لوازم خانگی

راهنمای کامل کاشت انواع سبزیجات در خانه و آپارتمان


کاشت سبزیجات در خانه واقعاً سرگرم کننده است. ممکن است بگویید در یک خانه زندگی می کنید و نمی توانید در خانه سبزیجات بکارید. باید بدانید که اگر یک نشیمن متحرک یا یک تراس کوچک دارید می توانید به راحتی سبزیجات و صیفی جات را پرورش دهید. اگر تجربه کاشت سبزیجات در خانه را ندارید، بهتر است از سبزیجات ارزان قیمت مانند ریحان شروع کنید و سپس گلدان سبزیجات خود را در خانه بپزید.

مطمئن باشید که این یک تجربه لذت بخش دیگر در زندگی شما خواهد بود. حتی اگر گلدان های متنوعی را در خانه نگه دارید، تجربه کاشت سبزیجات در خانه و به طور کلی کشت محصولات خوراکی واقعاً شما را هیجان زده می کند و شما را از گرفتار شدن در زندگی روزمره نجات می دهد. پس امروز یک گلدان، خاک و چند دانه بردارید و یک هدیه گرانبها به خود بدهید.

در این مقاله راهنمای ساده ای در مورد کاشت سبزیجات در خانه برای مبتدیان به شما ارائه می دهیم و به شما کمک می کنیم ده مدل کشاورزی آسان و پرمصرف را پرورش دهید و محصول خود را روی میز ناهارخوری بیاورید. اماده ای؟ پس بیایید شروع کنیم.

کشاورز در یک خانه کوچک

پرورش سبزیجات در خانه

پرورش سبزیجات و گیاهان دارویی در تابستان در خانه امکان پذیر است. اگر خانه شما یک تراس کوچک یا فقط یک پنجره شفاف دارد، می توانید سبزیجات را در چندین گلدان پرورش دهید و در باغ تابستانی مدل کنید. فقط گلدان خوب، خاک حاصلخیز و دانه های سالم بخرید و سر کار بروید. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، بوته ها، سبزیجات ریشه دار مانند هویج، کاهو و سبزیجات سبز رنگ مانند ریحان و جعفری را می توان به راحتی در گلدان های معمولی یا جعبه های گل پرورش داد. مزیت این روش سبزی کاری این است که می توانید هنگام خانه تکانی تمام سبزیجات را با خود ببرید.

گلدان را انتخاب کنید

هر ظرفی که کف آن سوراخ باشد و داخل آن خاک باشد را می توان گلدان در نظر گرفت. اما اگر می خواهید گلدان رنگ یا شکل خاصی داشته باشد، می توانید گلدان را از یک فروشگاه تخصصی خریداری کنید.

زه کشی

سبزیجات را در خانه دور بریزید

از وجود سوراخ در کف گلدان اطمینان حاصل کنید و قبل از ریختن خاک آن را تخلیه کنید. می توانید برای زهکشی زیر گلدان سنگریزه قرار دهید. اگر سنگریزه ندارید، می توانید از سفال های شکسته یا خرد شده برای شکستن فنجان ها و ظروف قدیمی استفاده کنید و زیر قابلمه بریزید. وقتی گلدان آبکش می شود، هر بار آبیاری از زیر آن آب خارج می شود. بنابراین باید یک قابلمه یا ظرف بزرگ زیر آن قرار دهید. گلدان را با خاک کافی پر کنید. می توانید خاک غنی را بخرید که بتوان آن را در گل فروشی کاشت.

کاشت بذر

بهتر است در زمان کاشت بذر بیشتر باشد زیرا همه بذرها جوانه نمی زنند.

زمان کاشت بذر فرا رسیده است. توضیحات روی بسته بذر را بخوانید و با توجه به عمق بکارید. شما نیازی به اندازه گیری دقیق ندارید، اما فراموش نکنید که بذرها را در عمقی عمیق تر از عمق آنها بکارید. قوانین کلی برای کاشت بذر وجود دارد: معمولاً بذرها باید در عمق سه برابر اندازه آنها کاشته شوند. هر چه دانه کوچکتر باشد باید به زمین نزدیکتر باشد. پس از کاشت بذرها با خاک نازک پوشانده می شوند.

منتظر جوانه زدن است

منتظر جوانه ها برای رشد سبزیجات در خانه باشید

در این فرآیند لازم است گلدان را در مکانی گرم مانند بالای یخچال یا نزدیک رادیاتور قرار دهید. سپس روزانه آنها را آبیاری کنید، تماشا کنید و زمانی که جوانه زدند در محل مناسب پیوند بزنید. برای آبیاری بهتر است از اسپری آب استفاده کنید. به این ترتیب دانه ها در آب غوطه ور نمی شوند و خاک همیشه به خوبی مرطوب می شود.

قابلمه انتقال

جابجایی گلدان سبزیجات در منزل

بعد از اینکه دانه ها جوانه زدند، گلدان را به مکانی روشن مانند پشت پنجره منتقل کنید. شاخه ها در این مرحله برای رشد و نمو به نور کافی نیاز دارند.

از کمپوست استفاده کنید

زمانی که درخت سبزی یا کاج شما در تابستان 1 یا 2 برگ دارد با کود شروع کنید. بسته به بذرهایی که می کارید، کود نیمه سخت را انتخاب کنید و در زمان مناسب از آن استفاده کنید. بهترین روش کود دهی هر 2 هفته یکبار است. فراموش نکنید که پس از کوددهی به گیاهان آب کافی بدهید.

پرورش دهنده برای یک خانه حیاط کوچک

ما آن را باغ می نامیم زیرا طعم های جدید و منحصر به فردی را دریافت خواهید کرد که فقط می توانید در یک باغ زندگی کنید. طعم و تازگی آن یکی است. در اینجا به شما آموزش می دهیم که چگونه مکان مناسب کاشت را انتخاب کنید، چه چیزی بکارید و چگونه آن را پرورش دهید.

مکان مناسب را انتخاب کنید

انتخاب مکان مناسب برای کاشت سبزیجات در خانه

انتخاب مکان مناسب مهمترین چیز برای یک پرورش دهنده است. اگر این مکان انتخاب نشود، می تواند منجر به رشد علف های هرز و حتی از بین رفتن محصول شود. در اینجا چند نکته مهم برای انتخاب مکان مناسب آورده شده است:

  • رشد در یک نقطه آفتابی! سبزیجات در طول روز به حداقل 6 ساعت نور مستقیم خورشید نیاز دارند و تنها چند مدل می توانند سایه را تحمل کنند.
  • در خاک مرطوب و خشک کاشته می شود. اگر منطقه مورد نظر زهکشی مناسبی ندارد، ابتدا مشکل را حل کنید و اقدام به کاشت کنید. اگر خاک سنگی است ابتدا سنگ را جدا کرده و به کاشت بپردازید.
  • رشد در محیطی آرام مکانی که برای کاشت انتخاب می کنید باید محیطی آرام داشته باشد. اگر باد شدیدی در مزرعه بوزد، می تواند جوان را بکشد یا آلودگی را مختل کند. همچنین مناطقی که پاها با گیاهان برخورد می کنند اصلا برای کاشت مناسب نیستند. مکانی که انتخاب می کنید نباید در موقعیتی باشد که آب در حال انباشته شدن یا روی آبراه باشد.

بخشی را که دوست دارید انتخاب کنید

با یک بخش کوچک شروع کنید. فراموش نکنید که داشتن یک باغ کوچک و سرسبز بهتر از یک باغ بزرگ اما ناامید کننده است. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که مبتدیان مرتکب می شوند این است که ابتدا کاشت می کنند. به عنوان مثال، شما می خواهید گوجه فرنگی را در باغ خود خیلی زود برداشت کنید و بنابراین زودتر از زمان مناسب آن را بکارید. کاشت را حتما در باغ آماده کنید. از کوچک شروع کنید و مطمئن شوید که آنچه را که می خواهید بخورید بکارید. این باعث می شود انگیزه بیشتری برای ادامه باغبانی داشته باشید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند از یک باغ سرسبز که می تواند به اندازه یک خانواده چهار نفره در تابستان تولید کند و مقداری از آن را به قوطی یا یخچال تبدیل کند، بیشترین بهره را ببرید.

  • 11 ردیف برای کاشت در باغ خود بسازید و هر ردیف را به طول حدود 3 فوت قرار دهید. ردیف ها باید از شمال به جنوب امتداد داشته باشند تا محصول بتواند از حداکثر نور خورشید استفاده کند.
  • آن را در محلی با فاصله یکنواخت قرار دهید تا بتوانید علف های هرز یا علف های هرز را بچینید. این فاصله زمانی که به محصولات و گیاهان رسیدید لازم نیست خیلی طولانی باشد.

اگر این مقدار برای شما بزرگ است، می توانید تعداد و طول خط را کاهش دهید.

انتخاب سبزیجات

سبزیجات را برای پرورش سبزیجات در خانه انتخاب کنید

این هیجان انگیزترین فرآیند در کشاورزی است. سبزی های ارائه شده در این قسمت گیاهان معمولی و قابل استفاده هستند، به سرعت رشد می کنند و می توانید میوه هایی را که می گیرید روی میز ببینید!

  • گوجه فرنگیها
  • کدو سبز
  • در هیئت مدیره
  • لم
  • لوبیا سبز
  • هویج
  • ریحان
  • تربچه
  • اسفناج

گل همیشه بهار در برابر حشرات مقاومت می کند و باغ شما را رنگ می کند، بنابراین حتماً چند گیاه را در نزدیکی چیزی که دارید بکارید.

چند نکته خاص برای انتخاب سبزیجات

  • آنچه را که می خواهید بخورید رشد دهید.
  • در مورد تعداد سبزیجاتی که می کارید متعادل باشید و از اول شروع نکنید.
  • در دسترس بودن سبزیجات در فروشگاه را در نظر بگیرید. پرورش چیزی آسان نیست، حتی اگر طعم متفاوتی با رشد آن در خانه داشته باشید. فراموش نکنید که پرورش سبزیجات در خانه بسیار ساده تر از خرید آنها است.
  • برای پرورش سبزیجات، فصل رشد را رعایت کنید. به عنوان مثال، اگر وسط تابستان را نمی بینید، کاشت گوجه فرنگی را متوقف کنید، یا در پاییز بهتر است اسفناج بکارید.
  • از دانه های خوب استفاده کنید. خرید بذر درجه یک با قیمت مقرون به صرفه بسیار گرانتر از خرید بذر بدون عملکرد خوب و بدون هزینه است.

راهنمای پرورش انواع سبزیجات

نکات طلایی برای پرورش سبزیجات در خانه

  • سبزیجات سرد که در بهار رشد می کنند: کاهو، اسفناج، سبزیجات ریشه دار.
  • سبزیجات گرم تا زمانی که خاک گرم نشود رشد نمی کنند: گوجه فرنگی و فلفل رشد می کنند.
  • گیاهان بلندی مانند لوبیا در ضلع شمالی باغ درست کنید تا سایه روی گیاهان کوتاه‌تر نباشد.
  • گیاهانی مانند گوجه فرنگی و لوبیا خیلی سریع رشد می کنند و فصل برداشت به سرعت فرا می رسد.

آیا هنگام خواندن این مقاله به باغبانی فکر کردید؟ این همان چیزی است که ما انتظار داشتیم. اکنون بذر و مواد کاشت را سفارش دهید و باغ خود را در این هفته باز کنید. در نگاه اول متوجه می شوید که کشاورزی یکی از مهیج ترین مشاغل دنیاست. اگر می خواهید نتایج باغ خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید، می توانیم این لذت را با شما به اشتراک بگذاریم.

منبع: almanac، Air Tasker Blog، GREATIST، AMERICAN MEADOWS

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا