هنر و سینما

۱۰ مستند جنایی واقعی که در حال پخش هستند


در این پست ، ما 10 فیلم مستند شگفت انگیز و بحث برانگیز را جمع آوری کرده ایم که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کرده و روز خود را به لذت بخش ترین تبدیل کنید.

با وجود مجموعه ها و سری فیلم های زیادی که همه ما داریم ، ممکن است به زودی اشتباه کنیم و ندانیم که برای تماشا چه چیزی را انتخاب می کنیم و نمی دانیم در حال حاضر چه احساسی داریم. اگر از آن دسته افرادی هستید که بیشتر از حد معمول در خانه می مانند ، احتمالاً عادت خود را برای تماشای سریال در طول یک سال و نیم به کلی تغییر داده اید.

تحقیقات جنایی دارای جذابیت غیرقابل انکاری است که تقریباً همه رنگ و بوی آن را می دهد. مهم نیست که یک گروه حرفه ای با 20 قسمت در هفته دارید یا فقط می خواهید آخر هفته ها سرگرم شوید. تحقیقات جنایی مورد توجه و علاقه همه است.

اکنون که بیش از یک سال را صرف نگهداری کارت و حبس خانگی ، مطالعه فاصله از اجتماع ، انجام تکالیف و آموزش از راه دور کرده ایم ، تماشای یک سریال خوب می تواند به سلامت ما کمک کند.

کسانی که مرتباً سریال را تماشا می کنند می دانند که هیچ چیز جالب تر و رضایت بخش تر از لیستی از سریال های خوب برای انتخاب وجود ندارد.

از رمز و راز قتل یک مادر مجرد و مبارزه خانواده برای عدالت گرفته تا قتل یک مقام رسمی ، یکی از بدنام ترین و بحث برانگیزترین پرونده های تمام دوران ، همه در لیست وجود دارد.

1. اره کندریک جانسون

  • محصول: 2021
  • داستان: جیسون پولاک

هشت سال پس از مرگ مرموز کندریک جانسون ، بازیگر جیسون پولاک جنجال پیرامون این پرونده را بررسی کرده است. جانسون یک دانش آموز 17 ساله دبیرستانی بود که جسد وی در سالن بدنسازی مدرسه پیدا شد. در ماه مارس ، کلانتر جورجیا اعلام کرد که پرونده مجدداً باز شده و تحقیقات دوباره آغاز شده است.

2. حقیقت و دروغ: برادران منندز (حقیقت و دروغ: برادران منندز)

پرونده برادر منندز در دهه 1990 همه روزنامه ها و خبرگزاری ها را پر کرد و هنوز هم یکی از بدنام ترین پرونده های جنایی در فرهنگ عامه است.

لایل و اریک منندز به دلیل قتل شدید والدین خود ، خوزه و مری منندز ، به حبس ابد محکوم شدند. واقعیت ها و دروغ ها: برادران منندز ، در سال 2017 منتشر شد. ما فیلم ها و عکس هایی از این خانواده را مشاهده کرده ایم که تا کنون در جایی نشان داده نشده است. دوستان ، همسایگان ، خانواده و سایر بستگان نزدیک برادر منندز نیز اظهارات وی را در این نظرسنجی ثبت کردند.

3. کشتار در ساحل میانی

  • نتیجه: 2020
  • کارگردان: مدیسون هامبورگ

چه کسی باربارا هامبورگ را کشت؟ قتل مید بیچ داستان پسری غمگین را که به دنبال پاسخ بود ، بیان کرد و به پرونده قتل حل نشده مادرش اشاره کرد و قطعه ای از داستان مادرش را مانند یک پازل برای یافتن پاسخ کنار هم قرار داد. مدیسون هامبورگ از اولین تجربه خود به شهر خود بازگشته است تا بتواند زندگی مادرش را بهتر اداره کند ، هر چند که مجبور است با اعضای خانواده اش مکالمات ناخوشایندی داشته باشد.

مادر مجرد 48 ساله اش در سال 2010 به قتل رسید و جسدش تنها در آغوش خانه اش پیدا شد. هامبورگ تصاویری را که در هشت سال گذشته جمع آوری کرده است در چهار فیلم مستند گردآوری کرده است که می توانید تماشا کنید.

4. من به تاریکی خواهم رفت

  • نتیجه: 2020
  • کارگردان: لیز گاربوس

Will Fade in the Dark داستان قتل یک قاتل به نام جوزف جیمز دی آنجلو (ملقب به قاتل گلدن استیت) را روایت می کند که داستان وی به لطف تلاش های بی وقفه میشل مک نامارا تدوین شده است.

این مستند شش قسمتی ، به کارگردانی لیز گاربوس ، به ما نشان می دهد که بررسی مک نامارا در مورد یکی از خشن ترین و وحشتناک ترین تجاوزگران جنایت و قاتلان در تاریخ جنایی چقدر دشوار است.

کریستن لوپز منتقد Indiwire در مورد تحقیقات نوشت: “به نظر می رسد ما اینجا و آنجا به دنبال داستان جنایی دیان آنجلو و نحوه دستگیری او هستیم. اما گاربوس آن را به طرز ماهرانه ای روایت می کند. هنرمندانه و با اراده تمام راه برای تحقیق به طوری که ما می دانید که مک نامارا چقدر عجیب و عجیب در مورد پرونده احساس می کرد. مک نامارا ، که یکی از قربانیان این تجاوز / قتل بود ، تمام تلاش خود را کرد تا او را به دادگاه برساند.

در ابتدا به نظر می رسید که ما دو داستان متفاوت را بیان می کنیم که تأثیر هماهنگی ایجاد نکرده اند ، اما با گذشت زمان ، داستان بیش از پیش گیج کننده شد و احساس کردیم همه چیز از ابتدا در هم آمیخته است. در اینجا متوجه می شویم که تحقیقات فقط در مورد زندگی نویسنده تجاوز نشده ، یا فقط در مورد جنایت نیست. “این به ما نشان می دهد که چگونه جنایت زندگی زنان را تغییر داد و چگونه احساس تجاوز در دهه 1970 شد.”

5. تو مال منی

  • محصول: 2014
  • داستان: جان کورک

این مطالعه به آزمایش کمی ناشناخته می پردازد. روبی مک کالوم ، یک زن سیاه پوست ثروتمند متهم به قتل یک پزشک سفیدپوست در سال 1952. مسائلی مانند نژادپرستی ، طبقه اجتماعی و نابرابری جنسیتی در اولین سال جنبش غیرنظامیان در این مجموعه به خوبی نشان داده شده است ، و با نگاه کردن به آن جدیدتر را خواهید دید. جنبه های این موضوعات

6. جنایت: مورد پلیس آدم خوار

  • محصول: 2015
  • داستان: ارین لی کار

داستان تکان دهنده و تکان دهنده ژیلبرتو وال ، افسر سابق پلیس نیویورک که در سال 2012 به اتهام آدم ربایی دستگیر شد. داستان از این قرار است که همسر افسر متوجه می شود که او در مورد چت روم پیامهای عجیبی در مورد گرایش های آدم خوارانه خود ارسال می کند.

پرونده وال به دلیل عدم وجود شواهد کافی کنار گذاشته شد. در این مستند ، ما به آثار وال گوش می دهیم و هر یک از دو طرف داستان را بررسی می کنیم تا ببینیم مرز دقیق بین رویا و جنایت واقعی کجاست.

7. مادر عزیز و مرده عزیز

  • محصول: 2017
  • داستان: ارین لی کار

کسانی که “The Act” را مشاهده کرده اند ، از دیدن این مستند استقبال می کنند زیرا در مورد تجربیات DD Blanchard و دخترش کولی رز Blanchard بیشتر می آموزند. این مستند به بررسی وقایع پیرامون مادر و دختر داستان ، سال های دروغی که آنها درباره سلامتی کولی گفته اند و داستانهایی که منجر به قتل وی شده است می پردازد.

در این مستند 2017 ، به کارگردانی ارین لی کار ، عکس ها ، تصاویر و پیام های شخصی از کولی را می یابیم ، که بینش عمیق تری از زندگی او و احساس او در مورد زندگی با مادرش به ما می دهد.

8. خون در در است

  • محصول: 2017
  • داستان: اریک یونگ

داستان خانواده ای که سعی می کنند راز قتل دونتر همیلتون را کشف کنند. دونتره همیلتون 31 ساله سیاه پوست بیمار روانی بود که توسط پلیس تیرباران شد و توسط 14 افسر پلیس بدون حمل سلاح کشته شد. این مطالعه که در طول سه سال انجام شد ، داستان تکان دهنده و نگران کننده ای از آنچه پس از این فاجعه رخ داد را بیان کرد ، در حالی که در مورد زندگی سیاهان و مبارزات آنها برای برابری حقوق بشر بحث شد.

9. کشتن برای عشق

  • محصول: 2016
  • داستان: مارکوس وتر

تحقیقات سال 2016 ، به رهبری مارکوس وتر ، قتل درک و نانسی هیسون ، یک زوج در ویرجینیا در سال 1985 را شرح می دهد. دخترش الیزابت هیسون و دوست پسرش به جرم قتل به حبس ابد محکوم شدند.

در جریان محاکمه و محاکمه علنی ، رسانه ها به دوست الیزابت ، سورینگ (که پسر یک دیپلمات آلمانی است) روی آوردند. بعد از چندین دهه زندان ، سورینگ در مورد نحوه انجام اقدامات خطرناک به دلیل عشق به هیسون صحبت می کند.

10. آخرین نگهبان نارک

  • نتیجه: 2020
  • کارگردان: تایلر راسل

اگر از تماشای “Narcos” لذت بردید ، این فیلم چهار قسمتی از تحقیقات جنایی آمازون را فراموش نکنید. این تحقیقات درباره آدم ربایی و قتل انریکه کامارنا ، افسر مبارزه با مواد مخدر معروف به کیکی است که در سال 1985 رخ داد.

در اینجا ما با داستان یک تاجر قهرمان روبرو هستیم که جان خود را در مبارزه با مواد مخدر از دست داد. کیکی ربوده شد ، روزها شکنجه شد و سرانجام کشته شد. داستانی که موضوع فصل اول Narco: Mexico است. سه فروشنده مواد مخدر مکزیکی به جرم قتل کامارنا محکوم شده اند و در این تحقیقات من داستان کارآگاهان مخفی فدرال را دنبال می کنم که سعی کردند آنها را دستگیر کنند.

منبع: IndieWire

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا