هنر و سینما

15 انیمیشن دیزنی که هنوز به صورت لایو اکشن بازسازی نشده اند


از میان انیمیشن های بازسازی نشده دیزنی که سال هاست در میان مخاطبان جایگاه ویژه ای باز کرده اند، عناوین بسیاری را می توان نام برد که پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به یک فیلم لایو اکشن دارند. از سال 1994، تنها 20 انیمیشن دیزنی به صورت لایو اکشن بازسازی شده است. اکثر بازسازی های لایو اکشن دیزنی در هشت سال گذشته ساخته شده اند، از جمله «کتاب جنگل» (The Jungle Book) در سال 2016، «سیندرلا» (Cinderella) در سال 2015، «مولان» (Mulan) در سال 2020 و «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) در سال 2017.

در سال 2023 دیزنی دو فیلم لایو اکشن از انیمیشن های کلاسیک خود منتشر کرد؛ «پیتر پن و وندی» (Peter Pan & Wendy) و «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid). هر دوی این فیلم ها با استقبال مثبت و در عین حال کم رمقی مواجه شدند. بر اساس نظر کلی منتقدان، برخی از بازسازی های لایو اکشن دیزنی موفق می شوند جادوی نسخه اصلی را تکرار کنند، در حالی که برخی دیگر در مقایسه با آن ها ضعیف ظاهر می شوند. بازسازی «پری دریایی کوچولو» تغییرات زیادی نسبت به فیلم اصلی دارد که ممکن است به عملکرد بی نظیر باکس آفیس آن کمک کرده باشد. تمام انیمیشن های بازسازی نشده که در ادامه نام بردیم، می توانند برای دیزنی موفقیت تجاری و انتقادی خوبی به همراه داشته باشند.

15. یخ زده (Frozen)

انیمیشن یخ زده

با وجود محبوبیت و موفقیت بسیار زیاد انیمیشن «یخ زده» هیچ فیلم لایو اکشنی برای آن تدارک دیده نشده است. فیلم اصلی که در سال 2013 اکران شد، مورد توجه مخاطبان سراسر جهان واقع شد و همچنان مورد تحسین قرار می گیرد. تاثیر جهانی و اهمیت فرهنگی «یخ زده» آن را برای بازسازی به یک فیلم چالش برانگیز تبدیل کرده است. فیلم اصلی در نوع خود یک شاهکار است و با توجه به محبوبیت و هواداران اختصاصی آن، بازسازی این فیلم محبوب می تواند هم ایده ای خارق العاده و هم وحشتناک باشد.

دفترچه یادداشت 80 برگ وحدت طرح FROZAN کد 40

14. شاهزاده خانم و قورباغه (The Princess And The Frog)

انیمیشن شاهزاده خانم و قورباغه

«شاهزاده خانم و قورباغه» در سال 2009 عرضه شد. این انیمیشن شخصیت های پر جنب و جوش، موسیقی مسحورکننده و داستانی جذاب دارد که همچنان مورد توجه است، اما تا کنون به طور رسمی برای بازسازی در نظر گرفته نشده. «شاهزاده خانم و قورباغه» به دوره انیمیشن های دستی دیزنی پایان داد؛ نقطه عطفی که در بازسازی لایو اکشن نادیده گرفته خواهد شد.

13. گیسوکمند (Tangled)

انیمیشن «گیسوکمند» محصول سال 2010 تا کنون توسط دیزنی بازسازی نشده است. «گیسوکمند» در زمان اکران بسیار مورد استقبال قرار گرفت و همچنان محبوبیت خود را در بین مخاطبان حفظ کرده است، که باعث می شود بازسازی آن چندان ضروری به نظر نرسد. در حالی که دلایل معتبری وجود دارد که نشان می دهد «گیسوکمند» می تواند یک بازسازی لایو اکشن بسیار بهتری نسبت به فیلم های دیگر باشد، هنوز هیچ نوع تایید یا خبری درباره آن منتشر نشده است.

12. زیبای خفته (Sleeping Beauty)

علی رغم ساخته شدن فیلم لایو اکشن «ملیفیسنت» (Maleficent) که بر جادوگر بدجنس انیمیشن کلاسیک «زیبای خفته» تمرکز داشت، خود این انیمیشن تا کنون هیچ نسخه لایو اکشنی دریافت نکرده است. با این حال، با وجود داستان های غنی و شخصیت های محبوب، تصور می شود که این افسانه افسونگر یک نامزد محبوب برای یک لایو اکشن در آینده باشد. «ملیفیسنت» داستان ناگفته یکی از نمادین ترین شرورهای دیزنی را روایت می کند و چگونگی تبدیل او از یک پری مهربان به یک جادوگر انتقام جو را به تصویر می کشد.

11. روباه و سگ شکاری (The Fox And The Hound)

انیمیشن «روباه و سگ شکاری» محصول 1981 یک فیلم انیمیشنی دلچسب در مورد دوستی بعید بین روباهی به نام تاد و سگ شکاری به نام کوپر است. این فیلم یک خط داستانی تاثیرگذار، شخصیت های به یادماندنی و انیمیشنی خارق العاده دارد که شخصیت های حیوانی را به شیوه ای جادویی زنده می کند و نسخه لایو اکشن ممکن است قادر به نشان دادن آن نباشد.

10. پوکوهانتس (Pocahontas)

«پوکوهانتس»، یکی از انیمیشن های جنجالی بازسازی نشده دیزنی است که در سال 1995 منتشر شد. «پوکوهانتس» بر اساس رویدادهای تاریخی واقعی است و هر تلاشی برای بازسازی آن مستلزم بررسی دقیق و احترام به فرهنگ بومیان آمریکا است. فیلم اصلی به دلیل نمایش نادرست فرهنگ بومیان آمریکا و وقایع تاریخی اشتباه مورد انتقاد قرار گرفت و راه رسیدن به یک بازسازی را چالش برانگیز و بسیار بعید ساخت.

9. زندگی جدید امپراتور (The Emperor’s New Groove)

«زندگی جدید امپراتور» یک انیمیشن کمدی است که در سال 2000 منتشر شد، و تا حالا توسط دیزنی بازسازی نشده است. ترکیب تماشایی طنز و داستان جذاب، آن را به یک کلاسیک کالت تبدیل کرده است، اما جذابیت و سبک متمایز آن، تکرار موفقیت آمیز آن را به عنوان یک فیلم لایو اکشن چالش برانگیز می کند. این انیمیشن ممکن است به خاطر رویکرد و سبک منحصربه فردش به طور طبیعی مانند سایرین برای بازسازی مناسب نباشد.

8. آتلانتیس: امپراتوری گم شده (Atlantis: The Lost Empire)

انیمیشن ماجراجویانه «آتلانتیس: امپراتوری گم شده» بعد از اکران توانست طرفدارانی را برای خود دست و پا کند، اما به موفقیت تجاری مشابه دیگر فیلم های کلاسیک دیزنی دست پیدا نکرد. ترکیب ژانر منحصربه فرد علمی-تخیلی، ماجراجویی و اسطوره شناسی در این انیمیشن چالش متفاوتی را برای بازسازی ایجاد می کند. تلاش برای حفظ ماهیت اصلی «آتلانتیس: امپراتوری گم شده» در کنار ساخت اثری جذاب برای مخاطب مدرن کار دشواری خواهد بود.

7. سیاره گنج (Treasure Planet)

«سیاره گنج» یک انیمیشن علمی-تخیلی است که توسط دیزنی در سال 2002 منتشر شد. اگرچه این فیلم به مرور زمان طرفداران اختصاصی پیدا کرد، اما در زمان اکران اولیه به موفقیت تجاری قابل توجهی دست پیدا نکرد. علاوه بر این، «سیاره گنج» رویکردی نوآورانه برای ماجراهای کلاسیک و عناصر آینده نگر ارائه می دهد. این موضوع تصور مجدد یک بازسازی لایو اکشن را چالش برانگیز می کند.

6. ملاقات با رابینسون ها (Meet The Robinsons)

«ملاقات با رابینسون ها» محصول سال 2007 هم یکی دیگر از انیمیشن های بازسازی نشده دیزنی است. داستان این انیمیشن در آینده می گذرد که بازسازی آن را هم از نظر خلاقیت و هم مالی برای دیزنی چالش برانگیز می کند. منظره شهر در «ملاقات با رابینسون ها» مملو از آسمان خراش ها، ساختمان ها، ماشین های پرنده و فناوری بسیار پیشرفته است و بازسازی چنین محیط پر جنب و جوش و جالبی احتمالا دشوار و گران خواهد بود.

5. افسون (Encanto)

انیمیشن «افسون» پس از اکران در سال 2021 مورد تحسین منتقدان و حمایت بی نظیر تماشاگران قرار گرفت. این فیلم هم از نظر روایت بسیار متفاوت است و هم از فرهنگ کلمبیایی تجلیل می کند. موفقیت و استقبال مثبت از فیلم ممکن است به تصمیم برای حفظ آن به عنوان یک پروژه مستقل کمک کرده باشد. این فیلم در حال حاضر جایگاه خیلی خوبی در میان مخاطبان دارد، بنابراین بازسازی آن احتمال بالایی خواهد داشت.

4. شش قهرمان بزرگ (Big Hero 6)

محیط فیلم «شش قهرمان بزرگ» یعنی سان فرانسوکیو، که ترکیبی از عناصر شناخته شده شهرهای توکیو با سان فرانسیسکو است، به یکی از جذاب ترین محیط های بصری در کاتالوگ دیزنی تبدیل شده و ممکن است بازآفرینی چنین فضایی در لایو اکشن دشوار باشد. به دلیل تدارکات شخصیت ها و ظاهر بایمکس، ساخت لایو اکشن این داستان تخیلی چالش برانگیز خواهد بود.

3. خرس برادر (Brother Bear)

«خرس برادر» محصول 2003 دیزنی است. حیوانات قهرمان بزرگ ترین مانع در تحقق رویای ساخته شدن یک فیلم لایو اکشن هستند، اگرچه رویکردی مشابه به «کتاب جنگل» می تواند این مشکل را برطرف کند. با این حال، «خرس برادر» به خاطر انیمیشن برجسته و داستان دل خراشش مشهور است و بعضی از انیمیشن ها بهتر است همینطور باقی بمانند و نسخه لایو اکشنی از آن ها ساخته نشود.

2. دیگ سیاه (The Black Cauldron)

«دیگ سیاه» انیمیشن محصول سال 1985 هنوز به صورت لایو اکشن بازسازی نشده است. «دیگ سیاه» با لحن تیره و مضامین بزرگ سالانه اش، به عنوان یک فیلم خاص و در عین حال دست کم گرفته شده در میان دیگر آثار دیزنی برجسته است. یک بازسازی از این انیمیشن نشان دهنده تمایل دیزنی برای بیان داستان های ظریف تر است، اما با توجه به عملکرد ضعیف نسخه اصلی در گیشه، بعید به نظر می رسد که به نتیجه برسد.

1. نجات دهندگان (The Rescuers)

«نجات دهندگان» که در سال 1977 اکران شد، نمونه ای خاص از انیمیشن های کلاسیک بازسازی نشده دیزنی است. این انیمیشن دو موش به نام های برنارد و خانم بیانکا را دنبال می کند که سعی می کنند یک بچه ی یتیم به نام پنی را نجات دهند. «نجات دهندگان» داستان دلچسبی را ارائه می دهد که برای یک لایو اکشن مناسب است، اما در حال حاضر یکی از محبوب ترین انیمیشن های دیزنی است که برای آن برنامه ای تدارک دیده نشده است.

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا