هنر و سینما

دنیای سینمایی مارول چگونه به پایان خواهد رسید؟


دنیای سینمای مارول تأثیر زیادی بر فرهنگ عامه دارد ، اما همه روزهای خوب از جمله این دنیای محبوب پایان می یابد.

از سال 2008 ، مارول در حال ساخت یک فیلمنامه به ظاهر بی پایان است ، پایان فصل اول که نویسنده ، کوین فادج ، آن را حماسه بی نهایت نامید ، در انتقام جویان: بازی نهایی در سال 2019. با این حال ، سه مرحله اول فقط یک آغاز است ، مرحله چهارم قرار است دنیای مارول را به گونه ای گسترش دهد که قبلاً ندیده بودیم.

طرفداران در حال حاضر با جادوی آشوب و دنیای بسیاری آشنا هستند ، مجموعه های تلویزیونی مانند Vandavision و Loki ، و همچنین Captain America جدید در پایان The Falcon و Winter Soldier. پس از انتشار دو قسمت از Loki ، به نظر می رسید که این سریال به خوبی در برنامه مارول جا داده است و درهای داستانهای غیر منتظره و غیر منتظره را در آینده باز می کند. در نقش موبیوس که توسط اوون ویلسون در قسمت آخر بازی می شود ، نگهبانان زمان نقشه ای مخفی برای کشف تاریخ پایان جهان دارد. این بدان معنی است که همه چیز در نهایت انجام می شود.

با وجود داستانهای بسیار زیادی که در گذشته گفته شده و بسیاری دیگر نیز در آینده گفته می شود ، به نظر می رسد اگر مارول واقعاً بخواهد این کار را انجام دهد ، می تواند برای همیشه به کار خود ادامه دهد. اما اگر واقعاً واقعیتی طبیعی یا غیرمنتظره داشته باشیم که مجموعه ای که قهرمانان را به تصویر می کشد به پایان می رسد و با توجه به اینکه هیچ نشانه ای از پایان آن وجود ندارد ، همه چیز کمی گیج کننده است. چگونه می توان پرفروش ترین مجموعه فیلم سینمایی را تغییر داد وقتی طرفداران آن را به پایان می رسانند؟

آیا مارول هرگز به پایان می رسد؟

حیرت انگیز

موفقیت دنیای سینمایی مارول بی سابقه بوده است ، بسیار بیشتر از آنچه که تصور می شد در سال 2008. هر دو انتقام جویان: جنگ ابدی و انتقام جویان: بازی نهایی به 2 میلیارد دلار فروش رسیده است ، دو فیلم از سه فیلم تاریخ این کار را کردند. به نظر می رسد موفقیت تجاری گسترده تضمین می کند که سریال برای مدتی دوام بیاورد ، اما روندها و منطق در دنیای واقعی نشان می دهد که مارول گاهی در دفتر کار شکست خورده است.

از سوی دیگر ، اگر کیفیت پروژه به حدی بالا نباشد که قدردانی طرفداران را از دست بدهد ، هیچ دلیلی وجود ندارد که دنیای سینمایی مارول در آینده نزدیک متوقف شود. با این حال ، سرخوردگی قهرمانان یک نگرانی واقعی برای بسیاری از طرفداران کمیک بوک است و با افزایش محبوبیت ژانر ، به نظر می رسد راهی برای جلوگیری از گسترش پروژه قهرمان بر روی صفحه نمایش بزرگ وجود ندارد. مانند ظهور غرب در دهه 1950 و فروپاشی آن در دهه 1960 ، بینندگان با وجود تلاش برای تمایز بین آنها می توانند از داشتن داستانهای قدرتمند و اشعار قدرتمند خسته شوند.

اما چرا و چه زمانی دنیای سینمای مارول به پایان می رسد؟

حیرت انگیز

اگر خستگی قهرمان یک مشکل واقعی است ، پایان و سرنگونی این غول ، مارول ، مطمئناً به جایی نرسیده است که آنها خطرناک باشند. 9 سال پیش بود که شور و شوق قهرمان با اکران فیلم انتقام جویان واقعاً افزایش یافت. از آن زمان ، محبوبیت این ژانر در فاز 3 مارول سر به فلک کشیده و به اوج خود رسیده است. اگر آن را به عنوان نشانه ای از روند فروش گیشه در نظر بگیریم ، این مجموعه برای سالهای آینده ادامه خواهد داشت.

با این اوصاف ، هیچ یک برای همیشه دوام نخواهد داشت و مطمئناً روزی فرا می رسد که هیچ فیلم جدیدی از مارول در سینماها اکران نمی شود. پس از در نظر گرفتن خستگی قهرمان به عنوان نیروی محرکه سقوط مارول ، باید به محبوبیت قدیمی غربی به عنوان نشانه ای از تغییر درک بینندگان نگاه کرد. غرب اوج محبوبیت خود را در دهه 1950 تجربه کرد و محل نگهداری آثار فرهنگی مهم از دهه 1940 تا 1960 بود ، یک دوره 20 ساله تحت سلطه سینمای بی وقفه. در مقایسه با دنیای سینمای مارول ، این بدان معناست که تا سال 2028 و شاید تا پایان مرحله 6 ، ما چیزهای زیادی در مورد مارول و سفر آن نخواهیم شنید.

مشکل پایان دادن به دنیای سینمای شگفت انگیز

حیرت انگیز

برای اکثر طرفداران و تحلیلگران مارول ، این جهان در نتیجه ناامیدی یا بی تفاوتی بیننده به پایان می رسد ، اما اگر نه ، پایان طبیعی داستان بزرگ چگونه خواهد بود؟ در همان چهار مرحله ، Fage و چند فیلم ساز دیگر (اصلی و جایگزین) ده ها داستان گفتند ، برخی از آنها نتایج خوبی داشتند و بسیاری از آنها منتقل شدند و در پروژه های دیگر تکمیل شدند. با توجه به ماهیت مجموعه ، که یک تلاش بزرگ و مشارکتی است ، هیچ راه منطقی برای پایان دادن به آن با رضایت کامل وجود ندارد که سردرگمی در این آشفتگی را آشکار کند.

چگونه مارول به دنیای سینمایی مارول پایان می دهد؟

حیرت انگیز

به نظر نمی رسد پایان واقعی این دنیای سینما در آینده همان چیزی باشد که طرفداران فیلم و تماشاگران سینما در گذشته دیده بودند. اگر به سه گانه نولان شوالیه تاریکی و سه گانه اصلی مرد عنکبوتی سام رمی نگاه کنیم ، می بینیم که بسیاری از مجموعه ها بر اساس کمیک هایی ساخته شده اند که پایانی طبیعی ندارند.

در حالی که در نهایت ، این فیلم ها فقط باید داستان شخصیت های اصلی را جمع آوری کنند ، مارول وظیفه دشواری دارد که داستان جهان را به گونه ای تنظیم کند که خوانندگان داستانی داستانی انجام می دهند. مانند یک طرفدار معمولی فیلم. به خوشبختانه کتاب های کمیک مدت هاست راهی برای شکستن روایت سنتی پیدا کرده اند ، حتی اگر این کار را به خوبی انجام ندهند ، که بهبودی جهانی است.

آخرین به روزرسانی مارول ، The Secret Wars ، به کارگردانی جاناتان هیکمن ، یکی از بهترین پایان های مجموعه ای است که نتیجه گیری از داستان های قبلی را در پیش بینی آینده جمع بندی می کند. با توجه به مجموعه چهار قسمتی آینده مارول ، به احتمال زیاد هیچ کس به فکر یافتن پزشک دوم برای نوشتن محتوای واقعیت نیست.

اگرچه داستان به طور کامل ساخته نشده بود ، ایده ساختن شخصیت و تبدیل او به بازیکنی با امکانات نامحدود پدیدار شد و یکی از سناریوهای احتمالی این بود که دنیای مارول را به گونه ای به پایان برسانیم که بتوان آن را به دیگری بازگرداند. جهان در صورت وجود تقاضا ، داستانهای بیشتری در آینده فاش می شود.

در حالی که هیچ نشانه ای از کند شدن یا پایان دنیای سینمایی مارول وجود ندارد ، فکر کردن در مورد اتمام یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگ عامه همیشه جالب است.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا