هنر و سینما

فصل چهارم انیمه‌ی حمله به تایتان؛ پایان پرحاشیه‌ی یک حماسه


انتشار فصل آخر انیمیشن “حمله به تایتان” یک اتفاق معمول نیست. طرفداران بی شماری در سراسر جهان سالها منتظر این اتفاق بوده اند. به همین دلیل ، فصل چهارم “حمله به تایتان” پر سر و صدا پیش بینی می شود ، و واقعا هم چنین است. در چند ماه از پخش فصل چهارم ، بدون اغراق می توان گفت که حمله به تایتان یکی از خبرهای مهم در صحنه سرگرمی هفتگی بوده است. کلی طرفداران جدیدی برای او ایجاد کرده است و البته کلی مخالف است! شرکت کنندگانی که نمی فهمیدند چرا باید یک سری دو قسمتی با هم بحث کنند. قسمت پایانی فصل چهارم سریال قرار است در زمستان پخش شود. اما تا اینجا کار ما با وقایع داستان محدود شده است ، قسمت آخر داستان هنوز منتظر است. به همین دلیل ، بد نیست فصل چهارم را تماشا کنید و ببینید آیا او موفق شده در همان اندازه فصل قبل ظاهر شود یا نه.

فصل 4 حمله به تایتان یک کار قدرتمند ، حساب شده و ماهر است. پایان آنچه حاجیم ایسایاما فکر می کند نیز با وقار و با وقار است. نمی توان گفت که سریال بد پایان می یابد ، ما در آستانه پشیمانی هستیم که کیفیت این انیمه بسیار بالا است و داستان را می توان به بسیاری از گزینه های سرگرم کننده دیگر اضافه کرد.

قسمت چهارم شروع بدی دارد. در چند قسمت اول ، ما داستان مارلی را دنبال می کنیم ، با شخصیتی کاملاً جدید که هرگز نمی دانستیم وجود دارد. پیگیری وقایع این دوره در ابتدا کمی دشوار است. اما به تدریج ، با ظهور بازیکنان معمولی مانند راینر و شناخت بیشتر ما از بازیکنان جدید ، داستان به تدریج جان می گیرد و پیشرفت می کند. این قسمت با قسمت هفتم به نام “حمله” به پایان می رسد. جای تعجب نیست که قسمت هفتم را می توان یکی از بهترین قسمت های کل مجموعه دانست. وقتی همه بازیکنان کلیدی این سری از ابتدا تا به امروز چهره به چهره هستند. بد نیست بدانید که بیش از پنجاه نفر شماره کامل را به آن قطعه دادند! که البته برای او مناسب است.

یک عنصر مهم انیمه این است که وارد حوزه قصه گویی در هالیوود نمی شود. آنها قوانین خاص خود را دارند و در دنیای خود قدم می زنند. این بسیار عالی است ، دلیل محبوبیت انیمه ها این است که بسیار متفاوت هستند. اما این بخش می تواند در برخی نقاط مشکل ساز باشد. نمونه ای از آن را می توان در فصل چهارم Attack on Titan مشاهده کرد. در نیمه هفتم ، اوج را می بینیم و به هیجان نهایی می رسیم. و سپس بار دیگر ، طی چندین قسمت متوالی ، هیچ اتفاق خاصی نمی افتد. این فراز و نشیب ها نسبت به تاریخ هالیوود سیستم قابل مشاهده و اندازه گیری شده تری دارند. اما در فصل چهارم Attack on Titan ، هدف این است که داستان را تا آنجا که ممکن است روایت کنیم.

شاید مهمترین جنبه فصل چهارم ، سیر تاریخ باشد. فصل چهارم مملو از شگفتی است ، با مجموعه ای از رویدادهای مختلف که حتی تصور نمی شوند آشنا شده است. تغییر خط داستان در طول شانزده قسمت بیشتر از سه فصل قبلی است! در فصل چهارم ابتدا محکومیت چرخه خشونت را می بینیم. به نظر می رسد شخصیت های داستان در دام این چرخه نفرت انگیز افتاده اند ، خون خود را با خون می شویند و با هر قتل ، زمینه را برای قتل بعدی آماده می کنند. اما در قسمت آخر همه چیز یکبار برای همیشه تغییر می کند و ما با نقشه واقعی ارن و زیک آشنا می شویم.

این پردازش اصلا چیز بدی نیست. درست است که دیگر هیچ رمز و رازی در دورانهای گذشته پنهان نیست و دیگر نمی توان مضامین فلسفی عمیق را از سریال حذف کرد ، اما باید اذعان داشت که پایان حاجیم ایسایاما هدف این کار بود. این بزرگ باهوش ، تلخ و بی دلیل. است. مشکل بزرگ دوام چیزهاست. ممکن است طرف های دیگری مپا ، استودیوی تولید کننده فصل چهارم را مقصر بدانند که نتوانسته مانگای اصلی را به طور کامل اقتباس کند ، اما خود حاجیم ایسایاما کمی کسل کننده به نظر می رسد و می خواهد داستان را در اسرع وقت به پایان برساند. فقط امکان پذیر است! واقعیت این است که تعداد رویدادهای داستان در یک بازه زمانی بسیار زیاد است ، این سریال حداقل دو اتاق داشت.

در فصل چهارم ، با ورود بازیکنان جدید ، دامنه داستان حتی بیشتر می شود. همه شخصیت های جدید حقوق خوبی دارند. اما شخصیت های معروف دوره قبل مسئولیت داستان را بر عهده دارند. در فصل چهارم ، برخی از شخصیت ها عمق جدیدی پیدا می کنند و ما آنها را از زوایای جدیدی می شناسیم. ارن ، لوی و راینر از قوی ترین بازیکنان فصل هستند. ارن جنبه جدیدی از شخصیت خود را نشان می دهد ، تاریکی و بلوغی که در او دیدیم باعث شد تا در این فصل ارن کاملاً متفاوتی را ببینیم.

شاید بارزترین ویژگی مربوط به Levi باشد. او در این مدت رفتار خود را تغییر نداد. این آکرمن لوی سرسخت و قوی است که همه از آن می ترسند ، حتی تیتان میمون! آنچه واقعاً آن را متمایز می کند شرایط جدیدی است که در آن به دست می آید. لوی چگونه واکنش سرد و ناخودآگاه نشان می دهد ، در حالی که متوجه شده است که تمام وقایع گذشته و فداکاری های دوستان سابقش از بین رفته است؟ تغییر در شخصیت او ظریف است ، اما بسیار زیبا است.

بهترین شخصیت فصل چهارم بدون شک راینر براون است. او در بیشتر سه فصل گذشته یکی از بزرگترین قهرمانان مقاومت در سریال بوده است و در این فصل وارد لایه جدیدی می شود. در میان طیف گسترده ای از احساسات مانند دوستی خانوادگی و وطن دوستی و نفرت از جنگ و حرص و آز ، راینر مجبور شد به این جنگ دیوانه وار ادامه دهد بدون هیچ مسئولیتی برای ایجاد خود یا علاقه اش به آن. راینر یکی از بزرگترین نقاط قوت فصل چهارم است.

همه شخصیت ها قدرتمند و دارای حقوق بالا نیستند. برخی از بازیگران فصل های گذشته مانند میکاسا و آرمین که در بین تماشاگران محبوب هستند ، برای این فصل اضافی به نظر می رسند. به جز قسمت هفتم ، میکاسا و آرمین در این فصل هیچ کار خاصی انجام نمی دهند. آنها فقط آنجا هستند و از نقطه ای به نقطه دیگر می روند. اجازه دادن به احتمال پایان این دو بازیکن و حذف آنها یکی از اشکالات جبران ناپذیر در فصل چهارم است. طراحی ارن از این دو ویژگی عجولانه و مبهم به نظر می رسد. غیرممکن است سه فصل را صرف ایجاد رابطه خواهر و برادر با ارن و میکاسا کنید ، و سپس فصل چهارم با عبارت “ازت متنفرم” این را به ارمغان آورد! دوباره ، باید توجه داشت که روند رویدادها چندان مشکلی ایجاد نمی کند ، سرعت این رویدادها چیزی است که باعث ایجاد مشکل شده است ، پرداخت برای آنها چندان قابل مشاهده نیست. به خاطر داشته باشید که سه فصل طول کشید تا متوجه شوید دنیای سریال فقط به جزایر محدود نمی شود و کشورهای دیگر در حال کار هستند. در حال حاضر ، در قسمت شانزدهم ، با حمله به مارلیاها ، ارن و زیک به دنبال نابودی آلدیان هستند و ارتش مارلی وارد جزیره می شود!

این مخالفت باعث می شود به برخی از وقایع داستان شک کنیم. مثل اینکه لوی نقشه آرن و زیک را دید و فهمید که فداکاری های اروین در فصل های گذشته احمقانه بود. آیا واقعاً ایسایاما چنین نتیجه ای را از همان ابتدا اعلام کرد و آیا همه این حماسه ها ، فداکاری ها و حماقت ها به ذهن خطور کرد؟ یا او به پایان می رسد و باید داستان خود را با گفتن این به زبان لوی تأیید کند.

در مورد قسمت هفتم این فصل چهارم نیز همین امر صادق است. وقتی می بینیم که اینها همه ترفندها هستند و زیک و آرن با هم کار می کنند ، آن همه شجاعت و هیجان و نبرد شگفت انگیز بین لوی و تایتان. اگر حاجیم ایسایاما واقعاً قصد دارد این تنظیم را انجام دهد ، بهتر است او به طور اساسی به داستان بعدی خود فکر کند!

با همه این ترجمه ها ، سری چهارم حمله به تایتان اثری قدرتمند ، قانع کننده و ماهرانه است. پایان آنچه حاجیم ایسایاما فکر می کند نیز با وقار و با وقار است. نمی توان گفت که سریال بد پایان می یابد ، ما در آستانه پشیمانی هستیم که کیفیت این انیمه بسیار بالا است و داستان می تواند در بسیاری از گزینه های سرگرم کننده دیگر گنجانده شود. به هر حال ، این داستان حاجیم ایسایاما است و او تصمیم می گیرد چگونه پیش برود. ما باید چند ماه منتظر بمانیم تا زمستان فرا برسد و این حماسه فوق العاده به پایان برسد. تا کنون حمله به تایتان به نقطه ای دست نیافتنی در دنیای سرگرمی رسیده است.

انتقاد از انیمیشن Titan Attack دیدگاه خود نویسنده است و لزوماً مکان AbcmagMag نیست.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا