هنر و سینما

کاپيتان آمریکای جدید همان چیزی است که استیو راجرز از آن نفرت داشت


اگرچه دولت جان واکر را به عنوان کاپیتان آمریکا انتخاب کرد ، اما واکر هنوز ویژگی هایی را دارد که استیو راجرز به عنوان یک مرد ستاره دار نشان می داد.

Captain America جدید که در Falcon and Marvel Winter Soldier می بینیم دارای شخصیتی است که استیو راجرز در زمان زندگی در سینمای مارول از او متنفر بود. اگرچه راجرز در انتقام جویان: پایان بازی سپر خود را به سام ویلسون داد ، اما پس از تصمیم سم ویلسون برای کنار گذاشتن سپر ، جان واکر توسط کالیفرنیا به عنوان کاپیتان جدید ایالات متحده انتخاب شد.

با این حال ، سام تصور می کرد که سپر در یادبود اسمیتسونین بدون اجازه دادن به شیشه نمایش داده می شود و به کسی که ایده ها و خواسته های استیو راجرز را ندارد ، داده نمی شود. او اجازه داد. در حال حاضر ، سام ویلسون و باکی بارنز در نیمه دوم فیلم Falcon and Winter Soldier به عنوان ستاره مرد مشغول هستند.

کاپیتان جدید آمریکایی همیشه در تلاش است تا با هم کنار بیایند ، اما واقعیت کلی این است که نه سام و نه باکی نمی توانند این کار را انجام دهند زیرا دلایلی که واکر آمریکا دستیار آمریکا است تنها دلایلی است که استیو راجرز نمی تواند به آن اعتراف کند. و این چیزی است که استیو را به یک کاپیتان واقعی تبدیل کرد. در ابتدا. همچنین ، هیچ یک از آنها با دیدن واکر در موقعیت مورد اعتمادترین دوست خود احساس راحتی نمی کنند.

به طور کلی ، جان واکر هنوز خیلی کوچک بود تا یک کاپیتان جدید و اصلی آمریکایی باشد ، و یک مدل جدیدتر برای مرد ستاره ای که دولت سعی کرد در سال 1940 به استیو خیانت کند. واکر دستورات را اجرا می کرد و به دوربین ها لبخند می زد زیرا استیو از انجام کاری خودداری می کند. او فکر می کند درست است و به همراه کسانی که به آنها اعتماد دارد ، به هر قیمتی یا عواقب شخصی از جهان محافظت می کند.

جان واکر شخصیتی بود که استیو راجرز در دهه 1940 با او مخالفت کرد.

جان واکر

پس از دریافت سرم قهرمانی از استیو راجرز در جنگ جهانی دوم در Captain America: The First Avenger ، هیدرا آبراهام ارسکین ، خالق سرم را کشت و راجرز تنها یک سرباز در دولت ایالات متحده شد. بنابراین راجرز به ردیف اول منتقل نشد بلکه کاپیتان آمریکا شد ، ستاره برنامه A. Rogers چهره جدیدی از دولت در مبارزات انتخاباتی خود شد و دولت را مجبور کرد تا در برنامه ها شرکت کند و ثبت نام کند و در مورد مردم آمریکا صحبت کند. خرید اوراق قرضه ، برای کمک به جنگ.

با این حال ، وقتی پیاده نظام 107 در پشت خطوط دشمن تسخیر شد ، راجرز وقت داشت آنچه را که باید انجام شود انجام دهد. شجاعانه به میدان جنگ بروید و خوب بجنگید. راجرز فرماندهی آمریکایی خود را به یک قهرمان واقعی برای ارتش ایالات متحده تبدیل کرد و این کار را در طول جنگ جهانی دوم تا سرما پس از شکست جمجمه سرخ در قطب شمال ادامه داد.

در مقابل ، جان واکر به عنوان یک نسخه ناقص از دولت کاپیتان آمریکا مورد استفاده قرار می گرفت ، او با تور موسیقی کاپیتان آمریکا به تور مطبوعاتی اعزام شد ، دستش را تکان داد و به مردم لبخند زد ، بازی کرد و در مصاحبه ای با او با او صحبت کرد. خبرنگاران جان واکر به جای اینکه یک قهرمان واقعی مانند استیو راجرز باشد ، ستاره جدیدی است که راجرز آن را نپذیرفته است.

اهداف و آرمانهای کاپیتان جدید آمریکا با اهداف استیو یکی نیست

کاپیتان آمریکا

به همین ترتیب ، علیرغم اینکه دولت به واکر اجازه داد تا روی شاهین و سرباز زمستان قدم بگذارد ، انگیزه های او نباید متفاوت از راجرز باشد ، اما استیو سعی کرد در صورت حضور در دستورالعمل های دولت عمل کند. انفجار فساد دولتی ، مانند ورود هیدرا به شیلد در سال 2014 در فیلم Captain America: The Winter Solder ، او را متقاعد کرد که انتقام جویان و متحدان آنها تنها کسانی هستند که مطمئن است او بهتر کار خواهد کرد.

با این حال ، امضای قرارداد سوکوویا در سال 2016 در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و تمایل دولت برای نظارت بر انتقام جویان ، راجرز را بر آن داشت تا با قانون جدید و افرادی مانند فالکون ، بیوه مخالفت کند. بلک و واندا ماکسیموف متحد شدند. آنها تصمیم گرفتند کاری را که فکر می کردند درست است انجام دهند و برای امنیت عمومی کار کنند ، حتی اگر برخلاف خواسته دولتهای سراسر جهان باشد.

برخلاف رفتار واکر ، کاپیتان جدید آمریکا. اگرچه او می گفت که می خواهد بهترین کاپیتان آمریکایی باشد ، اما مهم این است که به همان اندازه که دولت آمریکا به او اجازه داده است ، عمل کند. جان واکر برای خدمت برجسته در ارتش ایالات متحده انتخاب شد و نقش جدید او به عنوان کاپیتان تنها ادامه خدمت مداوم وی است. او هنوز تحت نظارت ایالات متحده است و آنها طبق برنامه خود می گویند به کجا بروند و به چه کسانی کمک کنند. چیزی که استیو راجرز به شدت با آن مخالف بود.

اما چرا Captain America جدید اینقدر متفاوت است؟

جان واکر مردی بود که دولت ایالات متحده در ابتدا رویای استیو راجرز به عنوان کاپیتان آمریکا داشت. یعنی یک قهرمان می تواند آن را هدایت و کنترل کند تا منافع خود و کشور را پیش ببرد. با این حال ، راجرز همیشه به دنبال مبارزه برای آرمان های آمریکایی بود.

استیو اعتبار دولتهای گذشته و حال ایالات متحده را قبول نداشت ، بلکه نام کاپیتان آمریکا و سپر نمادین او را نماد مخالفت با حقیقت ، عدالت و آزادی (به هر قیمتی) کرد.

متأسفانه ، این مفهومی است که جان واکر در موقعیت کنونی خود در نقش افرادی که شاد هستند و می خندند و سیاست دولت را اجرا می کنند ، ناتوان بوده است. و این ماهیت واقعی کاپیتان آمریکا نیست. فقط شخصی را نشان می دهد که سپر بر تن دارد. با ادامه حضور Falcon و Marvel Winter Soldier در دیزنی پلاس ، شکی نیست که جان واکر به ارتفاعات استیو راجرز نخواهد رسید.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا