هنر و سینما

ساخت سریع و خشمگین ۹ چقدر هزینه داشته است؟


مجموعه سریع و خشن در سال 2001 با بازی وین دیزل در نقش دومینیک تورتو و مرحوم پل واکر در نقش برایان اوکانر آغاز شد. از آن زمان ، این مجموعه نه فیلم شامل دو فیلم بلند با بازی دواین جانسون و جیسون استاتهام و همچنین قسمت دهم را به نمایش گذاشت.

و سرانجام ، قسمت نهم پس از یک سال تأخیر به دلیل بیماری کرونا به سینماها رفت. دنباله آن سه سال پس از قسمت هشتم ، The Fate of the Furious اتفاق افتاد.

قیمت فیلم های سریع در طول سالها نوسان داشته است ، اگرچه این بودجه به مرور افزایش یافته است. این امر به دلیل افزایش هزینه های زندگی و این واقعیت است که خود فیلم دارای مجموعه ای بزرگتر ، جسورانه تر و خسته کننده است که تفاوت زیادی با فیلم اصلی دارد. مثل این است که یک ماشین را از هلیکوپتر خارج کرده یا از ساختمان های بلند بلند عبور دهید. به نظر می رسد Fast and Furious 9 عنوان مورد نظر باقی مانده در این سری را دارد ، زیرا بیش از 200 میلیون دلار قیمت دارد. البته این پول فقط برای تولید فیلم است و نه بودجه بازاریابی مورد نیاز برای تبلیغات.

دان و لتی

قسمت نهم پس از انتشار در ماه مه در چندین کشور 292.5 میلیون دلار در سطح بین المللی دریافت کرد. محصولات داخلی نیز فروش کامل را ارتقا می دهند. همچنین انتظار می رود این فیلم در بسیاری از کشورهای دیگر جهان نیز دیده شود. پیش بینی می شود فروش بیش از 200 میلیون دلار کاهش یابد ، اما هنوز مشخص نیست که هزینه فیلم بیش از 200 میلیون دلار است. هزینه ساخت بازی Angry Destiny بین 250 تا 270 میلیون دلار است و بودجه فیلم های Fast and Furious 6 و 7 نیز 160 تا 260 میلیون دلار و 190 میلیون دلار 250 میلیون دلار است. درآمد هر دو سری به 1 میلیارد دلار رسید ، در حالی که فروش قبل از همه گیری کرونا بود.

بودجه فیلم می تواند تا 300 میلیون دلار باشد ، به ویژه با توجه به هزینه حدود 250 تا 270 میلیون دلار برای قسمت های قبلی. جاستین لین اولین فیلم را از قسمت ششم Fast and Furious 9 کارگردانی می کند و با آن مجموعه ای از اکشن های بیش از حد متمرکز را می بینیم که دور از واقعیت است ، اما ما مطمئن هستیم که بودجه فیلم خوب است و به خوبی استفاده شده است. به البته ، این قیمت فقط بر روی بدلکاری متمرکز نیست ، بلکه هزینه های تولید دیگری مانند دستمزد خدمه و کیت ، طراحی و تولید لباس و غیره نیز وجود دارد.

مجموعه سریع و خشن یکی از موفق ترین تولیدات یونیورسال پیکچرز در 20 سال گذشته است. بنابراین تعجبی ندارد که دنباله این فیلم هنوز بودجه هنگفتی برای کار دارد. این هزینه ساخت را می توان در نیمه دهم بازپرداخت کرد ، که تلاش می کند نسخه قبلی را با مراحل جدید و جالب بهبود بخشد. اغلب ، پس از بازرسی ، مشخص می شود که هزینه ساخت آن قسمت جبران شده است یا خیر.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا