هنر و سینما

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی؛ ۱۴ شخصیت که طرف درست یا اشتباه را انتخاب کردند


چه کسی در مورد “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” حق داشت؟ در ادامه خواهیم دید که چه کسانی جنبه منفی را انتخاب کرده اند و کدام شخصیت ها با توجه به ویژگی های خود جنبه مثبت را انتخاب کرده اند.

در تابستان 2016 ، طرفداران مارول با داستانی شوکه شدند که طرفداران انتظارش را نداشتند. کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی شخصیت های کمتری نسبت به کمیک دارد. اما این با توجه به تعداد شخصیت های کوچکتر در دنیای سینمای مارول قابل درک است. با این حال ، دنیای سینمایی مورل به طور غیر مستقیم ایده تقسیم گروهی از قهرمانان را به دو گروه منتقل کرد.

هر یک از انتقام جویان با توجه به درگیری یکی از طرفین را انتخاب کردند و در مواردی حتی انتقام جویان که به هم نزدیک بودند ، با یکدیگر مقابله کردند. انتخاب برخی از آنها لزوماً با ویژگی هایی که آنها توصیف کردند مطابقت نداشت.

Captain America: Civil War یک فیلم انتقام جویان است که مهمترین بازیگران دنیای سینمایی مارول را در یک داستان کامل ترکیب می کند. تصمیمی که فیلمسازان گرفته اند و هنوز در دنیای سینمای مارول بازتاب دارد ، توسط بسیاری از طرفداران زیر سوال رفته است. لیست ارائه شده منحصر به فرد بودن یا منطق ضعیف آن را برای دنیای سینمایی مارول نشان می دهد.

به انتخاب مناسب: کاپیتان آمریکا

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

قبل از آنچه در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی اتفاق افتاد ، ما می دانستیم که کاپیتان آمریکا دلیل خوبی دارد که برای کنترل انتقام جویان به پشت چشم اعتماد نکند. در جریان کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی استیو راجرز ، او متوجه می شود که سازمان سپر (تنها چیزی که شروع به ظهور کرده است) توسط دشمن اصلی او ، سازمان هیدرا ، کنترل می شود.

بنابراین ، او حق دارد به این دلیل به دولت اعتماد نکند. علاوه بر این ، کاپیتان آمریکا رهبر اصلی انتقام جویان است و تسلیم شدن برای این گروه برای او آسان نیست.

13. انتخاب اشتباه: سرباز زمستانی

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

در حالی که باکی اعتماد زیادی به کاپیتان آمریکا دارد و رویکرد خود را نسبت به تصمیم استیو راجرز منطقی می داند ، سربازان زمستانی با دولت و نیمی از انتقام جویان جنگیدند ، مایل به جنگ نبودند.

در نهایت باکی به این نتیجه می رسد که باید مدتی استراحت کند تا زمانی که مطمئن شود دیگر بر خلاف میل خود از او به عنوان سلاح مرگبار استفاده نمی شود. اما به نظر می رسد که او در ابتدا این مسئله را نادیده می گیرد و به دنبال فردی (Zimo) می رود که باکی را وادار می کند تا اراده او را انجام ندهد و او را در اولین جایی که این کار را با باکی انجام می دهد دنبال می کند. Na na na. زیمو سپس از حضور سرباز زمستان برای ایجاد هرج و مرج در بین انتقام جویان استفاده می کند. به طور کلی ، بهترین تصمیم این است که باکی به کاپیتان آمریکا بگوید که دشمن اصلی نیست و سپس در نابودی متوقف شود.

به انتخاب مناسب: مرد مورچه ای

مرد مورچه ای

مورچه سابق هنک پیم از هر چیزی که مربوط به استارک باشد ابراز نارضایتی کرده است. به نظر می رسید این احساس به مرد جدید نیز منتقل شده است.

وقتی این موضوع را با رویارویی اسکات لنگ و سام ویلسون در سال 2015 ترکیب می کنیم ، می بینیم که اعلام آمادگی وی برای مبارزه با تونی استارک یک تصمیم منطقی به نظر می رسد. لانگ نیز در حال شورش است که دلیل دیگری برای مخالفت وی با توافقنامه سوکوویا است.

به انتخاب اشتباه: بیوه سیاه

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

ناتاشا رومانوف در فیلم Captain America: Civil War تونی استارک را انتخاب کرد. اما او مجبور شد به استیو راجرز رای دهد. اگرچه او در پایان جنگ پلنگ های سیاه را متوقف کرد و به باکی و کاپیتان آمریکا اجازه فرار داد ، اما رومانوف در مذاکرات برای توافق سوکوویا طرف تونی استارک را گرفت.

ناتاشا در جریان کاپیتان آمریکا با کاپیتان آمریکا بود: یک سرباز تابستانی با سپر. دو برادر روسو با انتخاب طرف تونی استارک ، رابطه ناتاشا و استیو را آزمایش کردند ، که تصمیم خوبی در داستان بود. اما در نهایت به نظر می رسید که او از همان ابتدا احساس نیاز به کاپیتان آمریکا را داشته است.

10. انتخاب مناسب: ماشین جنگی

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

جیمز رودز در جنگ داخلی انتقام جویان از تونی استارک حمایت کرد و اگرچه رودز در پایان جنگ متحمل تلفات سنگینی شد ، اما تصمیم رودز به دو دلیل روشن بود. رودی سالها با تونی استارک دوست بوده است و از زمانی که او سلاح خود را برداشت و به یک ماشین جنگی تبدیل شد ، آنها بیشتر شده اند.

بنابراین واضح است که او طرف تونی را در این مبارزه انتخاب خواهد کرد. از نظر تئوری ، رودی فردی است که به دولت اعتماد دارد. او یک سرباز است و به ژنرال راس احترام می گذارد. رودی به قرارداد سوکوویا اطمینان کامل دارد.

9. انتخاب های بد: چشم انداز

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

در نهایت تیم کاپیتان آمریکا برنده این معامله شد. ورود تانوس این معامله را غیر ضروری کرد زیرا مردم فقط می خواستند زنده بمانند و هیچ کس دیگر به موانع قانونی توجه نکرد. پس چرا ویژن تونی استارک را انتخاب کرد؟

اگر او یک متخصص هوش مصنوعی است که می تواند آینده را با تفکر منطقی و اطلاعات زیاد پیش بینی کند ، چرا نتوانست شکست اجتناب ناپذیر معامله سوکوویا را پیش بینی کند؟ شاید پاسخ این سال این باشد که نویسندگان فیلم می خواستند رابطه ای عاشقانه بین او و جادوگر مخملک ایجاد کنند. اما دلیل کافی برای این کار وجود ندارد.

8. بهترین انتخاب: پلنگ سیاه

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

مانند رودی ، پلنگ های سیاه دلایل و دلایل سیاسی خود را برای انتخاب طرف تونی استارک در جنجال بر سر قرارداد سوکوویا داشتند. دلیل خاص آن عشق خونین چاکالا از باکی است. باکی در طرف دیگر درگیری بود و چالا متقاعد شده بود که باکی مسئول بمبی است که باعث مرگ پدرش شد.

انتخاب طرف مرد آهنی بهترین راه برای رویارویی باکی است. دلیل سیاسی این است که چالا یکی از اعضای خانواده سلطنتی واکاندا است. بسیاری از وکندایی در انفجارهایی که زمینه ساز شهرک سازی را فراهم کردند کشته شدند. در نتیجه ، او به یکی از حامیان اصلی این معامله تبدیل شده است.

7. انتخاب های بد: هاکی

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

وقتی از جرمی رنر پرسیده شد که چرا کاپیتان تیم آمریکایی را در یک مسابقه هاکی انتخاب کرده است ، دلیل آن این است که کاپیتان از او کمک خواسته است. تنها نتیجه این تصمیم در نظر گرفتن درگیری هاکی با بیوه های سیاه بود. اما از آنجا که هر دو قصد آسیب رساندن به دیگری را نداشتند ، اهمیت درگیری کم است.

در حال حاضر کلینت بارتون از زندگی قهرمانانه خود کناره گیری می کند و تمرکز خود را روی خانواده اش قرار داده است. بنابراین ، دخالت او در این جدال منطقی به نظر نمی رسد. اما حتی اگر مجبور بود وارد آنجا شود (به هر دلیلی ، به غیر از آنچه جرمی رنر قبلاً گفته بود) ، باید امن ترین گزینه را انتخاب می کرد. زیرا انتخاب یک حزب مورد حمایت دولت می تواند مانع از زندانی شدن وی شود و بارتون را نزدیک خانواده اش نگه دارد.

6. انتخاب مناسب: تادئوس راس

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

پس از از دست دادن اولین حضور خود به عنوان ژنرال راس در هالک شگفت انگیز در سال 2008 ، او اکنون به کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی به عنوان وزیر خارجه بازنگشته است.

راس یک مرد بسیار مطیع قانون است و این او را به دشمن خوبی برای هالک سرکش و تا حدودی انتقام جوی دیگر تبدیل کرده است. راس هرگز نتوانست آن قدرت را به یک سازمان غیردولتی واگذار کند و به عنوان یک شهروند با قهرمان روابط دیپلماتیک داشت.

5. انتخاب اشتباه: شارون کارتر

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

شارون کارتر نیز مانند راس یک شخص کاملاً دولتی است. آنها ناتوان هستند و به نظر می رسد جایگزین بسیار خوبی برای سپر در سیا باشد. اما در گذشته ، او یک نگرش سرکش و رابطه نزدیک با کاپیتان آمریکا نشان داده بود.

شارون سرانجام برای کمک به کاپیتان سام و باکی طرف مقابل را تغییر می دهد ، اما این که او در کنار آنها نباشد کمی فریبنده است. اگر دخالت نمی کرد ، نه تنها از شرکت در موقعیت هایی که می توانست تأثیر عمده ای داشته باشد اجتناب می کرد ، بلکه به دنیایی که اکنون تحت تعقیب است ، باز می گشت.

4. انتخاب مناسب: شاهین

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

در پایان فیلم Captain America: Sam’s Winter Soldier ، از استیو راجرز می پرسد آیا به دنبال باکی هستید. استیو به سام گفت: “تو مجبور نیستی با من باشی ، و سام پاسخ داد:” من می دانم. “کی شروع کنیم؟”

سام در هر شرایطی دنبال استیو می رود. برای او منطقی است که از کاپیتان آمریکا در رهبری نیمی از انتقام جویان علیه توافق سوکوویا حمایت کند ، حتی اگر بر خلاف ماهیت میهن پرستانه سام باشد. به همین دلیل جای تعجب نیست که او در پایان انتقام جویان: پایان بازی جایگزین کاپیتان آمریکا شد. او خود را به عنوان یک دوست و متحد در همه شرایط ثابت کرد.

3. انتخاب بد: جادوگر قرمز مایل به قرمز

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

واندا ماکسیموف اولین دلیلی بود که ژنرال راس بر پیشبرد معامله سوکوویا اصرار داشت. وقتی کراس بونز می خواست نارنجکی را منفجر کند ، واندا سعی کرد آن را کنترل کند. اما سرانجام از کنترل خارج شد و منجر به انفجار در یک طرف ساختمان و کشته شدن بسیاری از مردم بیگناه شد. این باعث شد که سازمان ملل متحد موضع خود را در مورد قهرمانان از طریق قوانین جدید تغییر دهد.

واندا سرانجام فهمید که توافق چندانی نیست ، اما سنگینی گناه و درد وجدان بر دوش او بینایی او را تیره کرد و اسکارلت این قرارداد را که به او پیشنهاد شد ، نپذیرفت.

به انتخاب مناسب: مرد آهنی

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

کمی عجیب به نظر می رسد که هر دو کاپیتان آمریکا و مرد آهنی دیدگاه های متفاوتی دارند. زیرا بر اساس ماهیت آنها ، ایده های مخالفان از آنها انتظار می رود. تونی باید فردی سرکش و سرکش باشد که می خواهد ساز خود را بنوازد و ناخدا باید فردی باشد که قوانین قانونی در برابر قانون و دولت دارد.

با توجه به دنیای سینمایی این شخصیت ها ، چنین موقعیتی منطقی به نظر می رسد. دیدن اندوه مادری از مرگ پسرش باعث شد تونی به عواقب کار خود در Avengers: Age of Ultron فکر کند. او بسیار شگفت زده شد که موافقت خود را برای مدیریت وضعیت اعلام کرد.

1. انتخاب بد: مرد عنکبوتی

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

اگرچه این تصمیم راه را برای شروع رابطه والدین بین پیتر پارکر و تونی استارک باز کرد و تا زمان مرگ مارول در فیلم دیگری از مارول یا در مرد عنکبوتی دوم ، استفاده از پیتر پارکر در نبرد در فرودگاه ، تونی ادامه داشت. تصمیمی غیر مسئولانه گرفت

پیتر هنوز جوان بود و اگر چیزی غیر از داستانی که تونی در مورد قرارداد سوکوویا به او گفت می دانست ، مطمئناً با کاپیتان آمریکایی بود. این قرارداد ممکن بود مانع از انجام این کار از مرد عنکبوتی شود و او خوشحال تر نبود. اگر تونی استارک از پیتر پارکر دعوت نمی کرد ، ممکن بود برای تقویت قرارداد تلاش کند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا