برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

بهترین کولر برای خنک کردن کارخانه

انتخاب کولر صنعتی برای سوله باید با دقت فراوانی انجام شود و ملاک های بسیاری را در نظر گرفت چرا که اگر محصولی بی کیفیت خریداری کنید ممکن است دچار ضرر هنگفتی شوید.خنک کردن سوله با انواع  امکان پذیر است و اگر برای شما هم پیش آمده که برای سرمایش سوله یا کارگاه خود، به کولرهایی بزرگ تر از کولرهای معمولی نیاز پیدا کرده باشید؛ با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی کولر صنعتی سوله بپردازیم.

بهترین کولر صنعتی برای سوله - «گرماسرما سازه»

کولر صنعتی چیست؟

در جواب این سوال که کولر صنعتی چیست می شود گفت که این دستگاه سرمایشی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای سرمایش سوله ها و سالن ها است که علاوه بر سرمایش عالی، مزیت های بسیار دیگری نیز دارد. کولر صنعتی در ظرفیت های بزرگ تر از کولرهای خانگی تولید می شود و بسته به نوع کاربری آن، تا حجم 70 هزار متر مکعب هم تولید و بکار گرفته می شود.

اگر بخواهم به ساده ترین شکل به ساختار آن اشاره کنم باید بگویم که نحوه کار سرمایشی آن از جهاتی به کولر های آبی شباهت دارد و به همین دلیل است که به آن کولر آبی صنعتی نیز می گویند. آیا در منطقه مرطوب همچون شمال کشور می خواهید کار کنید؟ پس در اینصورت باید حتماً برای خرید برج خنک کننده از نوع فایبرگلاس اقدام کنید.

اما با توجه به فنونی که در جهت افزایش کارایی آن در حالت سرمایش و نیز مکانیزمی که برای راندمان این نوع کولرها در نظر گرفته شده است، آن را به یک دستگاه کاملا منحصر به فرد و یکتا تبدیل می کند.

کاربرد کولر صنعتی برای سوله

کولرهای صنعتی آبی، به دو دسته «» و «» تقسیم می شوند و هر کدام از فن خاص خود و تجهیزات مرتبط با کارکردی که دارند، کارایی هم خواهند داشت. انواع کولرهای صنعتی در محیط های تعمیرگاهی، انبارها، کارخانه تولید، گلخانه  ای، مرغداری و گاوداری، ساختمان های اداری و بزرگ، نمایشگاه ها و… است.

یکی از اصلی ترین مکان هایی که کولر صنعتی کاربرد دارد سوله است. با توجه به ویژگی ها و مزیت هایی که این سیستم سرمایشی دارد با اطمینان خاطر می توان گفت، خرید کولر صنعتی برای سوله بهترین انتخاب است و می تواند از تامین سرمایش سالن به خوبی بر بیاید.

یکی از دلایل اصلی برای انتخاب کولر صنعتی برای سوله، خنک کردن کامل محیط حتی در صورت باز بودن درب ها است. در اکثر کارخانه ها و سوله ها درهای آنجا باز هستند و به همین خاطر خیلی از کولرها توان ایجاد سرمایش لازم را ندارند و محیط به خوبی سرد نمی شود. پس لازم است کولری مورد استفاده قرار بگیرد که بتواند این مسئله را حل کند.

کولر آکسیال سوله

کولر آکسیال صنعتی سوله، توسط شرکت در ظرفیت های 13 هزار متر مکعب تا 70 هزار متر مکعب تولید می شود. بهترین کولر صنعتی برای سوله کولر آکسیال است که از یک سو ویژگی های بسیاری داشته و از سوی دیگر، با قیمت مناسبی عرضه می شود و مقرون به صرفه می باشد.

سرمایش سوله با توجه به وسعت و اندازه محیط بسیار مهم است و کولر آکسیال با پرتاب باد تا 40 متر و ایجاد خنکی تا 800 متر مربع، به خوبی از پس این مهم برآمده و در کمترین زمان می تواند به دمای مورد نظر کاربر برسد.

کولرهای آکسیال از فن آکسیال که بسیار کارآمد است بهره برده و فن های آکسیال به صورت محوری در سیستم نصب شده و با عملکرد خود، نقش بسزایی در ایجاد دمایی مطلوب خواهد داشد. فن آکسیال موجب انتقال جریان هوا با سرعت خوبی خواهد شد و موجب می شود تا هزینه های تنظیم هوا کاهش یابد.

بهترین انتخاب جهت سیستم خنک کننده سوله و کارخانه، کولرهای آکسیال هستند چرا که دارای مزیت های بسیاری از جمله: کاهش میزان مصرف انرژی، دارای صدای کم، استفاده از پد سلولزی، کاهش هدر رفت آب، قابل نصب ترموستات، استفاده از ورق های گالوانیزه، مقاومت بالای بدنه، انتقال قدرت کوبل مستقیم، پوشش رنگ الکترواستاتیک پلی استار و… می باشد. تمام این ها در کنار قیمت مناسب می تواند دلیلی بر انتخاب آکسیال کولر صنعتی برای سوله باشد.

کاربردهای کولر صنعتی برای سوله شامل مواردی همچون کنترل دما و رطوبت، سرمایش یکنواخت و کامل محیط، حفظ سلامت کارکنان، مصرف آب و برق بسیار کم، خنک بودن سالن در صورت باز بودن درها، ایجاد هوایی سالم و مطبوع و… است.

در ادامه این مقاله توضیحاتی در مورد کاربرد و ویژگی های کولر صنعتی برای سوله خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

  • کنترل دما و رطوبت سالن: دمای سوله باید متناسب با سیستم های موجود در محیط و کارکنان تنظیم شود. همچین باید شرایط آب و هوایی منطقه را نیز باید در نظر داشت؛ تا به بهترین دمای سالن برسید. رطوبت سوله هم باید با توجه به دستگاه ها در نظر گرفته شود تا از آسیب رسیدن به سیستم ها جلوگیری شود.
  • سرمایش کامل و یکنواخت: یکی از ملاک های مهم هر سیستم خنک کننده ای، تامین سرمایش لازم است تا بتواند هر محیطی را در کمترین زمان خنک کرده و ایجاد سرمای آن به شکلی باشد که کامل بوده و دمای تمام سالن سوله، یکنواخت باشد. کولرهای صنعتی گرماسرما سازه بهترین سرمایش تولیدی را نسب به سایر رقبا دارند.
  • هوای سالم و مطبوع: بهترین کولر صنعتی برای سوله، سیستمی است که بتواند هوایی سالم و تازه ایجاد نماید. هوای سوله باید تمیز بوده و از آلاینده ها و آلودگی ها به دور باشد و به وسیله کولر، از ورود گردوغبار نیز جلوگیری شود. تولید هوایی مطبوع نیز قابل توجه است چرا که به صورت مستقیم بر روی راندمان کاری کارکنان تاثیر خواهد گذاشت.
  • مصرف برق و آب کولر: مصرف کولرهای صنعتی با توجه به اینکه در ظرفیت های بالا تولید می شوند طبیعتا افزایش می یابد اما این مهم است که سیستم سرمایشی صنعتی، نسبت به دیگر محصولات و رقبا، کاهش داشته باشد که کولرهای گرماسرماسازه کم ترین مصرف آب و برق را نسبت به دیگر محصولات مشابه در بازار دارند.
  • بکارگیری پد سلولزی: یکی از ویژگی های کولر صنعتی استفاده از پد سلولزی مرغوب در آن است تا هم سرمای بهتری تولید کرده و هم جذب آب بالایی داشته و نهایتا سرمایشی مطلوب و عالی ایجاد کند.

ساختار کولر های صنعتی

همان طور که بالاتر و در ابتدا اشاره شد، کولر صنعتی از لحاظ سرمایش کاملا شبیه به کولر آبی عمل می کند و با این تفاوت که به جای اینکه در مسیر عبور هوا از پوشال ها استفاده شود، از پدهای سلولزی استفاده می شود که سطح تماس آب و هوا با یکدیگر را بیشتر کرده و در حقیقت بازدهی دستگاه کولرهای صنعتی را افزایش می دهد. هدف استفاده از انواع پکینگ برج خنک کننده، افزایش سطح و زمان تماس میان آب و هوا می  باشد

از دیگر موارد مشترک بین کولر های صنعتی و آبی می شود به داشتن یک پمپ که آب را از پایین کشیده و از بالا بر روی پدها می ریزد، می توان اشاره کرد که اکثر ما با این ساختار آشنایی کامل داریم؛ همان طور که می دانید اساس کار این کولرها در حالت سرمایشی بسیار شبیه به کولرهای آبی است و با نام های دیگری مثل زنت و یا ایرواشر شناخته می شود.

مزایای کولر های صنعتی سوله

1 . در مقایسه با دستگاه های سرمایشی و خنک کننده که دارای کمپرسور و قطعات سیکل تبرید هستند ارزان قیمت تر است.

2 . این نوع کولر، به این خاطر که هوا توسط کانال توزیع می گردد مناسب استفاده در سوله ها و سالن ها است.

3 . وقتی که در وضعیت سرمایشی کار می کند، در مقام مقایسه با سیستم های تبریدی، مصرف برق کمتری دارد که در حد کار یک پمپ کوچک و یک فن محدود می گردد.

4 . اگر بخواهیم از نظر رطوبت به مزایایی که ایجاد می کند اشاره کنیم، باید بگوییم که کولر صنعتی اکثرا در نواحی با آب و هوای خشک و معتدل جوابگوی نیازها است و رطوبت هوا را افزایش می دهد و از آن نمی توان در مناطقی که آب و هوای شرجی دارد، استفاده نمود؛ مگر اینکه بسته به نوع کولر و مشاوره با کارشناسان بتوان محصولی متناسب با شرایط خاص انتخاب کرد.

انواع سیستم های سرمایشی برای سوله

در کنار کولر صنعتی آکسیال و کولر صنعتی سانتریفیوژ که گزینه ای مناسب برای سرمایش سوله است، برخی دستگاه های تهویه مطبوع دیگری هم هستند که قابلیت ایجاد سرمایش و خنک کردن سوله و کارخانه را دارند.

از جمله سیستم های خنک کننده سوله و کارخانه، می توان به سیستم هواساز بویلر، سیستم چیلر، دستگاه زنت، دستگاه ایرواشر اشاره کرد که هر کدام بسته به مدل خود بازدهی دارند.

این سیستم های خنک کننده صنعتی، هر کدام دارای مزایا و قابلیت ها و معایبی هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت و کافی است تا سرویس گرماسرما سازه را دنبال کنید. در این بخش ما اطلاعات کاملی در خصوص انواع سیستم های گرمایشی و انواع سیستم های سرمایشی می دهیم.

در این مقاله شما را با انواع کولر صنعتی برای سوله آشنا کردیم و نام 4 سیستم سرمایشی سوله را ذکر کردیم که استفاده از آن ها نیز می تواند کارآمد باشد. اما تاکید می کنیم؛ در مجموع، بهترین کولر صنعتی برای سوله و سرد کردن سالن های آن، می تواند کولر آکسیال باشد چرا که عملکرد بهتر و بازدهی بیشتری نسبت به دیگر محصولات سرمایشی دارد.  در حقیقت در مدل پکینگ اسپلش splash packing، با تکرار در برقراری تماس و برخورد آب با میله های پلاستیکی، زمان تماس بین آب و هوا افزایش پیدا می کند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا