لوازم خانگی

6 ترفند ساده برای گرفتن عکس‌های سلفی بهتر


شبکه های اجتماعی نقش عمده ای در افزایش محبوبیت سلفی ها داشته اند و در حال حاضر انواع گوشی ها از دوربین های سلفی قدرتمند استفاده می کنند. با افزایش امکانات، دیگر بهانه ای برای گرفتن یک سلفی غیر جالب وجود ندارد و در اینجا 6 نکته ساده برای گرفتن سلفی بهتر و جذاب تر وجود دارد.

1. از بهترین نور طبیعی استفاده کنید

نور طبیعی هم کاملا رایگان است و هم برای چشم جذاب است. حتی در نور شدید خورشید نیز می توانید محصولات متنوعی تولید کنید. گوشی های رده بالا از یک سنسور دوربین بسیار کوچک استفاده می کنند. بنابراین، هرچه بیشتر با این سنسورها روشن کنید، تصویر بهتری خواهید داشت.

عکس سلفی

بسیاری از عکاسان از پنجره ها برای گرفتن عکس های زیبا استفاده می کنند. پنجره ای را انتخاب کنید که تابش مستقیم نور خورشید را نداشته باشد، زیرا با چنین گزینه ای برای سلفی می توانید از نور پراکنده استفاده کنید که در نهایت تصویر بهتری را به ارمغان می آورد. در یک روز تاریک، می توانید بهترین نور طبیعی را دریافت کنید زیرا ابرها به عنوان پراکنده نور خورشید عمل می کنند.

گرفتن یک سلفی جذاب بیرون زیر نور خورشید سخت تر است. نور مستقیم خورشید برای چشم ها آزاردهنده است و تغییر شکل چشم ها نیز از جذابیت سلفی ها می کاهد. در این صورت می توانید از عینک استفاده کنید. همچنین می توانید از مقوا و کاغذ سفید برای ایجاد یک پرتو نور بسیار ساده استفاده کنید. حتی استفاده از کاغذهای رنگی متفاوت نتایج جالبی به همراه دارد. با تغییر موقعیت این بازتابنده نسبت به صورت خود، ببینید بهترین سلفی ها کجا هستند.

. استفاده از نور مصنوعی

عکس سلفی

همیشه نمی توانید از نور روز استفاده کنید و گاهی اوقات چاره ای جز استفاده از نور مصنوعی ندارید. ممکن است وسوسه شوید که از یک چراغ رومیزی یا مشابه آن استفاده کنید، اما اگر این مسیر را طی کنید، ممکن است متوجه شوید که کیفیت نور خوب نیست. متعادل کردن لامپ‌ها و سایر روشنایی‌ها در خانه، که در سمت سفید یا سفید “گرم” در نظر گرفته می‌شوند، کار آسانی نیست.

انجام این کار می تواند به رنگ پوست آسیب برساند. اگرچه استفاده از لامپ های دیواری در یک طرف این مشکل را حل می کند، اما در نهایت ممکن است نور روی پوست شما به درستی ثبت نشود و به خصوص اگر از لامپ استفاده کنید، هر چه بیشتر این کار را انجام دهید این مشکل بدتر می شود. گرفتن.

برای حل این مشکل انواع رینگ لایت در بازار وجود دارد. این قطعات ارزان هستند و اغلب انرژی نور و گرمای مختلفی را ارائه می دهند. برای خرید لامپ حلقه ای بهتر است گزینه ای با فیلم پلاستیکی مات انتخاب کنید که به اصطلاح نور ملایمی می دهد و کیفیت سلفی ها را بهبود می بخشد.

عکس سلفی

چراغ های حلقه ای وجود دارند که به راحتی به گوشی و تبلت متصل می شوند، اما مدل های گران قیمت دارای سه پایه هستند و نور بیشتری را ارائه می دهند. اما این چراغ های حرفه ای بیشتر برای وبلاگ نویسان و تولیدکنندگان محتوا مناسب هستند و اگر فقط می خواهید از آن ها برای عکس های سلفی استفاده کنید، گزینه های ارزان قیمتی که به گوشی می چسبند می توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند.

3. به جای پایین نگاه کردن به بالا

زاویه صورت تاثیر زیادی در یک سلفی جذاب دارد. بنابراین، وقتی سلفی می گیرید، زوایای مختلف صورت خود را امتحان کنید تا ببینید کدام زاویه عکس بهتری می گیرد. اما یکی از قوانین طلایی اینجا این است که به جای پایین به بالا نگاه کنید. این توصیه لزوماً به این معنی نیست که همیشه باید دوربین را بالای سر خود نگه دارید، اما کمی پایین آوردن دوربین و تغییر جهت سر به بالا می تواند به خوبی کار کند.

عکس سلفی

انجام این کار گردن او را کشیده و فک او را برجسته می کند، برخی از عیوب (مانند چین و چروک) را کاهش می دهد و سلفی را بهتر می کند.

4. به پشت نگاه کنید

یک پس زمینه شلوغ و نامناسب می تواند یک سلفی خوب را خراب کند. در بیشتر موارد، عکس های سلفی برای نشان دادن سوژه اصلی (چه کسی هستید) گرفته می شود، نه پس زمینه. اگرچه استثناهایی برای این قاعده وجود دارد، اما به طور کلی بهتر است کمر را تا حد ممکن خاص بگذارید تا صورت شما مرکز توجه باشد.

عکس سلفی

در حال حاضر بسیاری از گوشی ها از مدل های پرتره پشتیبانی می کنند که می توانند سوژه را با استفاده از حسگرها یا الگوریتم های نرم افزار محو کنند. بسیاری از کاربران از این روش برای سلفی گرفتن استفاده می کنند و به طور کلی باعث جذابیت بیشتر سلفی می شود. اما اگر به مدل های پرتره علاقه ای ندارید و از طرفی در مکانی شلوغ سلفی گرفته اید، چهره شما توجه بیشتری را به سمت قاب مورد علاقه شما جلب می کند.

هیچ قانون سخت و سریعی در عکاسی وجود ندارد. برداشتن کمر همیشه مناسب نیست و به عنوان مثال، گاهی اوقات هدف از گرفتن سلفی نشان دادن نمایه ای از دنیای جذاب شماست.

5. مونوپاد را با سه پایه تعویض کنید

عکس سلفی

عکس های سلفی که با مونوپاد گرفته می شوند اغلب به یک شکل و شمایل هستند. بسیاری از این عکس ها با یک طرف گرفته شده اند و معمولا یک یا هر دو دست را نشان می دهند. اما با کمک سه پایه های کوچک ارزان قیمت می توانید گوشی خود را در مکان های مختلف قرار دهید و سلفی های جذاب تری بگیرید.

از سوی دیگر، باید به مشروعیت تایمر دوربین گوشی نیز اشاره کنیم و اگر از ساعت هوشمند استفاده می کنید، ممکن است بتوانید از آن به عنوان دکمه خاموش کردن دوربین استفاده کنید. سلفی های طبیعی بیشتری ثبت می شوند، زیرا دیگر مجبور نیستید به این موقعیت ها نزدیک شوید.

6. کمی هیجان به تصویر اضافه کنید

عکس سلفی

برای جذاب‌تر کردن عکس سلفی، می‌توانید کمی هیجان اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر موهای بلندی دارید، تکان دادن موهایتان هنگام گرفتن عکس سلفی جذابیت این عکس را افزایش می دهد. در محیط بیرون نسیم ملایم می تواند موهای شما را حرکت دهد و مثلا در خانه می توانید از پنکه استفاده کنید.

در این صورت بهتر است سرعت دوربین را کم کنید تا موهای متحرک کمی کدر شوند. برای مثال سرعت شاتر 1/40 برای چنین کاری مناسب است. راه های دیگری برای افزایش شدت تصویر وجود دارد. به عنوان مثال، علاوه بر سلفی گرفتن در اتومبیل های عمومی یا استفاده از تاب و سرسره، می توانید در استخر نیز عکس های سلفی بسیار خوبی بگیرید (البته مگر اینکه گوشی شما ضد آب باشد).

اخرین حرف

عکس سلفی

سلفی ها در سال های اخیر مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته اند و بسیاری بر این باورند که علاقه جوانان و نوجوانان به سلفی گرفتن به فداکاری آنها باز می گردد. چه بخواهید چه نخواهید، سلفی های زیادی در گالری گوشی بسیاری از کاربران وجود دارد و جذابیت این عکس ها برای این دسته از افراد بسیار مهم است.

همچنین می توانید از سلفی برای افزایش مهارت عکاسی خود استفاده کنید و با تغییر زاویه، روشنایی و سایر شرایط می توانید سلفی های جذاب تری بگیرید.

منبع: How To Geek

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا