لوازم خانگی

9 مرحله‌ی آسان اما ضروری برای مرتب کردن کیف لوازم آرایش


در آخرین روز سال همه به فکر خانه تکانی و نظافت قسمت های مختلف خانه بودند. یکی از چیزهایی که اغلب فراموش می شود تمیز کردن حمام و حتی میز آرایش است. اگر مرتباً این موارد را تمیز نمی کنید، اکنون زمان خوبی است که به آرایش خود نگاه کنید و آنها را تمیز کنید. در ادامه با دیجی استایل همراه باشید تا چند نکته مهم در مورد تمیز کردن کیف لوازم آرایشی خود را در اختیار شما قرار دهیم.

چرا تمیز کردن کیف لوازم آرایشی و مراقبت از لوازم آرایشی مهم است؟

کیف لوازم آرایش

کیف های آرایشی یکی از کارهایی است که ما هر روز انجام می دهیم. این کیف بادوام با یک کیف بزرگتر همراه ما می آید و ما آن را همه جا حمل می کنیم. این باعث می شود که کیسه لوازم آرایشی دائماً در معرض انواع ناخالصی ها باشد.

تمیزی کیف لوازم آرایشی بسیار مهم است زیرا چیزی که در آن قرار می دهید مستقیماً با پوست و چشم شما تماس دارد. کیسه لوازم آرایشی تمیز آرایش را تمیزتر نگه می دارد و خطر مشکلات پوستی ناشی از کثیفی را کاهش می دهد.

نکاتی در مورد تمیز کردن و ضدعفونی کردن کیسه های آرایشی

در آخرین روز سال، فراموش نکنید که برای تمیز کردن کیف لوازم آرایش خود و مراقبت از لوازم آرایش خود وقت بگذارید. این نکات را هنگام سازماندهی چمدان خود در نظر داشته باشید.

1. تمام تجهیزات را بردارید

لوازم آرایشی باز

یک میز تمیز پیدا کنید پیشخوان آشپزخانه یا میز یا سطح قابل شستشو برای این کار مناسب است. تمام لوازم آرایشی را روی آن قرار دهید. علاوه بر کیف لوازم آرایشی، به لباس ها و تصاویر سرویس بهداشتی نیز نگاه کنید و هر آنچه دارید روی این میز قرار دهید.

هرگز این کار را در مکانی مانند تخت انجام ندهید. زیرا بدنه لوازم آرایشی ممکن است کثیف باشد و ملافه نیز کثیف باشد.

این به شما یک نمای کلی از تمام لوازم آرایشی که دارید می دهد. محصولاتی مانند مرطوب کننده ها، لاک ها، پاک کننده ها، لوسیون ها، برس ها، اسکراب ها و غیره را شامل شود.

. موارد را مرتب کنید

در این مرحله لوازم آرایش را باز کنید. به عنوان مثال، برس ها، چوب ها و گیره ها را بردارید، آرایش را از صورت جدا کنید و محصولات مراقبت از پوست و مو را جدا کنید. در مرحله آخر باید این دستور را دنبال کنید تا دستگاه ها در جای خود قرار بگیرند.

3. کشو و کیف را تمیز کنید

اکنون که تمام وسایل داخل کشوها و کیف ها را دارید، اکنون زمان تمیز کردن کشوها و کیف ها است. برای تمیز کردن کشو، پس از تمیز کردن آن با صابون مناسب، می توانید از ستون یا جداکننده آرایشی استفاده کنید. لوازم آرایشی را از فروشگاه لوازم آرایشی بخرید. کشوهای کشو را می توانید در فروشگاه های لوازم خانگی پیدا کنید.

یکی دیگر از مواردی که هنگام تمیز کردن کشو باید به آن توجه کنید، قرار دادن درب زیر کشو است. می توانید یک پارچه تمیز و نمدی یا هر چیزی که فکر می کنید مناسب است در پایین کشو قرار دهید تا کشو به مواد آرایشی که به طور تصادفی ریخته شده آلوده نشود.

کیسه لوازم آرایش را با یک صابون خوب بشویید و بگذارید خشک شود. قرار دادن سبد در معرض آفتاب برای خشک شدن و آسیب رساندن همزمان به آن اشکالی ندارد. برای شستن کیسه آن را زیر و رو کرده و با صابون مناسب بشویید. اگر قابل شستشو با ماشین لباسشویی است، آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید و یک کیسه جدید تهیه کنید.

4. اضافی را دور بریزید

تاریخ خرج لوازم آرایشی

این فرآیند یکی از سخت ترین مراحل برای بسیاری از افراد است. بعضی ها عادت دارند همه چیز را حتی وقتی کهنه شده نگه دارند. ما این فرآیند را برای شما آسان می کنیم.

تاریخ انقضا را ببینید

برای انتخاب مواردی که باید دور بریزید، با تاریخ انقضا شروع کنید. از شر لوازم آرایشی قدیمی خلاص شوید. بسیاری از افراد عادت دارند از لوازم آرایش استفاده کنند، حتی اگر قدیمی باشد. لوازم آرایشی در تماس مستقیم با پوست و چشم شما هستند، بنابراین مراقبت از سلامت آنها بسیار مهم است. اگر با پوست یا چشم خود مشکل دارید، باید هزینه زیادی برای درمان خود بپردازید. در نتیجه، اگر لوازم آرایشی مورد علاقه تان تمام شد، آن ها را دور بیندازید و با لوازم جدید جایگزین کنید.

بسیاری از لوازم آرایش تاریخ انقضا درج نشده است. ممکن است تاریخ انقضا روی بسته وجود داشته باشد و شما آن را دور انداخته باشید. اما در انتهای همه لوازم آرایشی این اطلاعات وجود دارد. به عنوان مثال، تصور کنید که زیر لوازم آرایش، ظرفی وجود دارد که در آن باز است و عبارت 24M روی آن نوشته شده است. این عبارت به این معنی است که شما باید ظرف 24 ماه پس از باز شدن در از این لوازم آرایشی استفاده کنید.

لوازم آرایشی مبتنی بر آب، مانند برخی از کرم پودرها یا ژل ها، سریعتر حل می شوند و مواد آرایشی پودر شده اغلب ماندگاری بیشتری دارند. هر بار که لوازم آرایشی جدید خریداری می کنید و آنها را باز می کنید، تاریخ افتتاح را در یک فضای جداگانه یا روی لوازم آرایشی خاص و روی یک برچسب بنویسید.

لوازم آرایشی استفاده نشده

در مرحله بعد به سراغ لوازم جانبی که قبلا استفاده نکرده اید بروید. اگر در 8 تا 12 ماه گذشته از چیزی استفاده نکرده اید، به این معنی است که هرگز از آن استفاده نخواهید کرد. ممکن است رنگ به شما خوش نیاید یا از بو و کیفیت آن خوشتان نیاید. از شر این ابزارهای بلااستفاده خلاص شوید. اگر نو هستند و به تاریخ انقضا نزدیک نیستند و فقط رنگ آن را دوست ندارید، می توانید این مواد را در اختیار افراد قرار دهید تا از آنها استفاده کنند.

لوازم آرایشی تکراری

در مرحله بعد به سراغ ابزاری بروید که چند مثال دارید. به عنوان مثال اغلب پیش می آید که رژ لب با رنگ های تکراری بخرید. این مواد را قطع کنید تا با سایر لوازم آرایشی که استفاده می کنید سازگاری نداشته باشند. قرار دادن چیزی مشابه در کیف یا کشو فقط شما را گیج و گیج می کند.

5. لوازم آرایش را دوباره در کیف قرار دهید

برای فصل بهار سعی کنید در زمستان از رنگ های تیره و کدر خودداری کنید و لوازم آرایشی با رنگ های روشن را در کیف خود قرار دهید. اگر پالت رنگی برای بهار و تابستان ندارید، اشکالی ندارد. اکنون در آغاز سال نو فرصت خوبی است تا یک هدیه کوچک به خود بدهید و آرایش بهاری بخرید.

برای انتخاب رنگ می توانید از آرایش شیک الهام بگیرید. در استفاده از رنگ های جدید قوی باشید و از امتحان آرایش جدید نترسید. اگر فکر می کنید ممکن است رنگ های مد را دوست نداشته باشید، سعی کنید به جای لوازم آرایشی تک رنگ، یک پالت آرایشی بخرید. به عنوان مثال، یک پالت سایه، یک پالت قرمز و یک رژ لب. به این ترتیب، اگر یک رنگ را دوست ندارید، می توانید از رنگ های دیگر در پالت استفاده کنید یا رنگ ها را ترکیب کنید.

قبل از قرار دادن لوازم آرایش در کیسه، بدن خود را کاملا تمیز کنید تا دوباره کیفتان کثیف نشود. برای این کار می توانید از پنبه آغشته به الکل استفاده کنید.

6. برس را بشویید

برس را بشویید

یکی از چیزهایی که اغلب فراموش می کنیم شستن برس و اسفنج های آرایشی است. امروزه مردم از برس برای استفاده از لوازم آرایشی استفاده می کنند. استفاده از برس ها راحت تر است، اما ممکن است عفونی شوند. به همین دلیل برس ها و اسفنج ها را باید چندین بار به خوبی شست.

هنگام شستن برس های آرایشی مراقب باشید و از ابزارهای مخصوص این کار استفاده کنید زیرا مواد آرایشی می توانند به عمق برس و لبه های مو بچسبند.

شستن برس‌ها و اسفنج‌ها بسیار مهم است، زیرا آن را مستقیماً روی پوست خود می‌مالید. اگر از برس کثیف استفاده کنید، مشکلات پوستی زیادی از جمله آکنه خواهید داشت. باکتری ها و ناخالصی ها با مسواک زدن و بستن منافذ به سرعت به پوست شما منتقل می شوند. علاوه بر این، با مسواک زدن لوازم آرایشی خود می توانید ناخالصی ها را به لوازم آرایشی تازه و تمیز منتقل کنید.

7. لوازم آرایشی را مرتب کنید

استند لوازم آرایشی و بهداشتی

بعد از انتخاب چند لوازم آرایشی و گذاشتن آن ها در کیف، بقیه اکسسوری های دسته دلخواهتان را در کشو و نظم دهنده قرار دهید.

8. تجهیزات جدید بخرید

وقتی چمدان خود را تمیز می کنید، ممکن است تعدادی از آنها را دور بیندازید. شما باید چیزهایی را که نیاز دارید جایگزین کنید، اما بد نیست امسال رویکرد جدیدی به لوازم آرایشی داشته باشید. هنگام خرید، مواردی مانند محیط زیست و حیوانات را در نظر بگیرید.

شاید در سال جدید محصولات سازگار با محیط زیست خریداری کنیم و هیچ حیوانی در تولید آنها آسیب نبیند. به دنبال برندهایی باشید که آزمایش حیوانی ندارند و تا حد امکان از مواد طبیعی در محصولات خود استفاده می کنند.

استفاده از محصولات با استفاده از مواد طبیعی برای پوست و سلامت کلی شما بسیار مهم است. قیمت این محصولات می تواند بسیار بالاتر باشد و به راحتی پیدا نمی شود، اما تلاش شما برای یافتن آنها و پول اضافی که می توانید برای خرید آنها بخرید ارزش آن را دارد.

برای محصولاتی مانند پاک کننده های صورت و پاک کننده های آرایشی، جنبه مراقبتی محصول را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، از یک پاک کننده آرایشی استفاده کنید که حاوی ویتامین های لازم برای پوست است و پوست را تغذیه می کند.

9. لوازم آرایشی آسیب دیده را جایگزین کنید

لوازم آرایشی شکسته

وقتی به وسایلی که داریم نگاه می کنیم، متوجه یک سری لوازم آرایشی می شویم که قدیمی و سالم نیستند، اما دچار شکستگی و آسیب های مشابه شده اند. این بیشتر در مورد قرمز یا پنکیک رایج است. می توانید این مشکل را در خانه حل کنید و از لوازم آرایشی مورد علاقه خود دوباره استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این روش برای مواد آرایشی پودری استفاده می شود. مثلا آرد قرمز، پنکیک، آرد پودر شده و

1. برای رفع مشکل، کل محصول برش خورده را در ظرف تمیزی بریزید و ریز خرد کنید. در واقع باید آن را به پودری نرم و جامد تبدیل کنید.

. در مرحله بعد ایزوپروپیل الکل 91 درصد را داخل پودر بریزید. معمولاً چند قطره کافی است، اما میزان الکل ریخته شده در آن بستگی به مقدار پودر دارد. برای کشیش شدن باید به اندازه کافی الکل بریزید.

3. خمیر را در ظرف محصول برگردانید، خوب ورز دهید و داخل ظرف فشار دهید. کاغذ لکه دار را روی آن قرار دهید و روی آن را محکم فشار دهید تا ترک بخورد. در نهایت چربی را به آرامی بلند کنید.

4. پس از از بین بردن لکه، چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود. به این ترتیب محصول آرایشی پودر شده را می توان دوباره مانند روز اول استفاده کرد.

نتیجه

شستن کیسه لوازم آرایش و تمیز کردن برس ها و اسفنج ها و نظم دادن به لوازم آرایشی بسیار مهم است زیرا با سلامت پوست شما ارتباط مستقیم دارد. آخرین روز سال و آغاز سال نو فرصت خوبی برای نگاه کردن به آرایش در کنار خانه تکانی و نظافت و نظافت و پاکسازی آنهاست.

با نکات بالا، می‌توانید آرایش خود را طوری سازماندهی کنید که ظاهری ثابت، با کیفیت و پوستی سالم‌تر داشته باشید.

منبع: Capitalhairandbeauty، Instyle

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا