لوازم خانگی

آیا خوابیدن جلوی باد پنکه برای سلامتی ضرر دارد؟


روزهای گرم تابستان و شب های بی باد و سرد می تواند سخت و غیر قابل تحمل باشد و شما را مجبور کند برای خنک نگه داشتن خود راه حلی جدی پیدا کنید. تهویه مطبوع معمولاً در روز کار می کند، اما در شب های گرم بسیاری از افراد ترجیح می دهند از تهویه مطبوع استفاده نکنند، بلکه از دستگاه خنک کننده نرم تری مانند شیر آب در اتاق خواب استفاده کنند. اما مزایا یا معایب خوابیدن زیر شیر آب در شب چیست؟ همیشه می شنویم یا می خوانیم که خوابیدن زیر باد در شب خطرناک است، اما آیا سوختن لوله آب در شب می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد؟ پاسخ کوتاه: بستگی دارد!

برای برخی افراد، خوابیدن زیر دوش یا وان خوابیدن را راحت‌تر می‌کند و در طول شب گرم نمی‌شود. البته وجود پنکه در شب می تواند باعث خواب آلودگی، آسم یا خشکی چشم در برخی افراد شود. اگر در یک اتاق گرم و سرپوشیده با تهویه کم می خوابید، ممکن است نخواهید به خواب بدون پنکه فکر کنید. حتی برای کسانی که همسایه های پر سر و صدا دارند، صدای یک طرفدار به آنها کمک می کند فراموش کنند که دیوار مشترکی از افراد بی خیال و شلوغ دارند.

به همین دلیل است که پاسخ این سوال برای برخی خوب و برای برخی بد است. در این مقاله به مضرات کمبود خواب برای سلامت هوای پنکه می پردازیم و چگونه می توانیم از مزایای پنکه برای بهبود خواب استفاده کنیم.

چرا موقع خواب شیر آب را باز می کنیم؟

طرفداران بد

صدای سفید

صدای فن ها شبیه نویز سفید است. نویز سفید ترکیبی از اندازه گیری های مختلف است که هوم را تشکیل می دهد. این صدا به افراد کمک می کند راحت تر به خواب بروند. استفاده از پنکه مشابه استفاده از کود سفید خانگی ارزان قیمت است.

ایده استفاده از نویز سفید برای خواب بیشتر مردم جذب می شوند زیرا صداهای مزاحم و صداهایی مانند صدای ماشین ها، همسایه ها، ضربه زدن به در و پنجره را حل می کند. این روش حتی برای کسانی که نمی توانند در سکوت کامل بخوابند موثر و مفید است.

کنترل دما

فن یک راه حل آسان برای خنک کردن یک اتاق گرم در مقایسه با سایر وسایل خنک کننده است. اگر اغلب در رختخواب گرم هستید، یک پنکه می تواند به کاهش استرس کمک کند و احساس راحتی بیشتری به شما بدهد. لوله کشی نمی تواند اتاق را مانند یک تقویت کننده خنک کند، اما راهی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند لوله کشی خود را به هوا تبدیل کنید.

  1. 4 یا 6 بطری آب بردارید.
  2. به هر بطری 2 یا 3 قاشق چایخوری نمک اضافه کنید.
  3. بطری ها را در یخچال قرار دهید.
  4. هنگامی که آماده رفتن به رختخواب هستید، بطری های سرد را از یخچال خارج کرده و در یک کاسه قرار دهید (کاسه برای جمع آوری آب در زیر بطری طراحی شده است).
  5. نگهدارنده بطری را جلوی شیر آب خود قرار دهید
  6. شلنگ را تزریق کنید، با اجرای بطری های آب سرد، هوا را خنک کنید.

تهویه مطبوع

با توجه به باد هواداران

خوابیدن در یک اتاق دربسته احساس خفگی می کند. این اتاق ها را می توان در شب تهویه کرد. با استفاده از تهویه هوای راکد اتاق را با هوای تازه از بین می برید و همچنین از بوی مرطوب یا کثیف جلوگیری می کنید. حتماً به ذهنتان خطور کرده است که در نیمه های شب وارد اتاقی شوید که یک یا چند نفر در آن خوابیده اند و احساس کنید که هوای اتاق سنگین و سنگین است! با کمک فن می توانید هوای اتاق بدون پنجره و گرم را بهبود ببخشید.

عوارض استفاده از لوله کشی در شب

آلرژی

هنگامی که فن هوای اتاق را به حرکت در می آورد، واکنش زباله و کثیفی نیز تغییر می کند. همراه با حرکت هوا، این عناصر به داخل سینوس ها نیز راه پیدا می کنند و اگر آلرژی یا عدم تحمل دارید، ممکن است خوابیدن در مقابل دوش مستقیم برایتان سخت باشد. همچنین اگر به هواداران خود دقت کنید، می بینید که روی زبان آنها کثیفی جمع شده است. این زباله ها با هر بار شلیک فن در هوا رها می شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه از آلرژی به دستگاه های تصفیه هوا جلوگیری کنیم؟

هوای خشک

علل خشکی دهان

جریان مستقیم هوا می تواند باعث خشکی پوست بدن شما شود. لوسیون ها و روغن های بدن می توانند به جلوگیری از خشکی پوست کمک کنند، اما اگر پوست بسیار خشکی دارید، باید پوست خود را به طور منظم بررسی کنید و مطمئن شوید که خوابیدن در هوا باعث تحریک پوست شما نمی شود.

برخی از افراد با نیمی از چشمان بسته می خوابند، که ممکن است برای برخی عجیب به نظر برسد، اما اغلب اینطور است. این افراد هنگام خوابیدن در هوای مستقیم با پنکه دچار خشکی چشم می شوند که می تواند منجر به مشکلات چشمی بسیار جدی شود. اگر هنگام خواب از لنزهای تماسی استفاده می کنید، باید این را بدانید. همچنین افرادی که هنگام خواب دهان خود را باز نگه می دارند و کسانی که در خواب از طریق دهان نفس می کشند ممکن است به دلیل تنفس فن احساس کنند که دهان و گلوی خود خشک می شود. یک لیوان آب کنار تخت می تواند کمک کننده باشد، اما آیا آماده هستید که با دهان خشک از خواب بیدار شوید؟

تحریک سینوس ها

سینوس آرتینا

جریان مستقیم هوا همچنین می تواند غشاهای مخاطی و بینی را خشک کند که بر سینوس ها تأثیر می گذارد. اگر خشکی بینی و غشاهای مخاطی بسیار شدید شود، بدن واکنش نشان می دهد و برای جبران آن شروع به تولید مخاط می کند. در نتیجه ممکن است آبریزش بینی، احتقان بینی و سردردهای سینوسی را تجربه کنید.

گرفتگی عضلات

افرادی که شب ها شیلنگ آب را روشن می کنند و با هوای مستقیم از شیلنگ می خوابند، اغلب صبح با احساس خستگی یا خشکی از خواب بیدار می شوند. این به این دلیل است که وقتی هوای سرد مستقیم به عضله برخورد می کند، باعث منقبض شدن و سفت شدن ماهیچه می شود. این مشکل بیشتر در ناحیه گردن و صورت دیده می شود. اگر گردن درد یا گلو خشک دارید، ممکن است به دلیل جریان لوله‌های آب باشد که در طول شب در شما وزیده است.

چه کسی باید لوله کشی را هنگام خواب اجرا کند؟

بهترین دما برای خواب

لوله کشی برای کسانی که در اتاق هایی با درها و پنجره های بسته می خوابند و برای کسانی که در شب بسیار گرم هستند ایده آل است. فن ها می توانند اتاق را با چرخش و هوا خنک کنند. اگر در محیط شما نویز زیادی وجود دارد، یک فن ممکن است ساده ترین راه برای کاهش نویز در پس زمینه باشد. حتی صدای بادبزن هم می تواند به کسانی که در شب خروپف می کنند، کمک کند تا از شنیدن صدایی جلوگیری کنند.

چه کسی نباید جلوی هوادار بخوابد؟

اگر نفس فن باعث آلرژی یا آسم شما می شود، یا اگر سینوس ها و پوست خشک شما خشک است، به ابزار فن دیگری نیاز دارید. گاهی اوقات می توانید با تمیز کردن زبان فن خود یا جایگزینی مدل قدیمی با زبان جدید، خطر ابتلا به آلرژی یا عدم تحمل یا بیماری های تنفسی را کاهش دهید. یا ممکن است بتوانید مشکل خشکی پوست خود را با روشن کردن گزینه چرخش فن و دور کردن فن از خود حل کنید. خود فن هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند و تشخیص اینکه آیا می توانید لوله آب را در هنگام خواب روشن کنید یا خیر، بستگی به شما و بدن شما دارد.

آیا فرد سرماخورده می تواند از پنکه استفاده کند؟

باعث سرماخوردگی می شود

هواداران واقعاً بیماری شما را تشدید نمی کنند، اما شما هیچ کمکی به شما نمی کنید! هوای مستقیم می تواند سینوس ها را تحریک کند و باعث آبریزش و تورم بینی شود و ویروس های سرماخوردگی را در اطراف پخش کند و خطر عفونت را در اطراف شما افزایش دهد.

آیا هوای فن به گوش آسیب می رساند؟

در مورد ارتفاع کامیون، بله! صدای چرخش زبانش و برخورد مکرر قطعات فلزی هنگام چرخش و نگه داشتن گوش هایش در تمام شب به شلنگ بسیار ناخوشایند است. اگر می خواهید از لوله کشی در اتاق خود استفاده کنید، از تمیز و مرتب بودن آن اطمینان حاصل کنید.

منبع: Sleepadvisor

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا