هنر و سینما

ایستگاه فضایی بین‌المللی برای ورود سینماگران روس آماده شد


سه فضانورد امروز کپسول سایوز روسی را به بندری دیگر در ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کردند تا کنفرانس کپسول سایوز دیگری که بخشی از گروه فیلمبرداری است ، آغاز شود.

اولگ نویتسکی ، فرمانده سایوز MS-18 و فضانورد آژانس فضایی روسیه ، این کپسول را تنها در 40 دقیقه با همکاران خود پیوتر دوبروف و مارک ونده برد. راب ناویاس ، سخنگوی ناسا این رویداد را “یک ارتباط کامل” توصیف کرد.

فضاپیمای سایوز ساعت 08:21 به وقت شرقی (15:51 به وقت تهران) از مدل راسوت حرکت کرد و 45 متر طول داشت. سپس حرکت دوار را انجام داد و تا ایستگاه فضایی بین المللی تا 120 متر حرکت کرد.

طبق برنامه ، هدف دیگری در این رویداد دنبال شد ، بنابراین کپسول سایوز مسیر خود را تا قلمرو ایالات متحده ایستگاه فضایی بین المللی تغییر داد. هدف از این کار تولید تصاویر و فیلم های جدید از کل آزمایشگاه مداری است.

سپس نویتسکی فضاپیما را به خاک روسیه بازگرداند و سرانجام در ساعت 09:04 منطقه شرقی (16:34 به وقت تهران) کپسول سایوز به بندر مدرن مدل ایستگاه آزمایشگاه جدید ایستگاه ، که هفته گذشته کار خود را در آنجا آغاز کرد ، انجام داد.

ناویاس گفت: “انتقال با موفقیت انجام شد و ماژول رسوت آماده ورود فضاپیمای سایوز MS-19 در هفته آینده است.” طی چند روز آینده فعالیت های زیادی در ایستگاه فضایی بین المللی انجام خواهد شد. “

این اولین حفاری در آزمایشگاه جدید Naoka است و تأیید موفقیت این مأموریت به این دلیل است که در چند ماه گذشته ، پس از تماس Naoka با ایستگاه ، مشکلی ایجاد شد. پی در پی و تله متری باعث چرخش ناگهانی ماژول موتور شد ، باعث چرخش غیر منتظره می شود. فضا شد.

با وجود هشدارهای کارشناسان در مورد عواقب چرخش ، به نظر می رسد همه چیز در ISS خوب پیش می رود و فضاپیما خود را برای میزبانی از دو تیم غیر فضایی برای اولین بار از سال 2009 آماده می کند.

یولیا پرسیلد بازیگر روس و کلیم شیپنکو کارگردان قرار است در 5 اکتبر (13 اکتبر) با فضانورد روس آنتون شاکپلروف وارد ایستگاه فضایی شوند.

در مدت اقامت خود در ایستگاه ، این دو هنرمند مجموعه ای از فیلمی به نام “چالش” را اجرا کردند تا اولین فیلم بلند سینمایی در فضا ساخته شود. بازگشت دو خلبان با فضاپیمای قبلی ، سایوز MS-18 ، 17 اکتبر (25 اکتبر) برنامه ریزی شده است.

وندی و دوبروف ، که کپسول را پرواز کردند ، تا ماه مارس 2022 در ایستگاه فضایی بین المللی باقی خواهند ماند. وندی هی رکورد طولانی ترین پرواز آمریکایی از زمان بازگشت خود را خواهد داشت.

این هفته ، قبل از ورود ساکنان جدید به ایستگاه ، کپسول Dragon SpaceX ، که شامل آزمایشات انجام شده و محموله است ، به زمین باز می گردد. این رویداد برای پنجشنبه 30 سپتامبر (8 اکتبر) ساعت 09:05 منطقه زمانی شرقی (16:35 به وقت تهران) برنامه ریزی شده است.

عکس روی جلد: فضاپیمای روسی سایوز MS-18 هنگام حرکت به ایستگاه فضایی بین المللی
توپ: ناسا

منبع: فضا

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا