تکنولوژی

هزینه تولید آیفون پرو مکس مشخص شد؛ پرهزینه ترین آیفون تاریخ!


ظاهراً هزینه تولید آیفون پرو مکس در جدیدترین سری آن به صورتی است که باید آن را پرهزینه ترین آیفون تاریخ با هزینه ساخت 558 دلاری نام گذاری کنیم.

براساس گزارش Nikkei، هزینه تولید آیفون پرو مکس از سری آیفون 15 اپل چیزی میان 8 تا 16 درصد بیشتر از تولید سری آیفون 14 در سال گذشته بوده است. لذا در واقع آیفون 15 پرو مکس 12 درصد گران تر از آیفون 14 پرو مکس باشد. در این زمینه اپل آیفون 15 پرو مکس را با افزایش قیمت 100 دلاری نسبت به نسل پیشین در ایالات متحده به فروش می رساند. این افزایش بدون علت هم نیست، زیرا برای نخستین بار در آیفون ها شاهد استفاده از دوربین با زوم اپتیکال 5 برابری هستیم و البته نسخه پایه حافظه داخلی بیشتری دارد. هم اکنون گزارشی اعلام کرده که آیفون 15 پرو مکس گران ترین آیفون از لحاظ هزینه ساخت بوده و اپل جهت تولید هر دستگاه 558 دلار هزینه می کند.

بیشتر بخوانید: کابوس بی پایان مشکلات آیفون 15 ؛ این قسمت، سوختگی نمایشگر!

هزینه تولید آیفون پرو مکس ؛ آیفون 15 پرو مکس گران ترین آیفون تاریخ

براساس این گزارش کمترین تفاوت در هزینه ساخت به آیفون 15 پرو اختصاص یافته است. طبق تخمین ها ساخت آن 523 دلار برای اپل هزینه در بر داشته؛ یعنی تقریباً 8 درصد گران تر از آیفون 14 پرو. آیفون 15 پلاس هم در میانه دیده می شود و هزینه تولید آن 442 دلار، یعنی 10 درصد گران تر از آیفون 14 پلاس است. با توجه به اینکه آیفون 15 پلاس در تست شارژدهی باتری بیشتر از هر مدل دیگری دوام می آورد، این عدد کاملاً معقولانه است.

نقطه قابل توجه این گزارش به هزینه تولید آیفون 15 ارتباط دارد. آیفون 15 بیشترین تفاوت هزینه را نسبت به مدل سال پیش دارد. گزارش کنونی تخمین زده که هزینه ساخت این مدل 6.1 اینچی برای اپل 432 دلار باشد که آن را 16 درصد گران تر از آیفون 14 خواهد کرد. با توجه به اینکه آیفون 15 ارتقای خاصی نسبت به مدل آیفون 14 نداشته، این افزایش هزینه تعجب بسیاری را برانگیخته است.

به نظر دوربین جدید با زوم اپتیکال 5 برابری در آیفون 15 پرو مکس 380 درصد گران تر از دوربین قبلی در آیفون 14 پرو مکس بوده و همین مورد یکی از عوامل این افزایش قیمت تولید است. از طرفی، تراشه A17 پرو و پنل LTPO OLED گران ترین قطعات در ساخت این آیفون هستند. احتمالاً با توجه به اینکه فناوری TSMC N3E بازدهی بهتری در قیاس با فرایند تولید A17 پرو دارد، شاید تراشه های بعدی آیفون، یعنی A18 هزینه کمتری برای تولید انبوه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هزینه تولید آیفون پرو مکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ای بی سی مگ دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا