هنر و سینما

چرا دزدان دریایی کارائیب ۶ نمی‌تواند جک اسپارو را کنار بگذارد؟


حق امتیاز دزدان دریایی کارائیب نمی تواند شخصیت جک اسپارو را با بازی جانی دپ بپردازد و حضور یا عدم حضور او در قسمت ششم برای کارکنان فیلم مشکل ساز شده است.

در سال 2003 ، با انتشار اولین قسمت از این مجموعه به نام نفرین مروارید سیاه در سینماها ، شخصیت جنگجو و قهرمان جانی دپ به نماد جدایی ناپذیر فیلم تبدیل شد. این باعث نگرانی عوامل دیزنی قبل از اکران آنها شد زیرا آنها فکر می کردند فیلم جذاب جانی دپ در قلب مخاطبان هدف نمی نشیند.

اما به زودی مشخص شد که همه چیز بر خلاف انتظارات آنها پیش می رود و حتی کوچکترین انتقادی از مروارید سیاه این بازیگر جانی دپ را به یکی از بهترین بازیگران جهان در فیلم تبدیل کرد. این فیلم نظرات مثبت زیادی دریافت کرد و با استقبال گرم مخاطبان روبرو شد و به پایه و اساس فیلم ظاهر مناسب و اصیل بخشید.

در ابتدا ، او قصد داشت داستان و شخصیت های جدیدی داشته باشد ، اما همه چیز آنقدر خوب پیش رفت که سریال بیشتر از قبل روی شخصیت جک تمرکز کرد. این امر تا آنجا پیش رفت که در قسمت سوم این سریال ستارگانی مانند کایرا نایتلی و اورلاندو بلوم را از روی صحنه برد.
تمرکز فرانچایز دزدان دریایی کارائیب روی شخصیت معروف جانی دپ بود که باعث ایجاد مشکل می شد و جایگزینی نایتلی و بلوم باعث شهرت بدتر این سریال شد. در سال 2011 ، انتشار سری چهارم به نام “سوار بر امواج ناشناخته” بیش از یک میلیارد دلار در گیشه فروخت و گران ترین فیلم شد. به همین دلیل جانی دپ پیش از بحران به دلیل مشکلات خانوادگی خود پیشگام فیلم شد و آنجا را ادامه داد. میزان مرگ و میر پایین نشان نمی دهد که در سال 2017 ، در مقایسه با سریال های قبلی و دعوای حقوقی جانی دپ با همسر سابقش امبر هرد ، تصور می شد شخصیت دیزنی از فیلم حذف شود. اگرچه ممکن است دیگر هرگز شاهد وجود این ضدقهرمان نباشیم ، اما مطمئناً این سریال نمی تواند او را بکشد ، که در سری بعدی فیلم مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

مرگ در دنیای دزدان دریایی کارائیب دوام ندارد

دزدان دریایی کارائیب

واضح ترین دلیل این سریال نمی تواند جک اسپارو را بکشد این است که در طول تاریخ ، نمی تواند برای همیشه کسی را بکشد. بازگشت به مرگ کاپیتان باربوسا در انتهای فیلم The Dead ، جک اسپارو در افتتاحیه پایان جهان و دیوی جونز در The Dead نشان نمی دهند که آنها از صبح -مرگ ساده دزدان دریایی کارائیب بدتر از آن ، زیرا مرگ یک شخصیت منحصر به فرد ابدی است ، انتشار شخصیت مهمی مانند جک اسپارو برای طرفداران بد است. بازگشت کاپیتان باربوسا در انتهای جعبه مرد مرده تماشاگران را شگفت زده کرد زیرا آنها انتظار نداشتند که شخصیت بد فیلم نقش اصلی را در این مجموعه ایفا کند. در هر صورت ، بازگشت بازیکن کلیدی مانند جک اسپارو طبیعی خواهد بود ، حتی اگر مرگ او روی صحنه نباشد.

مرگ جک همیشه به طرفدارانش امید می دهد

از آنجا که حضور جک در هر یک از مجموعه های دریای کارائیب بسیار محبوب بوده است و همه نام شهرت کاپیتان مروارید سیاه را شنیده اند ، مرگ او فقط طرفداران او را خوشحال خواهد کرد. مرگ جک بر روی صحنه باعث شد طرفدارانش فکر کنند که این بخشی از فیلمنامه است و آنها دوباره ظاهر می شوند ، که اگر چنین رویدادی در فیلم برنامه ریزی نشده باشد ، باعث نارضایتی آنها می شود. تلاش برای پنهان کردن غیبت او ممکن است سوالاتی را در طول سریال ایجاد کند.

این سریال هنوز به جک نیاز دارد

دزدان دریایی کارائیب

با توجه به نقش اصلی او در بازی ویدئویی Sea of ​​Thieves ، این فرنچایز هنوز به جک نیاز دارد تا اشتیاق مخاطبانش را برآورده کند. اگر شخصیت های عجیب و غریب وجود نداشته باشد ، این سریال شمارش می شود ، به این معنی که هنوز احتمال حضور آنها در این سریال وجود دارد. بنابراین دزدان دریایی کارائیب با مشکلات عجیبی روبرو هستند.

جک در دنیای این حق رای دادن آنقدر محبوب است که شخصیت ها نمی توانند غیبت او را نادیده بگیرند ، همانطور که در نقش های محبوب دیگر اسپین آف ها اتفاق افتاده است. هیچ اجماعی وجود ندارد و گزینه سوم نیز وجود ندارد. البته ، اگر درست باشد که مارگو رابی در بازسازی دزدان دریایی کارائیب و کیت ریچارد در نقش کاپیتان تیگو بازی می کنند ، حتی بدون جک اسپارو نیز به طور غیر مستقیم از او نام برده خواهد شد. دنیای فیلم مکانی را ایجاد کرده است که بار دزدی دریایی بین المللی بر دوش شخصیت دوست داشتنی آن قرار می گیرد و نبود آن به هر نحوی آزاردهنده خواهد بود.

قسمت 6 بدون جک جایی نمی رود

شخصیت میانسال و شناخته شده جک تبدیل به یک مساله مهم برای این سریال شده است که ریسک زیادی را برای نام نبردن یا عدم اشاره به حضور او در پی دارد. در حالی که ممکن است برنامه ها و مصاحبه های او شناخته شده نباشند یا قهرمانان جدید سعی کنند غیبت او را توجیه کنند ، اما به نظر نمی رسد که دزدان دریایی کارائیب بدون جک به جایی بروند. البته استدلال هایی وجود دارد که نشان می دهد هالیوود دیگر نیازی به تولید فیلم های جدید در این مجموعه ندارد ، این راه حل می تواند مشکل غیبت جک اسپارو را حل کند و این سریال در نهایت به شایستگی آن می رسد اما فیلم جدیدی نمی سازد. اگر بینندگان این پول را داشته باشند که بلیت قسمت جدید را خریداری کنند ، و صرف نظر از نحوه کار سازندگان ، ممکن است شاهد عنوان جدیدی از دزدان دریایی کارائیب بدون جک باشیم.

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا