برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

سرمایه گذاری در کانادا: چرا این کشور یک مقصد عالی برای سرمایه گذاران است؟

کانادا یکی از پرمتقاضی ترین کشورهایی است که مهاجران برای تحصیل و کار خود انتخاب می کنند. علت این امر را باید در تسهیل ایجاد کسب وکار در این کشور و ایجاد شرایط زندگی ایده آل در آن جست وجو کرد. دولت کانادا روش های مختلفی برای جذب مهاجران مستعد تدوین کرده است و یکی از این راه ها سرمایه گذاری در کاناداست. سرمایه گذاری در کانادا به اندازه ای میان مهاجران پرطرفدار است که کانادا برای این موضوع شیوه های متنوعی تعریف کرده است تا علاقه مندان به سرمایه گذاری در این کشور بتوانند روش مناسب خود را پیدا کنند و به مهاجرت به این کشور ترغیب شوند. اغلب هدف مهاجران از سرمایه گذاری و مهاجرت، اخذ ویزا کانادا و دریافت اقامت دائم (PR) در این سرزمین است. برای اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه گذاری در کانادا با ما در ارتباط باشید.

بررسی بهترین روش های سرمایه گذاری در کانادا

بهتر است پیش از این که بهترین روش های سرمایه گذاری در کانادا برای مهاجران را معرفی کنیم، توجهتان را به نکته مهمی جلب کنیم. سال بهتری که می توانید درباره بهترین سرمایه گذاری در کانادا بپرسید، این است: بهترین روش های سرمایه گذاری در کانادا برای شما چیست؟ می توانیم برای همه افراد یک نسخه بپیچیم؟ پیش از یافتن بهترین راه های سرمایه گذاری در کانادا، باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه درباره آن ها بیشتر صحبت می کنیم.

قبل از این که وارد بازار سرمایه گذاری شوید باید بدانید تحمل ریسکتان چقدر است. با دانستن میزان ریسک پذیری بهتر می توانید حوزه های را که می خواهید در آن سرمایه گذاری انجام دهید انتخاب کنید. مثلاً ممکن است شخصی ریسک پذیری پایینی داشته باشد؛ پس این شخص نمی تواند زیان مقطعی در پرتفولیو خود را تحمل کند و بهتر است وارد بازار معادلات نقدی شود. از طرف دیگری شخصی با تحمل ریسک پذیری بالا می تواند وارد بازار سهام شود. پس بهتر است باتوجه به روحیه تان نوع سرمایه گذاری خود را انتخاب کنید.

هرچه افق زمانی شما برای سرمایه گذاری بلندمدت تر باشد می توانید بیشتر ریسک کنید. به عنوان مثال اگر چند سال دیگر بازنشسته می شوید و به پول سرمایه گذاری خود نیاز دارید، نسبت به افرادی که تا 20 یا 30 سال آینده به پولشان نیاز ندارند، باید کمتر ریسک کنید. اگر طی چند سال آینده مخارج بزرگی مانند خرید خانه یا پرداخت هزینه تحصیلات دانشگاهی برای فرزندانتان دارید، بهتر است ریسک کمتری متحمل شوید چون در کوتاه مدت باید سرمایه خود را به پول تبدیل کنید؛ بنابراین سرمایه گذاری نقدینگی روش بهتری برای سرمایه گذاری دارایی شماست.

  1. مدت زمانی که صرف سرمایه گذاری می کنید

برخی از سرمایه گذاری ها نیازمند صرف زمان بیشترند. به عنوان مثال سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، بیشتر از زمانی که برای سرمایه گذاری در سهام صرف می کنید از شما وقت شما می گیرد.

سرمایه گذاری در کانادا برای شهروندان کانادایی

بد نیست قبل از ورود به مبحث سرمایه گذاری در کانادا برای مهاجران، فهرستی از چند مورد از فرصت های سرمایه گذاری در کانادا برای شهروندان کانادایی بخوانید: سرمایه گذاری در صندوق های ETF در کانادا، از سال 2011 تا 2022 هشت برابر شده و به یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در کانادا تبدیل شده است. صندوق های ETF معمولاً کارمزدهای بسیار پایین دارند و استفاده از آن ها به دلیل تنوع محصولات ساده و جذاب است. این صندوق ها معمولاً تعهد زمانی کوتاه مدت، نقدینگی بالا و افق زمانی متوسط و بالاتر دارند؛ بنابراین اگر به دنبال سرمایه گذاری میان مدت تا بلندمدت باشید، صندوق های ETF مناسب به نظر می رسند. دو روش اصلی برای سرمایه گذاری در صندوق های ETF معرفی می شود:

  • پکیج های ETF پیشنهاد شده (All-in-one) بخرید.
  • ترکیبی از ETFهای اوراق قرضه و سهام بخرید تا سبد پرتفولیوی خود را متنوع بچینید.

خرید سهام (Stocks) به تنهایی معمولاً ریسک بیشتری نسبت به خرید صندوق های سرمایه گذاری دارد، زیرا دارایی سرمایه گذاری شده توسط شما متمرکز خواهند بود. این مدت سرمایه گذاری ریسک بالا و نوسانات زیاد دارد. ضمن این که سرمایه گذاری در بخش سهام نیازمند صرف زمان زیاد برای شناخت و ارزیابی سود و زیان آن است. در کل سهام معمولاً تعهد زمانی میان مدت تا بلندمدت، نقدینگی بالا و افق زمانی متوسط و بالاتر دارند. درنهایت برای کاهش ریسک در سهام بهتر است سبد خود را متنوع انتخاب کنید. اوراق قرضه (Bonds) معمولاً به عنوان درآمد ثابت شناخته می شود و سرمایه ای به شمار می رود بدون توجه به نوسانات بازار سوددهی دارد. اوراق قرضه نسبت به سهام ریسک و نوسانات کمتری دارد و معمولاً برای متعادل کردن دارایی افراد میان سهام و درآمد ثابت استفاده می شود. در مجموع اوراق قرضه معمولاً تعهد زمانی کوتاه مدت، نقدینگی کم تا زیاد و افق زمانی کم تا زیاد دارد.

  1. معادلات نقدی (GIC) حساب پس انداز با بهره بالا

املاک و مستغلات یک سرمایه گذاری با ریسک بالا به حساب می آید. املاک و مستغلات در کانادا پس از سال 2008 رشد خیره کننده ای داشته اما تضمینی نیست که در آینده این حوزه همچنان سودده باشد. ایجاد Corporations Canada ، موجب ارتقاء روابط تجاری و همکاری با شرکت ها و سازمان های محلی می شود .  نقدینگی در حوزه املاک پایین است زیرا فروش سریع ملک برای کسب دارایی تان دشوار است. در طول رکود اقتصادی اجاره بها کاهش می یابد و یافتن مستأجر نیز ممکن است سخت تر شود؛ بنابراین این روش از سرمایه گذاری در کانادا تعهد زمانی بلندمدت، ریسک بالا، نقدینگی پایین و افق زمانی متوسط تا طولانی مدت دارد.

سرمایه گذاری در کانادا برای مهاجران

به موضوع بهترین سرمایه گذاری در کانادا برای مهاجران می رسیم. کانادا به دلیل منابع طبیعی فراوان «ابرقدرت انرژی» شناخته می شود. اقتصاد کانادا به شدت وابسته به منابع طبیعی فراوان است. این کشور فرصت های فوق العاده ای را در اختیار مهاجرانی که مایل به ایجاد کسب وکار در کانادا باشند، قرار می دهد. هرساله هزاران نفر برای ایجاد کسب وکار به کانادا مهاجرت می کنند و این کشور نیز برای تشویق سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در کانادا شرایط ویژه ای در نظر گرفته است. شیوه های مختلفی که مهاجران برای سرمایه گذاری در کانادا می توانند انتخاب کنند معمولاً در یکی از دسته های زیر جای می گیرد:

  1. سرمایه گذار (Investor)
  2. کارآفرین (Entrepreneur)
    • برنامه کارآفرینی فدرال (Federal Entrepreneur Program)
    • ویزای استارتاپ (Start-up visa)
  3. خود اشتغال (Self-employed)
    • خود اشتغال فدرال (Federal self-employed)
  4. برنامه های کسب وکار PNP (Business PNP Programs)

ویزای سرمایه گذاری کانادا ویزای سرمایه گذاری کانادا نوعی مهاجرت کاری به کاناداست که در نهایت مهاجران می توانند ویزای اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. متقاضیان ویزای سرمایه گذاری باید بتوانند سرمایه مشخصی را به همراه خود به کانادا بیاورند تا موجب افزایش اشتغال و تقویت توسعه اقتصادی در این کشور شوند. مقدار سرمایه ای که متقاضیان باید به همراه داشته باشند بسته به نوع سرمایه گذاری و استان موردنظرشان تفاوت می کند. کمترین میزان سرمایه گذاری برای کسب ویزای سرمایه گذاری صدهزار دلار است و برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا، باید بتوانید یک کسب وکار موفق را در کانادا راه اندازی کنید و امتیازات لازم را دریافت کنید. مزیت های اخذ ویزای سرمایه گذاری متقاضیان اخذ ویزای سرمایه گذاری با دریافت این ویزا:

  • به استانداردهای بالای زندگی دسترسی خواهند داشت.
  • به خدمات بهداشتی و آموزشی دسترسی خواهند داشت.
  • می  توانند با خانواده خود در کانادا زندگی کنند
  • به فرصت های بین المللی دسترسی پیدا می کنند
  • می  توانند به سراسر جهان سفر کنند.

ویزای کارآفرینی کانادا چطور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری اقدام کنیم؟ اغلب برای ترغیب کارآفرینان سراسر جهان است تا کسب وکار خود را در استان های کانادا ایجاد کنند. ویزای کارآفرینی کانادا به توسعه اقتصادی استان های مختلف کمک می کند؛ ضمن این که برنامه کارآفرینی موجب رشد اقتصاد محلی در مناطق مختلف کانادا می شود.

ویزای کارآفرینی کانادا معمولاً کارآفرینان باتجربه ای را جذب می کند که به داشتن یا مدیریت کسب وکارشان در کانادا تمایل دارند. هدف از اعطای این ویزا، رشد اقتصاد کانادا و ایجاد اشتغال برای شهروندان کانادایی و اعطای اقامت دائم به کارآفرینان است. البته به این نکته توجه کنید که افرادی که متقاضی مهاجرت به استان کبک باشند نمی توانند از این ویزا استفاده کنند و باید برنامه کارآفرینی کبک را برای اخذ اقامت و ویزا دنبال کنند. برای اخذ ویزای کارآفرینی باید طی مدت 2 سال کسب وکار خود را در کانادا ایجاد کنید و حداقل برای یک شهروند کانادایی شغل ایجاد کنید. مقصد متقاضیان ویزای کارآفرینی هر جای کانادا به جز استان کبک می تواند باشد.

ویزای استارت آپ کانادا

روی کارآفرینان نوآور و خلاق متمرکز است. دولت کانادا با اعطای ویزای استارت آپ فرصتی را ایجاد می کنند تا کارآفرینان مهاجر با کمک مالی و تخصص سازمان های بخش خصوصی کانادا کسب وکارشان را در کانادا توسعه ببخشند. با کمک سازمان های مشخصی در کانادا کارآفرینان ویزای استارتاپ دریافت می کنند. نکته مهم در برنامه ویزای استارتاپ این است که در این برنامه مهاجر نیازی به سرمایه گذاری ندارد و تخصیص بودجه سرمایه گذاری را سازمان های بخش خصوصی در کانادا انجام می دهند. بهترین گزینه برای مهاجرانی که قصد دارند تجارتی در کانادا ایجاد کنند از طریق برنامه ویزای استارتاپ است.

ویزای خوداشتغالی کانادا به افرادی تعلق می گیرد که از طریق فعالیت اقتصادی در کانادا امرارمعاش کنند. معمولاً فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی متقاضی نقش مؤثری در اخذ ویزای خوداشتغالی او دارد. افراد با ویزای خوداشتغالی می توانند در کانادا کسب وکاری ایجاد یا خریداری کنند. این افراد باید حداقل 2 سال تجربه کاری داشته باشند و معیارهای مشخصی برای تحصیلات، سن، توانایی های زبان و تطبیق پذیری رعایت کنند.

برنامه های کسب وکار PNP کانادا برنامه های کسب وکار PNP کانادا به متقاضیان اجازه می دهد تا برای برنامه های استانی کسب وکار در کانادا نامزد شوند. معمولاً افرادی که از طریق برنامه های استانی PNP نامزد می شوند یا سرمایه گذار هستند یا کارآفرین. هر استان در کانادا الزامات و نیازهای خاص خودش را دارد و متقاضیان باتوجه به نیازهای هر استان می توانند درخواست ویزای برنامه های کسب وکار PNP کانادا داشته باشند. فراموش نکنید هر استان در کانادا معیارهای انتخاب خود را دارد. برنامه های کسب وکار PNP شامل موارد زیر است:

  • برنامه کسب وکار PNP بریتیش کلمبیا
  • برنامه کسب وکار PNP مانیتوبا
  • برنامه کسب وکار PNP نیوبرانزویک
  • برنامه کسب وکار PNP نوا اسکوشیا
  • برنامه کسب وکار PNP انتاریو
  • برنامه کسب وکار PNP پرنس ادوارد
  • برنامه کسب وکار PNP کبک
  • برنامه کسب وکار PNP ساسکاچوان
  • برنامه کسب وکار PNP سرزمین های شمال غربی

اما بهترین سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

وقتی صحبت از بهترین سرمایه گذاری در کانادا به میان می آید به مشاغل و کسب وکارهایی فکر می کنیم که درآمد بالایی دارند. بیشتر از 90 درصد کسب وکارها در کانادا را شرکت های کوچک و متوسط تشکیل می دهند. حداقل 8 میلیون نفر در کسب وکارهای کوچک تا متوسط در کانادا مشغول کارند و بیشتر از 38 درصد از تولید ناخالص کانادا مدیون فعالیت این شرکت هاست. آماری که در سال 2022 درباره اقتصاد کانادا منتشر شده نشان می دهد بهترین سرمایه گذاری در کانادا مربوط به صنایع زیر است:

  • شرکت های مخابراتی وایرلس
  • انرژی های تجدیدپذیر
  • حفاری نفت
  • استخراج گاز
  • خریدوفروش املاک
  • ترانزیت کالا
  • تجهیزات پزشکی و داروسازی
  • خدمات مهندسی
  • فروش خودرو

البته فراموش نکنید این آمار به طور عمومی برای کشور کاناداست و بهترین سرمایه گذاری در کانادا استان به استان می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال چند نمونه را بررسی می کنیم: بهترین سرمایه گذاری در کانادا – استان انتاریو استان انتاریو را به تولید می شناسند و کارخانه های بزرگ و معروفی در این استان قرار دارند. البته انتاریو از خدمات غافل نشده و بخش بزرگی از اقتصاد انتاریو را سرویس های خدماتی می چرخاند. ارائه خدمات بانکی، مالی و تجاری نیز نقاط قوت این استان است. بهترین سرمایه گذاری در کانادا – استان کبک کشاورزی، معدن، جنگلداری و گردشگری (صنعت توریسم) صنایع پول ساز استان کبک است و برای سرمایه گذاری در کانادا از بهترین روش ها به حساب می آید.

بهترین سرمایه گذاری در کانادا – استان بریتیش کلمبیا کشاورزی، ماهیگیری و جنگلداری از صنایع مهم استان بریتیش کلمبیاست. اکتشاف و فراوری مواد معدنی مثل طلا، نفت، زغال سنگ و گاز طبیعی هم بهترین سرمایه گذاری در کانادا و استان BC به شمار می رود. بهترین سرمایه گذاری در کانادا – استان مانیتوبا همچنان کشاورزی در صدر صنایع محبوب و پول ساز استان های کانادا از جمله منیتوباست. علاوه بر کشاورزی می توانید روی داروسازی، ماشین آلات سنگین و هوافضا به عنوان بهترین سرمایه گذاری در کانادا و پیشرفت در این حوزه ها حساب کنید.

صنایع مهم کانادا برای سرمایه گذاری

شاید بد نباشد به جای پاسخ به سال بهترین سرمایه گذاری در کانادا چیست؟ صنایع مهم کانادا را که مهاجران هم می توانند در این صنایع سرمایه گذاری کنند معرفی کنیم: به دلیل شرایط جغرافیایی کانادا، گسترش کشاورزی و توسعه این حوزه بهترین سرمایه گذاری در کانادا به شمار می رود. دولت کانادا همزمان که به دنبال جذب سرمایه گذار برای مهاجرت به کاناداست، نیروهای ماهر و مناسب کشاورزی اعم از راننده و مزرعه دار را هم به مهاجرت به این کشور ترغیب می کند. استان های انتاریو، ساسکاچوان، مانتیوبا، آلبرتا و بریتیش کلمبیا استان های دارای پتانسیل گسترش و توسعه کشاورزی نوین هستند. املاک و مستغلات: سرمایه گذاران خارجی اغلب به دنبال خرید املاک در کانادا بوده و این موضوع را با خرید انواع املاک اعم از ملک تفریحی، تجاری و مسکونی نشان داده اند. در سال 2022 خریدوفروش در حوزه املاک بیش از 5 دلار سوددهی داشته است و می توانیم خریدوفروش املاک را هم بهترین سرمایه گذاری در کانادا بدانیم .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا