هنر و سینما

چرا انسان‌ها در فیلم «سیاره میمون‌ها» صحبت نمی‌کنند؟


فیلم کلاسیک سیاره میمون ها در سال 1968 بیننده را با دنیایی اسرارآمیز آشنا کرد که حول تکامل می چرخید و میمونها زمین را به آخرالزمان برده و در آنجا انسانها را به عنوان شکارچیان و جانوران شکار به قتل رساندند. در دو فیلم اصلی اول ، انسان ها نمی توانند به گونه دیگری صحبت کنند یا ارتباط برقرار کنند.

به مدت طولانی ، دلایل واقعی کاهش روحی و رفتاری در فیلم سیاره میمون ها در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. پنج فیلم اصلی با جزئیات زیادی صحبت نمی کردند و سایر برنامه های در حال اجرا ، مانند دو مجموعه تلویزیونی دهه 1970 ، هنوز هم قادر به صحبت کردن بودند.

بازسازی جدید سیاره میمون ها ، که با فیلم ظهور سیاره میمون ها در سال 2011 آغاز شد و با فیلم جنگ برای سیاره میمون ها در سال 2017 به پایان رسید ، بینش را به ارمغان آورد و آنفولانزای سیمیان کره زمین را ویران کرد و تعداد افراد را کاهش داد و سرانجام آنها را به بازماندگان تبدیل کرد و به تارهای صوتی آنها آسیب رساند و باعث شد آنها نتوانند صحبت کنند. با این حال ، رابطه بین سه گانه نهایی و سری اول ، که به سال 1968 برمی گردد ، هنوز مبهم است و در هیچ یک از فیلم های اصلی به ویروس اشاره نشده است.

برای کشف این راز ، باید کاملاً در تاریخ این مجموعه غوطه ور بود. ما با صحبت با منابعی مانند Spin-off ها ، مقالات آموزنده و حتی داستان الهام بخش اصلی بیشتر خواهیم آموخت. سرانجام ، دلایل اصلی کاهش صدای انسان تنها به سه مورد محدود می شود. تغییر ، تأیید و اختلال.

سزار

همانطور که در انتهای سیاره میمون ها مشاهده شد ، پایان بشریت توسط آنها توسط جنگ هسته ای رقم خورد. این جنگ که در بسیاری از کتابهای مصور و داستانهای کوتاه به آن اشاره شده است ، بخشهای زیادی از زمین را که ناشناخته است ویران کرده است. فقط گیاهان سبز کوچک زنده ماندند و از طریق این گیاهان بود که میمونها با نیروی انسانی شروع به ساختن تمدنهای جدید کردند. همانطور که در پایان سیاره میمونها در فیلم جنگ برای سیاره میمونها توضیح داده شد ، سزار ، شامپانزه ای که قوم خود را به آزادی رساند ، خواستار برابری بین انسانها و میمونها شد. متأسفانه ، این شباهت وجود نخواهد داشت و در طول قرن ها رابطه بین این گونه ها رو به وخامت گذاشته است.

انسانها به سادگی از کارگران به برده ها و از بردگان به دامها نقل مکان کردند. ضعف ها و نارسایی های انسانی هوش و قدرت آنها را کاهش داده است. علاوه بر این ، انفجار تشعشع از یک اتاق آلوده یا ناحیه باریک باعث می شود که طناب صوتی در طول زمان پوسیده شود. سرانجام ، وضعیت میمون ها مردم را مجبور کرد وارد طبیعت شوند ، جایی که بیشتر تغییر کردند و بیشتر شبیه حیوانات شدند.

هیچ یک از این نمایشنامه ها در فیلم سیاره میمون ها به نمایش در نیامده است ، اما نمونه های ترسناکی از این نوع تغییرات ذهنی را می توان در سری کتاب های اصلی یافت. داستان علمی-تخیلی سیاره میمون ها ، نوشته رمان نویس فرانسوی پیر بول ، اساس فیلم اصلی سال 1968 است که در آن سه خلبان سفینه فضایی وارد دنیای بیگانه ای پر از موجودات می شوند. یکی از شرکت کنندگان در داستان پروفسور آنتل ، دانشمند مشهور و رهبر تیم سفر بود. پس از اینکه شخصیت اول داستان ، اولیس ، توسط میمونی اسیر می شود ، آنتل ناپدید می شود و در پایان داستان متوجه می شویم که در قفس زندگی می کند و عقل خود را از دست می دهد. مردی که قبلاً نابغه بود و اکنون مانند یک حیوان زندگی می کند. چنین وضعیتی باعث شد که مردم دیگر صحبت نکنند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا