هنر و سینما

اسپایک لی: ۱۴ درس ارزشمند که به‌عنوان یک فیلم‌ساز آموختم


در این مقاله ، شما 14 نکته ارزشمند را می خوانید که اسپایک لی به عنوان مدیر ارتباطات آموخته است. مدیر داوری کن امسال

هنگامی که اسپایک لی در اوایل دهه 1980 از دانشگاه فیلم نیویورک فارغ التحصیل شد ، گفت که قبلاً نام آکیرا کوروساوا را نشنیده بود. اما فیلم Rashomon کوروساوا یکی از فیلم های زیادی بود که او در سال اول خود دید و الهام بخش اولین فیلم او در سال 1986 Gotta Have It بود.

لی در حال حاضر استاد دانشگاه نیویورک است ، جایی که دانشجویان او شامل کارگردانان Nomadland ، Chloe Zhao و Judas and Black Messiah ، Shaka King ، در میان بسیاری از فیلمسازان دیگر هستند. یکی از اولین چیزهایی که لی از شاگردانش پرسید این بود که آیا آنها فیلم کوروساوا را دیده اند.

دانشجویان فیلم امروز باید اسپایک لی را نیز بخوانند. فیلم 1989 او کار درستی انجام دهید ثابت کرد که او یک وزنه بردار سینمایی است ، اما وقتی از طرفدارانش بپرسید کدام یک از فیلم های مورد علاقه آنها منبع ثابت کار او را خواهید یافت. بزرگترین زندگینامه او در سال 1992 ، مالکوم ایکس؟ Summer of Sam (1999) درباره فیلم های قاتل سریالی؟ 25 (موجود در ساعت 25 بعد از ظهر)؟ انواع توت ها؟ درون انسان؟ BlacKkKlansman ، سرانجام چه کسی اسکاری را که سالها منتظرش بود دریافت کرد؟ و Blood 5 سال گذشته؟

اسپایک لی به عنوان فیلمساز درباره آنچه برای ساختن فیلم لازم است و آنچه آموخته است صحبت کرد. او به شما می گوید چقدر مهم است که با خودتان به عنوان فردی که شاهکار خلق می کند کار کنید و چرا فریاد زدن می تواند در صحنه کار کند.

1. از داستان نویسی درباره فیلمسازی خودداری کنید

از شر همه چیزهای عجیب و مزخرف فیلمسازی خلاص شوید. کار سختی است ، پس با این فکر کار را سخت نکنید. اگر از قبل اخلاق کاری ندارید برای خود ایجاد کنید. فکر نکنید که به دلیل داشتن مدرک فیلم ، تلفن شما شروع به زنگ زدن می کند و فیلم بزرگ چند میلیون دلاری را که همیشه در آرزوی آن بودید می سازد.

2. مانند ورزش ، پشتکار گاهی اوقات استعداد را به دست می آورد

این بدان معنا نیست که شما نباید با استعداد باشید ، اما جهان مملو از افراد با استعدادی است که به هر دلیل و در هر زمینه شکست خورده اند. یکی از دلایل اصلی این بود که او تلاش زیادی نکرد. باید تلاش کنی. باید دستان خود را بچرخانید. باید چکمه های استیل بپوشید و راه سخت را طی کنید. نمی توانید فقط بنشینید و رهبری کنید و بدون هیچ تلاشی به جای دیگری بروید.

3. به عنوان یک مدیر ، شما همه چیز را نمی دانید

تب جنگلی

شما باید به حرف دیگران گوش دهید. در طول تب جنگل ، صحنه ای وجود داشت که در آن شخصیت پوریفا ، با بازی وسلی اسنایپس ، برای دیدن آنجی ، با بازی آنابلا اسکویرا به بنسونهرست رفت. در آن زمان ، سیاه پوستان به بنسونورست نمی رفتند. وسلی مکرراً به من می گفت: “اسپایک ، شخصیت من حتی اگر آنژی را دوست داشته باشد به بنسونهرست نمی رود.” “غیر ممکنه.” من گفتم: “وسلی ، من این فیلم را کارگردانی می کنم. من آن را نوشتم. ما می خواستیم آن را به این شکل جلوه دهیم.” رسید. در آن صحنه غوغایی ایجاد شد!

این یک تجربه متواضعانه بود که من آن واکنش را در تئاتر پر از تماشاچی که وسلی به من هشدار داده بود ، دریافت کردم. ما این صحنه را از فیلم جدا کردیم. این درس بزرگی بود که آموختم. که من به عنوان نویسنده یا کارگردان همه چیز نمی دانم. نکاتی وجود دارد که من مجبور بودم صراحتا با آنها روبرو شوم. من باید گوش می کردم ، نه فقط وسلی را ساکت می کردم ، باید از او می پرسیدم که چرا و چه احساسی دارد.

4. به عنوان تجربه دست اول طراحی با بازیگران و بازیگران حرفه ای و با تجربه ، هوشیار باشید.

مدیرانی که اولین فیلمهای خود را با بازیگران و بازیگران حرفه ای آماده می کنند باید هوشیار باشند. شما زیر ذره بین هستید ، این س mustال باید به ذهن عوامل بازگردد ، اگر آن شخص مهارت های لازم را دارد؟ و اگر ببینند شما کاری عجیب انجام می دهید ، از دست می رود. به نظر من ، اگر عوامل و بازیکنان به کارگردان چشم اعتماد نکنند ، او نمی تواند موفق شود.

اگر طوری پیش بروید که گویی 20 سال تجربه زنده دارید ، بازیگران و بازیگران زن احساس خواهند کرد که مسئولیت دارید. اگر چیزی را نمی دانید ، مهم است که بپرسید. اگر س questionsالی بپرسید ، دیگران به دانش شما به عنوان کارگردان احترام می گذارند. شما با افتخار احترام نمی گذارید

بخش عمده ای از آن به آماده سازی برمی گردد. باید بدانید چه کار می کنید. اگر فقط تظاهر کنید که آماده هستید ، نمی توانید آن را پنهان کنید. شما نمی توانید پنهان شوید زیرا نمایندگان باهوش هستند ، بازیکنان باهوش هستند ، آنها می دانند چه موقع کار خود را انجام نمی دهید و چه زمانی آماده ورود به میدان نیستید.

5. همانند رهبر ارکستر

قرار است کارگردان مانند رهبر ارکستر باشد و همه باید موسیقی بنوازند. اگر چنین است ، اگر من لئونارد برنشتاین (رهبر ارکستر آمریکا) هستم ، باید بدانم فلوت کجاست ، و همچنین ترومپت ، طبل و سایر سازها. ما باید موسیقی پخش کنیم.

6. تا آنجا که می توانید تجربه کنید

من فکر می کنم مدیران با تجربه دنیایی می توانند درک بهتری از چیزهایی داشته باشند که لزوماً منشا آنها نیست.

7. شاهکارها محدود به زمان شما نیستند

اسپایک لی

یک اثر هنری بزرگ قبل از تولد شما انجام شده است. در اولین روز دانشگاه ، گفتم: “چه کسی فلینی برتولوچی ، کوروساوا یا دیوید لین را دید؟” و متوجه می شوم که بیشتر بازوها بالا نمی روند. “آیا زندگی شیرین فلینی (لا دولچه ویتا) را دیده اید؟ آیا فیلم حماسی دیوید لین را ندیده اید؟ لارنس از عربستان؟ پلی بر روی رودخانه کوای؟ دکتر ژیواگو؟ واقعاً؟” فیلم خوبی در خارج از هالیوود ساخته می شود به تماشاگران سینما در سراسر جهان را بشناسید. برخی از این فیلم ها می توانند سیاه و سفید یا بی صدا باشند! اما هر کدام از آنها یک کلاس درس بی پایان است.

8. متخصص باشید ، چیزهای مختلف یاد بگیرید

یادگیری رشته های مختلف ، چه در سینما و چه در هنرهای دیگر و یا حتی خارج از هنر ، می تواند کمک زیادی به پیشرفت شما به عنوان فیلم ساز کند.

9. خود را بشناسید و به رشد خود ادامه دهید

این برای فیلمسازان جوان سخت است ، زیرا اگر آنها خواسته ها و توانایی های خود را نشناسند ، چگونه اهداف خود را خواهند دانست؟ این بستگی به درک شما از شخصیت شما و احساس شما دارد. برای من بسیار مهم است که می خواهم چه بگویم یا قصد دارم چه کاری انجام دهم. وقتی به نیویورک رسیدم ، نمی دانستم چه بگویم و برنامه خاصی نداشتم. من می خواستم فیلمساز شوم ، اما هنوز سعی می کردم بفهمم که به عنوان یک شخص چه کسی هستم.

وقتی فیلمسازی یاد می گیرید و بیان احساسات خود را یاد می گیرید ، باید کارهای داخلی زیادی را برای خودتان انجام دهید. محتوای خوب خود را ادامه دهید ، نه فقط به عنوان فیلم ساز ، بلکه سعی کنید ابتدا به عنوان یک انسان رشد کنید.

۱۰- صادق نباشید

موضوع فیلم شما هرچه باشد ، داستان خود را بیان کنید. حقیقت را همانطور که می بینید بگویید. همچنین ، در صورت امکان ، در مورد بی عدالتی و بی عدالتی در جهان ما صحبت کنید.

به قوانین نانوشته را رعایت نکنید

وقتی مردم درباره قوانین صحبت می کنند ، از خودم می پرسم “این قوانین را چه کسی وضع کرده است؟” هیچ قانون مکتوبی در مورد ساخت فیلم وجود ندارد. خودتان را محدود نکنید 10 سفارش در فضای سینما وجود ندارد!

به دنبال تحسین یا تشویق نباشید

تشویق جوانان به طور کلی بسیار مهم است ، به ویژه هنرها ، زیرا کلمات عشق و تشویق بسیار مثر است. ممکن است در چرخه ای قرار بگیرید و از خود بپرسید که آیا موفق هستید یا می توانید فیلم بعدی را بسازید. تشویق یا تأیید لازم نیست فقط از یک شخص مشهور گرفته شود ، بلکه ممکن است از طرف همکلاسی ها یا معلمان شما باشد.

13. فریاد زدن روی صحنه اشکالی ندارد!

من می دانم که ما در عصر جدیدی زندگی می کنیم و مسائل و مشکلات متفاوتی داریم ، اما من فکر می کنم مدیران حق دارند در صحنه فریاد بزنند ، نه لزوماً به کسی ، یا اصلاً کسی را ناراحت کنند. گاهی اوقات فکر می کنم باید به یک کارگردان چند پست در یک سریال داده شود.

بارها گفته ام که رهبری کار سختی است. این یک فعالیت احساسی است و برای افراد ضعیف مناسب نیست. اگر مشکل قلبی دارید ، این برای شما مناسب نیست. مواردی وجود دارد که نمی توانید آنها را کنترل کنید و وقتی استودیو به شما فشار می آورد ، محدودتر می شود.

به هیچ معجزه ای وجود ندارد

اسپایک لی

شما نمی توانید انتظار معجزه داشته باشید تنها زمانی که واقعا آمادگی به کارگیری آموخته های خود را داشته باشید. اگر نمی دانید چه چیزی در ذهن شماست و تلاش نمی کنید ، نتایج کامل نخواهد بود. لحظات معجزه آسا تنها با خودباوری و تلاش امکان پذیر است.

پیروان: فرستنده ها

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا