برترین های کسب وکار ایرانیعلمی و پزشکی

کمک به لاغری

در مهمانی ها و دورهمی ها همیشه با دو نظر کاملاً متفاوت در رابطه  با ظاهرم مواجه می شدم. گن شکم پهلو با انتخاب جنس باکیفیت، تنوع در طراحی و رنگ ها، گزینه ای وسیع برای سلیقه های مختلف ارائه می دهد . بعضی از دوستان معتقد بودند لاغر شده ام و راجع به بهترین روش لاغری از من می پرسیدند و بعضی معتقد بودند که چاق شده ام که البته هر دو گروه هم درست فکر می کردند. نظر آنها فقط به این بستگی داشت که آخرین بار چه زمانی مرا دیده بودند ؛

من در سال های اخیر چندین بار و در بازه های زمانی کوتاه کاهش و دوباره افزایش وزن داشتم. برای مدتی رژیم می گرفتم و لاغر می شدم؛ اما طولی نمی کشید که چربی ها دوباره مثل کفتر جلد برمی گشتند و دوباره در بدن من جا خوش می کردند. تا اینکه من تصمیم خود را گرفتم، عزمم را جذب کردم و سعی کردم این بار درست و منطقی به دنبال بهترین روش لاغری در خانه بگردم. این روش کاملاً برایم نتیجه بخش بود و بعد از گذشت یک سال دیگر خبری از برگشت اضافه وزن نیست. در این مقاله از ، اصولی که بر اساس آنها موفق به کاهش وزن و تثبیت آن شدم را با شما به اشتراک می گذارم.

آیا به دنبال سریع ترین و بهترین روش لاغری هستید؟

رهایی از شر اضافه وزن در سریع ترین زمان ممکن، آرزوی بسیاری از افراد است. مخصوصا اگر رویداد مهمی مثل عروسی، تولد یا مهمانی در پیش رو باشد؛ خیلی خوب می شد اگر بهترین روش لاغری را پیدا می کردیم و بعد از یک هفته تمام چربی های شکممان آب می شد و در مهمانی به بهترین شکل خودمان ظاهر می شدیم. اما بر خلاف تلاش های بسیار، کاهش سریع وزن ممکن است نتیجه ای کاملا برعکس داشته باشد. زمانی که در مدت زمان کوتاهی وزن کم می کنیم در مقایسه با افرادی که به تدریج وزن کم می کنند؛

مقدار بیشتری آب و توده عضلانی از دست می دهیم؛ درحالی که ما به دنبال ازبین بردن چربی ها هستیم نه عضلات بدنمان. عضلات ما نقش کلیدی در متابولیسم بدنمان دارند و حفظ آن ها در روند کاهش وزن خیلی مهم است. کاهش عضلات بدن منجر به کاهش متابولیسم بدن می شود، با کاهش متابولیسم اغلب اشتها افزایش می یابد و کاهش وزن سخت تر از قبل می شود. در واقع همیشه سریع ترین روش برای لاغری، بهترین روش برای لاغری نیست. باید به دنبال روشی باشیم که علاوه بر کاهش وزن و تناسب اندام به سلامتی مان آسیبی نرساند و وزنی که از دست  داده ایم دوباره برنگردد.

11   توصیه کاربردی برای کاهش وزن ایمن و پایدار

  1. مدام به دنبال بهترین راه لاغری نگردید، سالم زندگی کنید

اینکه همیشه به دنبال بهترین روش لاغری بگردید و مدام به آن فکر کنید، ممکن است برایتان ناخوشایند باشد. گن ساعت شنی شورت دار با طراحی دقیق و برند قوی، انتخابی ایده آل برای زنانی است که به دنبال لباس های زیر با کیفیت هستند . بهتر است به کاهش وزن به عنوان بخشی از سالم تر شدن فکر کنید و ابتدا روی مراقبت از بدنتان تمرکز کنید. به جای آنکه بر روی عدد روی ترازو تمرکز کنید؛ به آنچه می خورید، میزان تحرک، میزان استرس و کیفیت خوابتان توجه کنید.

  1. نردبان کاهش وزن را پله پله بالا بروید

به جای اینکه بگویید باید 10 کیلوگرم وزن کم کنم و لاغری را به کاری غیرممکن در ذهنتان تبدیل کنید، روی اهداف کوچک تر و دست یافتنی تر تمرکز کنید. این اضافه وزن را به وزن های کمتر و در بازه های زمانی کوتاه تر تقسیم کنید تا نهایتا به هدفتان برسید. مطالعات نشان می دهند که ازدست دادن تنها 5 تا 10 درصد از وزن کل بدن (TBW) می تواند سلامت شما را تا حد زیادی بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع 2، سکته مغزی، بیماری های قلبی عروقی و انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد؛ در نتیجه کاهش حتی یک کیلوگرم هم بسیار ارزشمند است.

  1. مصرف کربوهیدرات ها و شیرینی های فراوری شده را کاهش دهید

مطالعات نشان می دهند که علاوه بر میزان کالری دریافتی، آنچه می خورید هم برای کاهش وزن بسیار مهم است. یکی از بهترین روش های کاهش وزن بهبود کیفیت غذاهای مصرفی است. با حذف یا کاهش مصرف غذاهای پر گلیسمی مثل انواع نان سفید، برنج سفید، پاستا و رشته فرنگی، سیب زمینی، نوشیدنی های حاوی شکر و تنقلاتی مانند چیپس و کراکر می توانید روند کاهش وزن خود را تسریع ببخشید. نکته: گلیسمی، شاخصی برای اندازه گیری میزان افزایش قند خون در اثر مصرف برخی مواد غذایی خاص است.

  1. مصرف میوه ها و سبزیجات معجزه می کند

می گوید تحقیقات نشان داده که یکی از بهترین روش های لاغری، مصرف سبزیجات است. پایبندی به رژیم هایی که سبزیجات فراوانی در آن گنجانده شده است، راحت تر از پایبندی به رژیم های سخت و کم کالری است. گن لیفت باسن با قابلیت هوازدگی و جذب رطوبت، در هر فصلی احساس راحتی را به شما هدیه می دهد . میوه ها و سبزیجات به دلیل داشتن فیبر بالا معده شما را پر می کنند و باعث می شوند دیرتر احساس گرسنگی کنید. باید به طور هوشمندانه ای سبزیجات را به وعده های غذایی اصلی و میان وعده هایتان اضافه کنید.

  1. پروتئین بیشتری مصرف کنید

مصرف پروتئین از دو جهت به کاهش وزن شما کمک می کند؛ پروتئین بالاتر سطح هورمون های سیری (کاهش اشتها) را در بدن افزایش می دهد و این منجر به کاهش احساس گرسنگی می شود و باعث می شود به طور خودکار کالری کمتری دریافت کنید. به علاوه پروتئین کمک می کند که در حین کاهش وزن، عضلات کمتری از دست بدهید و متابولیسم بدنتان کاهش نیابد.

  1. بیشتر آب بنوشید

تأثیر نوشیدن آب در طول روز را اصلا دست کم نگیرید؛ مصرف آب کافی می تواند باعث افزایش حس سیری شما شود و ولع خوردن شیرینی را در شما کمتر کند.

  1. ورزش های مقاومتی را به روتین خود اضافه کنید

یک ورزش مقاومتی را به روتین کاهش وزنتان اضافه کنید. این ورزش ها علاوه بر اینکه منجر به سوزاندن کالری در بدنتان می شوند، به حفظ و افزایش عضلات هم کمک می کنند. همان طور که قبلا اشاره شد، توده های عضلات قوی تر شما را بالا می برند.

  1. برای پیدا کردن بهترین روش لاغری از آن ور بوم نیفتید

کاهش بیش از حد کالری یا تمرین 24 ساعته در هفته ممکن است در کاهش وزن نتیجه معکوس داشته باشد. بهترین راه لاغری این نیست که مدت زمان ورزشتان را دوبرابر کنید یا کالری دریافتی تان را نصف کنید؛ بدن شما برای ساختن عضلات و چربی سوزی نیاز به ریکاوری و استراحت دارد. پس متعادل برخورد کنید و به همان اندازه که برای تمرینات وقت می گذارید، برای استراحت و تغذیه هم زمان بگذارید.

  1. برای این سفر یک همسفر خوب پیدا کنید

گاهی در مسیر کاهش وزن ممکن است دلسرد شوید و تمایلی به ادامه دادن نداشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که داشتن شریکی که هدف مشترکی با شما دارد به شما کمک می کند تا راحت تر به هدف خود دست یابید.یکی از بهترین راه ها برای بهتر غذاخوردن و کاهش وزن پیوسته، این است که هر روز گزارش برنامه خود را به یک نفر بدهید. نیازی نیست این شخص همکار یا دوست صمیمی تان باشد؛ همین که هدفی مشابه شما داشته باشد کافی است. می توانید برنامه روزانه تان را در صفحه شبکه های مجازی خود منتشر کنید تا از این طریق دوستان مشترک پیدا کنید.

  1. خواب کافی داشته باشید داشتن خواب خوب در شب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای کاهش وزن و سلامت عمومی بدن انجام دهید. مطالعات نشان می دهد که خواب ضعیف رابطه مستقیمی با افزایش وزن و سایر اختلالات سلامتی دارد. تحقیقات انجام شده روی 68183 زن میان سال آمریکایی نشان می دهد کسانی که کمتر از 5 ساعت در شب می خوابند، 15 درصد بیشتر از کسانی که هفت ساعت در شب می خوابند، در معرض چاقی قرار دارند.

خواب ناکافی ممکن است بر تولید هورمون های تنظیم کننده اشتها (گرلین و لپتین) تأثیر بگذارد و باعث شود در طول روز احساس گرسنگی بیشتری بکنید. علاوه بر این، کم خوابی کورتیزول را افزایش می دهد که می تواند منجر به کندشدن چربی سوزی بدن شود. قبل از اینکه به سراغ مورد 11 برویم، این را بگویم که اگر خواب زیادی دارید و مدام در طول روز احساس خواب آلودگی می کنید، یک مقاله مخصوص شما داریم:

  1. سطح استرس خود را مدیریت کنید . استرس باعث ترشح هورمون هایی مانند آدرنالین و کورتیزول می شود که در ابتدا اشتها را کاهش می دهد. اما زمانی که افراد تحت استرس دائمی هستند، کورتیزول می تواند برای مدت طولانی تری در جریان خون باقی بماند و اشتها را افزایش دهد. در یک تحقیق، اجرای یک برنامه مداخله ای 8 هفته ای برای مدیریت استرس منجر به کاهش قابل توجه شاخص توده بدنی (BMI) کودکان و نوجوانان دارای اضافه وزن یا چاق شد. با انجام فعالیت هایی مانند یوگا، مدیتیشن، پیاده روی یا باغبانی می توانید استرستان را مدیریت کنید. اگر می خواهید درباره مدیریت و کنترل استرس بیشتر بدانید، سری به مقاله بزنید.

سخن پایانی

باتوجه به موارد ذکر شده بهترین روش لاغری در خانه روشی است که به سلامتی عمومی شما آسیبی نرساند و در مدت زمان معقول و مناسبی اجرا شود؛ کاهش وزن سریع ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و منجر به از دست رفتن عضلات بدن و در نتیجه کاهش متابولیسم بدن شود. مصرف مقادیر مناسب سبزیجات و پروتئین، خواب کافی، کنترل استرس و انجام ورزش های مقاومتی در فرایند کاهش وزن نقش کلیدی دارند.

نکته 1: این مقاله برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و لیمومی در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

نکته 2: اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام موادغذایی لازم را در برنامه  غذایی تان لحاظ کرده اند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا