هنر و سینما

۵ انیمه‌ی سایبرپانکی که پیش از «بلید رانر: لوتوس سیاه» باید ببینید


اگر اخبار دنیای انیمه را دنبال کرده اید ، احتمالاً خبری شنیده اید که قبلاً یک سری سرگرم کننده سایبری پانک وجود داشته است: “Blade Runner: Black Lotus”. این مجموعه انیمیشن از دنیای “Blade Runner” الهام گرفته شده و توسط شینجی آراماکی و کنجی کامیاما کارگردانی شده است. استودیو هنرهای دیجیتال Sola تهیه کننده است ، داستان او بین “Blade Runner 1” و “Blade Runner 2049” است ، دارای سیزده قسمت است و قرار است تا پایان سال 2021 منتشر شود. بسیاری از مردم برای تماشای فیلم روی دقیقه حساب می کنند. سلسله.

“Black Lotus” نه تنها اولین فیلم در جهان Blade Runner است ، بلکه یکی از معدود انیمه های سایبرپانک در سال های اخیر است. Cyberpunk ممکن است در حال حاضر حضور پررنگی در صنعت انیمه نداشته باشد ، اما این اساس بسیاری از انیمه های محبوب در دهه های 1980 و 1990 بود. حالا چون زمان زیادی به جز انتشار Black Lotus باقی نمانده است ، اکنون خوب است زمان آن است که پنج انیمه سایبرپانک اول را تماشا کنید ، لحظاتی که این شکل هنری را برجسته و جلوه جدیدی می بخشد. تا زمانی که Black Lotus از راه برسد ، می توانید خود را با این سبک سرگرم کنید.

1. آکیرا (آکیرا) آینده تاریک توکیو را نشان می دهد

آکیرا

  • کارگردان: کاتسوهیرو اوتومو
  • نویسنده: کاتسوهیرو اوتومو
  • تهیه کننده: فیلم توکیو شینسا
  • سال:

“Akira” یک شاهکار منحصر به فرد در دکوراسیون ژاپنی است. این انیمه شگفت انگیز در سال 1988 منتشر شد و همیشه در دنیای کاریکاتورها مکانی غیرقابل دسترسی داشته است. Akira همچنین دارای رتبه تولید با کیفیت بالا و با کیفیت بالا است و توانسته انیمه را با موضوعی تیره تر و بزرگتر برای بزرگسالان ارائه دهد ، در زمانی که هنوز کارتونها به عنوان سرگرمی برای کودکان دیده می شود. محیط شهری در برابر ایده آل ها و فضای پسا آخرالزمانی مهمترین عنصر کار سایبرپانک است ، چیزی که در آکیرا نیز به زیبایی مشاهده می شود.

داستان آکیرا در ژاپن اتفاق می افتد ، در دوران تاریک و تاریک آینده ، داستان پسری به نام آکیرا است که به دلیل قدرت های فوق بشری خود ، حمله ای خشونت آمیز را در آنجا آغاز می کند. توکیو و آن را نابود کرد. بزرگترین طرح های این مجموعه شامل همه چیز از قوای ذهنی گرفته تا گروه موتور سیکلت ، درام و قدرت یک ارتش ترسناک است که به دنبال تسلط بر مهارت ها است. انجام امور خارق العاده. حالا این چراغهای نئونی سایبرپانک را اضافه کنید ، خواهید دید که در کنار یکی از بهترین اقدامات سایبرپانک تاریخ هستید.

Akira یکی از تاثیرگذارترین انیمه های تاریخ است. همه فیلم های اصلی هالیوود تحت تأثیر این انیمیشن قرار گرفته اند ، از “جنگ ستارگان” گرفته تا “ماتریکس” و “بازیکن شماره یک آماده”. همیشه صحبت از اقتباس هالیوودی از آن بوده است. اما فعلا خبری از آن نیست.

به سریال زندگی (یک آزمایش سریالی دیگر) جستجوی رسانه های اجتماعی

تجربه کار با سریال

  • کارگردان: ریوتارو ناکامورا
  • نویسنده: Chiaki G. Konaka
  • تهیه کننده: کارکنان مثلث
  • سال: ..

مجموعه آزمایش های سریالی که در سال 1998 تجربه شد ، اثری تاریک ، تجربی و هستی شناختی است که نگاهی عمیق به ماهیت انسان و معنای زندگی دارد. این سریال داستان دختری تنها به نام لین را روایت می کند که کاملاً در یک دنیای مجازی به نام Wired غرق شده است ، دنیایی که بسیار شبیه اینترنت اینجاست. در Wired ، او با یک همکلاسی آشنا می شود که تصور می شود خودکشی کرده است ، اما هنوز آنجا نشسته است. لین به تدریج با پرسش های مهم در مورد واقعیت ها و ماهیت زندگی ظاهر شد.

این سریال با “Neon Genesis Evangelion” مقایسه شده است ، که یک مجموعه سرگرم کننده از سری Lane در تمام دوران است. هر دو مجموعه بر اینترنت ، هوش مصنوعی و رسانه های اجتماعی تمرکز می کنند و در برخی نقاط پیشگویی های شگفت انگیزی یافت می شود. سازندگان مجموعه لین از ایجاد یک موضوع بحث انگیز می ترسیدند. جالب اینجاست که استقبال از سریال در غرب و شرق کاملاً متفاوت است. اما در هر دو زمینه ، این سریال به طور مداوم با استقبال زیادی روبرو شده است.

سری تجربی لین همیشه مورد استقبال قرار گرفته است. اما لین ممکن است یکی از معدود مواردی باشد که از سیستم نقد عمومی و دنیای سرگرمی فراتر رفته و به موضوعی برای بحث میان مربیان و محققان تبدیل شده است. به عنوان مثال ، پروفسور سوزان ج. ناپیر در سال 2003 کنفرانس انجمن فیلسوفان آمریکا را تشکیل داد تا درباره “مسائل سینمای ژاپن” درباره این سریال (و “شهر ارواح” و “شبح در پوسته”) بحث کند.

3. Tehaka X Makina (Appl Machéed Ex Machina) روبات ها با دنیای سیاست ادغام شده اند

Tehaka X Makina

  • کارگردان: شینجی آرامکی
  • نویسنده: کیوتو تاکاچی ، تاد د. راسل
  • تهیه کننده: میکات و بسارا ، مرز دیجیتال
  • سال:

“Clap X Machine” ممکن است در حال حاضر در تالار مشاهیر نباشد ، اما باید پذیرفت که این بهترین اقتباس از مانگای اصلی است. این فیلم متحرک که در سال 2007 اکران شد ، دنباله ای بر فیلم متحرک 2004 اپل ساید است. این نسخه 2004 ادامه اقتباس دیگری در سال 1988 است. داستان این سریال در شهری به نام Olympus در آینده اتفاق می افتد ، داستان دو افسر یک گروه قدرت به نام Donan و Briarius است. بریاریوس درگذشت و پس از مرگ او با انتقال اعضای بدن خود به یک روبات ، یک روبات نیمه انسانی شد. وقتی بریاریوس بهبود می یابد ، دونان سعی می کند با تهدید سایبری که زندگی انسان ها را خراب کرده است مقابله کند.

یکی از بزرگترین نقاط قوت مانگا ترکیب کنش ، سیاست ، فلسفه و روباتیک است و “X Machine” توانسته این ترکیب شگفت انگیز را به صفحه مناسب بیاورد. یکی از بهترین نمونه های این امر است. صدای جدی فیلم فضایی تاریک و آخرالزمانی ایجاد می کند ، گویی انسان ها تازه در حال وارد شدن به عصری از فشار چوب مرطوب هستند.

تصادفی نیست که این فیلم جذاب و جذاب است. جان وو ، کارگردان معروف چینی ، که در ساختن فیلم بسیار ماهر است ، تهیه کننده “X Machine” است.

به مجتمع اسند آلون (تنها ماندن ) او موفق شد ارواح را در پوسته آنها به جعبه های کوچک تلویزیون منتقل کند

تنها ماندن

  • کارگردان: کنجی کامیاما
  • نویسنده: کنجی کامیاما
  • تهیه کننده: نسل IP جی
  • سال:

“Stand Elon Complex” بخشی از مجموعه “Ghost in the Shell” است ، مجموعه تلویزیونی که هیچ ارتباطی با اقتباس های سینمایی قبلی و حتی مانگای اصلی ندارد. اما هنوز لحن تیره و سایبری پانک خود را از اقتباس های قبلی حفظ کرده است. مانند بلید رانر ، داستان برجسته Elon Complex در شرایطی اتفاق می افتد که مرز بین انسان و ماشین ها مبهم شده و بسیاری از افراد به فضای مجازی می روند.

این افراطی در بخش 9 کار می کند ، که در مورد تهدیدهای تروریسم و ​​جنایت و تهدیدهای مربوط به سایبر و فناوری بحث می کند. هدایت این تیم را موتوکو کوشاناگی ، بنیانگذار داستان ، بر عهده دارد که قسمت های سایبرنتیک زیادی در بدن او وجود دارد و اکنون کاملاً مصنوعی جمع شده است. طبیعت خلاق او خلاقیت و ماهیت سایبرنتیک ، مانند تاکیکومای خطرناک را زیر سال می برد. روبات دنیای ارواح که با چهار پا راه می رود و توسط هوش کنترل می شود. فضای گاه تاریک و تلخ این مجموعه نشان می دهد که ماهیت جامعه سایبری در آینده چگونه خواهد بود. در همه جای شهر نیروهای پلیس را مجهز به سلاح های قدرتمند می بینیم تا خود را برای خطر قریب الوقوع در شهر آماده کنند.

5. پروگو Ergo (پروگو Ergo) این یک کلاسیک فلسفی مدرن است

پروگو پرو

  • قصه: شوو موراسه
  • نویسنده: دای ساتو
  • تهیه کننده: منگلوب
  • تائوم-:

“Argo Proxy” یک کلاسیک مدرن 2006 است. توسط استودیو Manglob ایجاد شد ، که اکنون بسته شده است و با Dai Sato ، که آثار محبوب دیگر مانند Stand Elon Complex و Cowboy Bebop را نوشته است ، همکاری کرده است. این مجموعه سایبرپانک ، مانند یک شاهکار مشابه ، در آینده ای پر از انسان و روبات های انسان نما (اندروید) اتفاق می افتد. وقتی ویروس سایبری اندروید را آلوده می کند ، آرامش بین انسان ها و این روبات ها از بین می رود. اندروید هوشیارتر شده و به جایگاه خود در جهان فکر می کند. بازرس RL. از میر ، نوه یکی از مدیران عامل رامدو سیتی خواسته شد تا در این مورد تحقیق کند. او در طول تحقیقات خود وجود موجودی به نام پروکسی را کشف کرد که چیزی شبیه موش از دولت است.

این مجموعه رفتار و انسانیت را کاملاً با فلسفه و عرفان در هم می آمیزد در واقع ، نام بسیاری از روبات های این مجموعه برگرفته از نام فیلسوفان معروف است. علاوه بر این ، یک درام بسیار پیچیده ، شخصیت های قدرتمند و تولید شده توسط دیدنی دیدنی باید اضافه شود. با هم ، Ergo Proxy آن را به یکی از محبوب ترین انیمه های تاریخ تبدیل می کند.

منبع: CBR

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا