هنر و سینما

بازیگر ۹۰ ساله‌ی پیشتازان فضا با پرواز بلو اوریجین به لبه‌ی فضا سفر می‌کند


بازیگر پیشکسوت ویلیام شاتنر در نقش “کاپیتان کرک” در سریال Star Trek ، در اقدامی جسورانه قصد دارد با سفینه فضایی Blue Origin به لبه فضا سفر کند.

ویلیام شاتنر ، ستاره Star Trek یا Star Trek و آدری پاورز ، معاون ماموریت و هوانوردی ، دو مسافر جدید کشتی تفریحی نیو شپرد شرکت هستند.

یک هفته پیش ، شایعاتی مبنی بر حضور بازیگر 90 ساله در دومین پرواز “Blue Origin” شنیده می شد و اکنون این شایعات را تایید کرده است. شاتنر در توییتر نوشت: “بله ، درست است.” “من مرد موشک می شوم!”

پرواز شاتنر و دوستانش تنها سه ماه پس از اولین پرواز نیو شپرد انجام شد که جف بزوس ، بنیانگذار و سه مسافر دیگر را در یک پرواز 10 دقیقه ای به ارتفاع 107 کیلومتری برد. به

بازیکن کانادایی-آمریکایی چندین برنامه پخش فضایی را از نزدیک دنبال کرده است. به عنوان مثال ، سه ماه پیش ، آنها با انوشه انصاری به عنوان مهمان ویژه در رویداد پرواز فضایی Virgin Galactic آنجا بودند. او می گوید: “من سالهاست درباره فضا می شنوم.” من از فرصت استفاده می کنم و اکنون به آن نگاه می کنم. چه معجزه ای! ”

اعلام Blue Origin تنها چند روز پس از آن است که 20 کارمند سابق Blue Origin با ارسال پستی در وب سایت Lioness نگرانی خود را در مورد نحوه محافظت از شرکت و فرهنگ به طور کلی ابراز کردند. به طور خاص ، آنها خاطرنشان کردند که “بسیاری از نویسندگان این مقاله می گویند که آماده پرواز با اتومبیل Blue Origin نیستند.”

سخنگوی Blue Origin گفت: “ما به سابقه ایمنی خود متعهد هستیم و معتقدیم نیو شپرد امن ترین خودرویی است که تا به حال طراحی یا ساخته شده است.”

آدری پاورز و ویلیام شاتنر

آدری پاورز (راست) و ویلیام شاتنر از محل پرتاب فضاپیمای نیو شپرد دیدن می کنند.
توپ: منبع آبی

پاورز ، نایب رئیس ماموریت های Blue Origin ، که به نظر می رسد در هوا حضور دارد ، گفت: “من از حضور در تیم آبی مبدا و ادامه تاریخ حمل و نقل غیرقانونی خود بسیار خوشحالم.” موقعیت رسمی و نه مشتری. »

وی افزود: “من در تلاش کامل برای تأیید پرواز نیو شپرد بودم.” رویدادی که در جولای 2021 به پایان رسید. “من به عنوان یک مهندس و وکیل با بیش از بیست سال سابقه در زمینه هوافضا ، به تیم نیو شپرد و وسایل نقلیه ای که توسعه داده ایم اعتماد زیادی دارم.”

شاتنر و پاورز هفته گذشته برای پرواز جدید نیو شپرد به دو مسافر پیوستند: کریس بوشوییزن ، بنیانگذار آزمایشگاه های Planet ، و len de Vries نایب رییس علوم زندگی و سلامت در شرکت نرم افزاری فرانسوی Dassault Systèmes ، معروف به نرم افزار مهندسی خود. مانند Solidworks.

این فضاپیما ویلیام شاتنر را به مسن ترین فردی تبدیل کرده که به فضا رسیده است و رکورد والی فانک ، جانباز 82 ساله هواپیما را که به دعوت به لبه فضا رفته بود خواند. جف بزوس در پرواز قبلی Blue Origin. با این حال ، مسن ترین مردی که به زمین رسید و البته اولین آمریکایی که به فضا آمد جان گلن بود که آخرین پرواز خود را در 77 سالگی انجام داد.

جالب اینکه حداقل برای پروازهای قبلی ، سطح آمادگی جسمانی مورد نیاز است ، از جمله محدودیت های قد و وزن. مسافران همچنین باید بتوانند در 90 ثانیه هفت پله را صعود کرده و حداقل 90 ثانیه در یک صندلی در حالت نشسته بمانند.

Blue Origin هنوز به طور عمومی قیمت سفر به نیو شپرد را اعلام نکرده است. در اولین پرواز شخصی ، شرکت مزایده ای را برای فروش یکی از فضاها به قیمت 28 میلیون دلار برگزار کرد ، اما اپراتور تصمیم گرفت که نرود.

عکس های روی جلد: ویلیام شاتنر ، بازیگر و جف بزوس ، مدیرعامل Blue Origin
توپ: PA / گتی

منبع: فضا

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا