هنر و سینما

اعتراض به گلدن گلوب بالا گرفت؛ واکنش تند تام کروز و اسکارلت جوهانسن


جوایز گلدن گلوب در دنیای سینما و تلویزیون بسیار ارزشمند است ، اما برتری انجمن مطبوعات خارجی در هالیوود باعث بحران این رویداد شده است ، و حتی برخی منابع می گویند لغو کامل گلدن گلوب 2022.

بیش از یک دهه از برگزاری اولین گلدن گلوب می گذرد و این رویداد بزرگ ، پربیننده ترین رویداد هنری سالانه پس از اسکار و گرمی ، هرگز با چنین چالش ساختاری روبرو نشده است. کاهش گلدن گلوب پس از گزارش لس آنجلس تایمز در مورد فساد در بین اعضا و هیئت مدیره گلدن گلوب آغاز شد و به دنبال آن ایمیلی از رئیس سابق هالیوود انجمن مطبوعات خارجی (HFPA) منتشر شد که “سیاه زندگی می کند” جنبش ماده »که به عنوان اقدام نژادپرستی و نفرت نامیده می شود ، علاوه بر عدم حضور فعلی یک عضو سیاه پوست ، خشم مردم را برانگیخته است. سیاست اخیر گلدن گلوب ، اکنون شایعاتی مبنی بر لغو گلدن گلوب 2022 وجود دارد.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود مبلغ 60 میلیون دلار گلدن گلوب را برای مدت معینی تحت قرارداد 2018 به NBC فروخت ، اما این شبکه روز دوشنبه اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای پخش گلدن گلوب 2022 با این برنامه ندارد. این رویداد ممکن است بتواند گلدن گلوب را دوباره در سال 2023 پخش کند. “ما معتقدیم که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود متعهد به نوآوری معنی دار است ، اما این یک روند طولانی مدت خواهد بود ، بنابراین ما این رویداد را پخش نمی کنیم. ما در سال 2022 هستیم ، NBC در بیانیه ای اعلام کرد.

روز دوشنبه ، تام کروز ، بازیگر و تهیه کننده سرشناس هالیوود که سه جایزه گلدن گلوب را دریافت کرده است ، اعلام کرد که این جوایز را نمی خواهد و آنها را به مقر انجمن مطبوعات خارجی هالیوود ارسال کرد. کروز دو گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را برای فیلم های “متولد چهارم جولای” و “جری مگوایر” دریافت کرد و در سال 2000 جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای “مگنولیا” دریافت کرد.

اسکارلت جوهانس ، بازیگر محبوب آمریکایی ، در مصاحبه با Weekly Entertainment ، رفتار گلدن گلوب را “همجنسگرا و لزبین” خواند و گفت که در چند سال گذشته از شرکت در کنفرانس های این رویداد خودداری کرده است. مارک رافلو بازیگر پنجاه و سه ساله آمریکایی ، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر موسیقی یا کمدی برای فیلم “خرس قطبی ابدی” ، همچنین با سیاست “مصاحبه با هفته نامه سرگرمی” گلدن گلوب مخالفت کرد.

علاوه بر همه اینها ، دو شرکت بزرگ Netflix و آمازون رسماً اعلام کردند که همکاری خود را با انجمن مطبوعات خارجی هالیوود برای ایجاد تغییرات اساسی در قوانین قومی و نژادی تعطیل می کنند. قبیله ، برای حضور در ایالت گلدن گلوب 2022. و اجازه دهید انجمن مطبوعات خارجی هالیوود سخت ترین روز حرفه ای خود را داشته باشد. او قول داد که در آینده نزدیک تعداد اعضای سیاه پوست را افزایش دهد. انجمن مطبوعات خارجی هالیوود دارای 87 روزنامه نگار و فعال روزنامه نگاری است که اکنون هر سال جایزه گلدن گلوب را دریافت می کنند. این سازمان قول داده است که تعداد اعضای خود را حداقل 100 نفر ، سیاه پوستان ، افزایش دهد.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا