برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

کرم لایه بردار چند ساعت روی پوست بماند؟

لایه برداری پوست یکی از روش های پاکسازی متداول است و حتما شما هم در مورد انواع مختلف لایه برداری پوست نکاتی را شنیده و مطالبی را خوانده اید. صابون روشن کننده بیز یکی از محصولاتی است که با لایه برداری ضعیف به پاکسازی پوست شما کمک میکند. آیا در مورد شیوه نگهداری و مراقبت پوست قبل و بعد از انجام انواع لایه برداری به اندازه کافی با محصولات مراقبتی که به شما کمک می کنند آشنا هستید؟

چرا لایه برداری می کنیم؟

پوست در اثر عوامل مختلفی مانند سن، آب و هوا، آلودگی های محیطی، جای زخم و جوش و … دچار تیرگی، ضخامت و تجمع پوست های مرده می شود. با استفاده از انواع لایه بردار و اسکراب های مختلف به پوست کمک می کنیم تا دوباره شاداب و براق شود؛ جای جوش ها محو شوند و پوست مجددا خودش را بازسازی کند.

ولی لایه برداری هم مانند سایر اموری که برای بهبود حال پوست انجام می دهیم دارای اصول و آدابی است که باید آن ها در نظر بگیرید. استفاده بیش از اندازه از انواع لایه بردارهای شیمیایی و مکانیکی باعث از بین رفتن لایه درم پوست شده و بعد از مدتی پوستتان آسیب جدی خواهد دید.

نکته مهم در این خصوص این است که لایه برداری روتین هر روزه نیست و روندی است که باید آرام و پیوسته برای بهبود و شادابی پوستتان انجام دهید.و تاثیرات آن حداقل یک الی دو ماه بعد از مصرف مشخص می شود. این کار اگر درست انجام نشود در عوض داشتن پوست شاداب با پوستی نازک و ملتهب سروکار دارید که حتی گاهی رگ های سطحی آن هم پاره شده اند.

قبل از اقدام به لایه برداری

همانند روند روتین پوستی ابتدا پوست صورتتان را پاک کنید تا بقایای مواد آرایشی، انواع کرم ها و چربی، سلول های مرده و باکتری ها کاملا از روی پوست پاکیزه شود. بسته به نوع پوستی که دارید از محصولات مخصوص نوع پوست خودتان استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید و پوستتان به خوبی پاک شود.سپس با استفاده از انواع تونیک و تونر آلودگی های عمیق تر را از پوست بیرون بکشید تا پوست صورتتان آماده برای لایه برداری شود.

شستشوی صورت

بسته به نوع پوستتان انتخاب های مختلفی برای شستشوی روزانه صورت و پاکسازی از انواع آلودگی ها دارید. محصولات متنوع و کاربردی بسیاری برای شستشوی انواع مختلف پوست (چرب، خشک جوش دار و معمولی) در لاین محصولات پوستی برندهای آرایشی و بهداشتی وجود دارد. انواع مختلف دستمال مرطوب،صابون برنج برای صورت، فوم، موس یا ژل های شستشو همگی به دلیل اهمیت پاکیزه سازی روزانه پوست تهیه و در بازار ارائه شده اند.

یکی از محصولاتی که می توانید برای انواع پوست از آن استفاده کنید ژل شستشو و محافظ پوست صورت با اسانس لیمو آمبرلا است. این ژل با داشتن بوی بسیار مطلوب لیمو حاوی ویتامین های C و E نیز هست. باداشتن اثرات کاهش دهندگی التهاب، قرمزی و خشکی باعث پاکیزگی عمیق پوست شده و کاملا صورت را با طراوت می کند.

اما اگر دارای پوستی چرب و جوش دار هستید از پن پوست چرب و جوش دار فولیکا استفاده کنید.این پن غیر صابونی آنتی باکتریال مخصوص پوست های چرب تهیه شده و با قدرت پاک کنندگی زیاد و کف کم بدون آنکه باعث ایجاد التهاب و جوش شود به پاکسازی صورت کمک می کند. این پن با از بین بردن باکتری هایی که در سطح پوست هستند باعث باز شدن منافذ پوستی می شود و در نهایت از جوش زدن دوباره جلوگیری می کند.

اهمیت استفاده از تونر

شستن صورت به تنهایی قادر به از بین بردن و پاک کردن تمام آلودگی ها نیست. به همین دلیل تونرهای پوستی به کمک شما می آیند تا اثرات باقی مانده آلودگی های مانده در پوست را به صورت عمقی پاکسازی کنند. تونیک پاک کننده صورت بایومارین، مناسب برای انواع پوست با دارا بودن موادی با منشا جلبک های دریایی و تنظیم ترشح چربی پوست باعث تامین رطوبت و سلامت پوست شما است.فرمولاسیون تونیک بایومارین مانع از ایجاد جوش بر روی پوست می شود.

نکته: استفاده از تونرهای پوستی برای پاکسازی پوست تنها پیش از اقدام به انواع لایه برداری است. بعد از انجام هر گونه لایه برداری( فیزیکی و شیمیایی) به دلیل باز بودن منافذ سطح پوست به هیچ وجه به سراغ تونیک ها نروید.

مدت زمان استفاده از کرم لایه بردار

یکی از نکات مهمی که در زمینه استفاده از لایه بردارها مطرح است، مدت زمان استفاده از آنها است. استفاده طولانی مدت و بیش از حد از کرم های لایه بردار، ممکن است پوستتان را تحریک کند و  عوارض جانبی بسیاری مانند خشکی، التهاب و حساسیت های پوستی را به دنبال داشته باشد.

مدت زمان استفاده از لایه بردارها، به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن
  • جنس پوست
  • میزان حساسیت پوستی هر فرد
  • نوع لایه بردار مورد استفاده
  • هدف استفاده از لایه بردار

انتخاب لایه بردار مناسب و تعیین زمان استفاده از آن، کار تخصصی و دشواری است و توصیه می شود برای این کار حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید. با این حال، بهتر است پیش از استفاده از هرگونه لایه بردار اعم از کرم، ژل، و… ابتدا تست پچ یا حساسیت سنجی انجام دهید و از عدم حساسیت پوستی خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین بدون تجویز پزشک، بیش از 20 تا 30 دقیقه از لایه بردارها روی پوستتان استفاده نکنید.

آشنایی با انواع لایه بردارهای پوست

به صورت کلی روند لایه برداری پوست (چه صورت و چه بدن) دو نوع هستند: فیزیکی و شیمیایی.

لایه بردارهای فیزیکی 

لایه بردارهای فیزیکی یا انواع اسکراب ها شامل دانه های ریزی مانند شکر، نمک، هسته خردشده میوه و … هستندکه با سایش مختصر سطح پوست آن را لایه برداری می کنند و در انواع خانگی و فروشگاهی قابل دست رسی هستند. این نوع لایه برداری مناسب برای انواع جوش های سر سیاه و پاکسازی سطحی از سلول های مرده سطح پوست است.

لایه بردارهای شیمیایی

مانند سایر محصولاتی که برای پوست تهیه می شود انواع لایه بردارها نیز متناسب با هر جنس پوست در بازار ارائه شده اند. یکی از این محصولات صابون ضد لک بیز است که با برداشتن یک لایه ظریف از سطح پوست باعث رفع لک و لایه برداری می شود.

اسکراب مناسب برای انواع پوست

اسکراب لایه بردار پوست پرفکت کلین

اسکراب لایه بردار پوست پرفکت کلین یکی از محصولات شرکت قدیمی و باسابقه دکتر ژیلا است. این اسکراب برای انواع پوست مناسب بوده و شامل گردو، برنج،روغن آرگان، روغن درخت چای و گیاه نارون کوهی می باشد. به دلیل وجود روغن درخت چای این اسکراب دارای خاصیت آنتی باکتریالی است و وجود گیاه نارون کوهی کمک میکند تا پوست علاوه بر پاکسازی ،جوش نزند.

اسکراب لایه بردار پرفکت کلین برای از بین بردن سلول های مرده سطح پوست و جوش های سر سیاه یکی از بهترینها است . برای استفاده از آن باید هفته ای یک الی دو بار روی صورت مرطوب به آرامی آن را ماساژ بدهید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

ماسک گوماژ اسکراب شکری هیدرودرم

گوماژ یک روش پاکسازی،لایه برداری و پاکیزه کردن پوست از سلول های مرده است. ماسک گوماژ اسکراب شکری از برند هیدرودرم با داشتن روغن آرگان موجب رفع انواع آلودگی، بازسازی و افزایش انعطاف پذیری و الاستیسیته پوست می شود.

این اسکراب نیز برای انواع پوست مناسب است ولی مانند سایر اسکراب ها نبایستی بیش از هفته ای یک الی دو بار از آن استفاده کنید.

لایه بردارهای شیمیایی

ماسک لایه بردار درمایونیک مناسب برای انواع پوست ها است. هم چنین پوست هایی که مستعد چرب، و جوش دار شدن هستند نیز می توانند از این ماسک با خیال راحت استفاده کنند.

ژل لایه بردار صورت آردن

ژل لایه بردار صورت آردن با دارا بودن 25 درصد اسید گلیکولیک ( نوعی از آلفا هیدروکسی اسید) ضد چروک، پاک کننده و از بین برنده لک های تیره جای جوش و زخم است. این ژل مناسب برای همه انواع پوست است و فاقد هرگونه رنگ، اسانس و چربی می باشد.

طریقه استفاده از ژل لایه بردار فوری

هنگامی که درباره ژل لایه بردار فوری صحبت می کنیم، فوری بودن آن، نخستین مفهومی است که توجه مان را به خود جلب می کند. این لایه بردارها، همانطور که از نام آنها پیدا است، عملکرد بسیار سریعی دارند و تنها در عرض چند دقیقه پوستتان را به صورت سطحی لایه برداری می نمایند.

برای استفاده از ژل لایه بردار فوری، می توانید به این ترتیب عمل کنید:

  • ابتدا پوستتان را با شوینده ملایمی بشویید و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • حالا مقداری از ژل را روی دستتان  بریزید، کمی ماساژ دهید و بعد صورتتان را کامل با آن بشویید.
  • در آخر، می توانید پوستتان را آبکشی نمایید و از محصولات تقویتی مانند سرم، آبرسان و … استفاده کنید.

مدت زمان ماساژ دادن این ژل ها، با توجه به نوع و کاربرد آن متفاوت است. اما این محصولات، اغلب بروشور راهنما دارند و توصیه می شود پیش از استفاده از آنها، طریقه مصرف و مدت زمان استفاده را چک نمایید.

بعد از لایه برداری چه کنیم؟

فرقی نمیکند دارای چه نوع پوستی هستید، بعد از استفاده از انواع لایه بردار لازم است که حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.چرا که آبرسانی به پوستی که لایه برداری شده اولین و مهم ترین اقدام مراقبتی به شمار می آید.

نکته: اگر دارای پوست خشکی هستید حتما برای احیا پوستتان از کرم هایی مناسب برای پوست خشک با قدرت آبرسانی زیاد که دارای چربی مناسب هستند استفاده کنید.

کرم آبرسان Q10 پمپی کامان

این مناسب برای پوست صورت و بدن با آب رسانی 98% است. حاوی ویتامین های E,B5و هم چنین Q10 است که همگی برای تغذیه پوست ضروری  هستند. همچنین بدون ایجاد حس سنگینی و چربی روی پوست به رفع چین و چروک کمک می کند.

سرم آبرسان پوست بایومارین

این سرم از برند بایومارین یکی از محصولات سبک و زود جذب برای انواع پوست است. ساختار محصولات بایومارین منشا دریایی دارد و اثرات مثبت آن را در دراز مدت به خوبی مشاهده خواهید کرد.

ضد آفتاب فراموش نشود

یکی دیگر از اقدامات مراقبتی برای پوست های اسکراب و لایه برداری شده استفاده مستمر و همیشگی از کرم ضد آفتاب است. توصیه می شود بعد از هر گونه لایه برداری از آفتاب گرفتن، حضور در استخرهای روباز بودن طولانی مدت در معرض آفتاب مستقیم خودداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا