هنر و سینما

سنت‌شکن؛ رده‌بندی ۳ فیلم مجموعه از بدترین تا بهترین


3 فیلم در این مجموعه وجود دارد که در این پست از بدترین تا بهترین رتبه بندی شده اند. این فیلم ها بر اساس مجموعه های پرطرفدار نوشته ورونیکا روث ساخته شده اند.

داستان این سه گانه در ضد آرمان شهر شیکاگو اتفاق می افتد ، پس از آخرالزمان و پس از جنگی که جامعه را به دو قسمت به پنج بخش تقسیم کرد. در مرکز این روایت مرگبار ، بئاتریس یا تریس (شایلین وودلی) قرار دارد که گروهی برگزیده را تشکیل می دهد که سپس از طریق مجموعه ای از داستانهای پیچیده از یکدیگر جدا می شوند.

محافظه کار با بازآفرینی موضوعاتی مانند کنترل کامل ستمگران و کسانی که جرات می کنند علیه نظام خود صحبت کنند ، داستانی مشابه روایت های دیگر مانند بازی های گرسنگی و بازی های گرسنگی ارائه می دهد. تریس در The Traditioner Breaker زمانی که ترجیح می دهد شجاع و نترس باشد و شخصیت محافظت شده قبلی خود را کنار خانواده کنار بگذارد ، نقشی را بر عهده می گیرد. تریس با پذیرش چالش های جدید در زندگی تغییر می کند. او باید بر عمیق ترین ترس ها غلبه کند و شجاعت خود را در برابر شورش مداوم دشمنانش حفظ کند.

فیلم سنتی را می توان بی معنی و بی ارزش توصیف کرد ، زیرا نمی تواند دنیای روث را به صورت قانع کننده به واقعیت تبدیل کند یا به هیچ وجه آن را تقویت کند. با این حال ، این سه فیلم دارای یک سکانس جالب و یک داستان عاشقانه بین تریسی و یک شخص مرموز به نام Four (تئو جیمز) هستند ، که البته شخصیت آنها خیلی خوب کار نکرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سه گانه از نظر موضوع ، شخصیت ها و ارزش سینمایی ، بد نیست نگاهی دقیق تر به آثار او بیندازید.

به کنفدراسیون (بی طرف)

سنت‌شکن

  • کارگردان: روبرت شونتکه
  • بازیکنان: شایلین وودلی ، تئو جیمز ، مایلز تلر
  • تاریخ انتشار:
  • تخفیف گوجه فرنگی: 11 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 5.7 از 10

متفقین ، به رهبری رابرت شونتکه ، قرار بود در دو قسمت آخر کتاب ادبی روث اول شوند و کوهنورد به عنوان دوم قرار گرفت. با این حال ، از نظر بینندگان و منتقدان ، متفقین ضعیف ترین سه گانه بود و مفهوم قسمت دوم را کاملاً کنار گذاشت و به تاریخ حق رای دادن پایان داد. در Alliance ، Tris خارج از دیوارهای شیکاگو و در مکانی به نام Margin قرار دارد که یک دفتر رفاه جنسی و یک شهر مخفی در خارج از جهان است. علاوه بر روایت بی معنی طرح ، متفقین به دلیل ریتم های مزاحم و مزاحم و نمایش بسیاری از نقاط دشوار که با پایان مطابقت ندارند ، تبدیل به یک فاجعه شده است. علاوه بر این ، شریک زندگی از روحیه و احساسات واقعی برخوردار نیست و در اینجا است که می بینیم شخصیت شرکت کننده با اشکال دیگر در تعارض است و در نتیجه صحنه ای نامفهوم را مشاهده می کند. ما پر از تصاویر و کامپیوتر هستیم. به طور کلی ، این فیلم عملکرد ناامیدکننده ای برای این حق رای دادن است که می توانست بهتر از آن باشد ، زیرا پتانسیل می تواند بسیار بیشتر از آن باشد.

به شورشیان (شورشیان)

سنت‌شکن

  • کارگردان: روبرت شونتکه
  • بازیکنان: شایلین وودلی ، تئو جیمز ، مایلز تلر
  • تاریخ انتشار: 2015
  • تخفیف گوجه فرنگی: 28 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 6.2 از 10

داستان این فیلم بلافاصله پس از ظاهر شدن اولین فیلم اتفاق می افتد و بر روی Trace و Four تمرکز دارد. آنها از کودتای فاسد فرار می کنند ، که منجر به نابودی کامل سیستم تقسیم و نقض همه معاهدات شد. در طول فیلم ، بینندگان می توانند نیم نگاهی به عملکرد داخلی مهمانی های باقی مانده ، آمیتی و کاندور داشته باشند. این فیلم به تاریخ کتابهای اصلی سرکش وفادار است ، اما این ویژگی برای فیلم چندان منطقی نیست ، زیرا از این پس بودجه این فرانچایز شروع به کاهش می کند. جالب است بدانید که شورش فیلم ضعیفی است ، اما منتقدان وودلی را برای بازی او تحسین کردند ، زیرا او توانست توجه بینندگان را به طرح نه چندان سخت فیلم منحرف کند. علیرغم حل مسائل جالب مانند تاریکی ضد آرمان شهر ، فروپاشی ساختار قدرت در حال فروپاشی و پیچیدگی هویت آن ، این شورش به سادگی بازتاب آشفتگی عموم مردم است.

به رسم و رسوم (واگرا)

سنتشکن

  • کارگردان: نایل برگر
  • بازیکنان: شایلین وودلی ، تئو جیمز ، مایلز تلر
  • تاریخ انتشار:
  • تخفیف گوجه فرنگی: 41 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 6.6 از 10

محافظه کار به رهبری نایل برگر حماسه تریس را به شکلی امیدوارکننده آغاز کرد. در این بخش ، زندگی پیشین و احتیاطی او با داستان شجاعانه او مقایسه می شود. محافظه کار به هویت شخصی و عمومی خود علاقه مند است و اینکه چگونه دومی اغلب به قیمت اولی تأکید می شود ، و تریس نیز می خواهد زندگی ای فراتر از مرزهای اجتماعی داشته باشد. پس از آزمایش ها و سختی های زیاد ، تریس قدرت و اقتدار خود را به روش سنتی بدست آورد. این فیلم طیف گسترده ای از نظرات را دریافت کرد و به دلیل شکست برخی بازیگران و نمایش نابرابری جوانان در مقایسه با آثار مشابه مورد انتقاد قرار گرفت. اگرچه این فیلم دارای اشکالات عمیق و قابل پیش بینی است ، اما هنوز بهترین اثر در سه گانه است.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا