علمی و پزشکیبرترین های کسب وکار ایرانی

بهترین روش مصرف قارچ گانودرما

قارچ گانودرما لوسیدوم را به روش های مختلفی می توان مصرف کرد. اما در تمامی این روش ها لازم است که قارچ را آسیاب کرده و به پودر تبدیل نمایید. قارچ گانودرما لوسیدوم پرورشی به علت جنس و بافتی که دارد با آسیاب کردن نیز کاملا پودر (مانند زردچوبه یا مواد دیگر) نخواهد شد. اما برای مصرف در همین اندازه که در تصویر پایین مشاهده می کنید کافی است.

ولی گانودرما پلاس در این مبحث از تاثیر قهوه در زود انزالی و بالا بردن کیفیت رابطه جنسی خواهد گفت و به شما آقایان و خواننده عزیز کمک خواهد کرد تا زندگی بهتر و شادتری داشته باشید، از شما می خواهیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

میزان مصرف قارچ گانودرما

مقدار مصرف قارچ گانودرما  روزانه 1 الی 3 گرم می باشد که توصیه می شود با یک گرم در روز شروع به مصرف کنید و بعد از بیست روز این مقدار را به دو گرم در روز برسانید. (ایده آل 2 الی 3 گرم در روز است) یک قاشق غذاخوری معادل دو گرم می باشد. برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است این مقدار در دو یا سه وعده و قبـل از وعده های غذایی مصرف شود. برای مثال اگر روزانه 2 گرم مصرف می کنید آن را به دو وعده یک گرمی در روز با فاصله زمانی تقسیم نمایید.

بهتر است که این قارچ قبل از وعده های غذایی مصرف شود اما اگر دچار مشکلات گوارشی یا معده هستید بهتر است پس از وعده غذایی مصرف کنید.

مصرف قارچ گانودرما به صورت دمنوش:

روش پیشنهادی ایران گانودرما برای مصرف گانودرما لوسیدوم همین روش یعنی مصرف به صورت دمنوش است. در این روش شما باید قارچ را آسیاب کنبد و سپس پودر قارچ گانودرما را به مدت 40 دقیقه در قوری دم کنید و مصرف نمایید. در این روش در صورتیکه 40 دقیقه دم بکشد دیگر نیازی به مصرف لِرد (تفاله) قارچ نیست.

مصرف عصاره قارچ گانودرما:

برای گرفتن عصاره قارچ گانودرما پنجاه گرم پودر گانودرما را در سه لیتر آب به مدت چهار ساعت بجوشانید تا جایی که نیم لیتر آب باقی بماند سپس آن را صاف کرده و در یخچال نگهداری کنید. روزانه بین پنج تا پانزده میلی لیتر از عصاره را می توانید مصرف نمایید (یک قاشق غذاخوری معادل پنج میلی لیتر می باشد). ایده  آل ده میلی لیتر در روز است که بهتر است این مقدار در دو الی سه وعده مصرف شود.

ترکیب پودر قارچ گانودرما با نوشیدنی ها:

در این روش شما میتوانید پودر قارچ گانودرما را با آبجوش، نسکافه و یا قهوه ترکیب کرده و میل نمایید در صورت تمایل می توانید مقداری عسل، نبات و یـا شکر به آن اضافه کنیـد. (بجز بیماران دیابتی و کسانی که قند خون بالایی دارند). در این روش لِرد یا تفاله قارچ نیز باید میل شود.

روش های مصرف گانودرما

1. مصرف گانودرما به صورت دمنوش:

روش متداول برای مصرف گانودرما تهیه آن به صورت دمنوش است. در این روش میزان مورد نظر از قارچ آسیاب شده را به مدت سه ربع ساعت در قوری دم کرده و سپس مصرف نمایید. توجه فرمایید که پس از این مدت اغلب مواد موثره قارچ گانودرما به مایع دمنوش منتقل شده و نیازی به مصرف تفاله یا لرد گانودرما نیست.

2. مصرف گانودرما به صورت عصاره:

برای تهیه عصاره قارچ گانودرما پنجاه گرم گانودرما آسیاب شده را در سه لیتر آب ریخته هم زده و روی اجاق گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. لازم است فرایند تبخیر تا جایی که نیم لیتر از آن باقی بماند, ادامه پیدا کند. محصول به دست آمده را پس از خنک شدن, صاف کرده و در یخچال نگهداری نمایید. بهترین زمان برای مصرف عصاره گانودرما که در یخچال نگهداری شده, تا یک ماه می باشد. میزان مصرف عصاره به ازاء هر گرم قارچ گانودرما, 10 سی سی (یا دو قاشق غذا خوری) می باشد. عصاره را نیز میتوانید در چند نوبت پیش یا پس از صرف غذا مصرف نمایید.

3. مصرف ترکیبی گانودرما با سایر نوشیدنی ها:

در این روش میتوانید قارچ گانودرما آسیاب شده را با قهوه, نسکافه و یا انواع دمنوش ها ترکیب کرده و میل نمایید. با توجه به مزه تلخ گانودرما اگر معذوریت مصرف قند ندارید, میتوانید که آنرا با مقداری عسل، نبات و یـا شکر مصرف کنیـد. با توجه به اینکه مواد موثره گانودرما برای ورود به مایعات نیاز به دم شدن در مدت زمان دست کم یک ساعت دارند, در این روش تفاله گانودرما نیز باید مصرف شود.

چگونه باید گانودرما را مصرف کنید؟

قارچ گانودرما به دلیل طعم تلخ و نامطبوعی که دارد، در تهیه غذا و به صورت خام استفاده نمی شود و بهترین روش مصرف قارچ گانودرما به صورت چای و دمنوش است. در طب سنتی چینی آن را به طور کامل خشک کرده و سپس به قطعات کوچک خرد می کنند و از آن برای تهیه سوپ، قهوه و دمنوش استفاده می کنند.

میزان مصرف درمانی قارچ گانودرما برای ترک اعتیاد برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بروز مشکل 2.5 گرم در روز است که در 4 وعده و با شکم خالی مصرف می شود. به صورت سنتی، قارچ رشی به عصاره تبدیل می شود، یا برای استخراج خواص دارویی اش در آب جوش انداخته می شود. ریشه ها پخته شده و سپس به عنوان چای تحت مصرف قرار می گیرند.

عصاره قارچ ری شی به طور معمول چیزی است که شما در فرم مکمل پیدا خواهید کرد. هیچ دوزی از عصاره قارچ ری شی توصیه نمی شود، اما یک بررسی انجام شده توسط کاکرینای در 2015 اشاره کرد که 1.4 تا 3 گرم قارچ ری شی را در روز مصرف کرد.

همانطور که گفته شد، با دکتر خود، صحبت کنید تا دوز مناسب برای سن، جنسیت و وضعیت پزشکی خود را پیدا کنید. دانشگاه میشیگان توصیه می کند که یک تا 1.5 گرم از گانودرما و در فرم پودر و یا یک میلی لیتر در روز به عنوان تنتور در روز مصرف کنید. گانودرما در شکل قهوه نیز موجود است که معمولا ترکیبی از پودر قهوه و گانودرما است.

مطالعات فعلی و در حال انجام امید به بهره وری از پتانسیل گانودرما و احتمالا اثبات بیشتر در توصیه برای مصرف این گیاه دارد. به عنوان مثال، آن ها در حال آزمایش آن به عنوان یک افزودنی برای ماست هستند. توصیه خوبی توسط FDA وجود دارد که می گوید که مکمل ها به صورت کامل به عنوان دارو به کار برده نمی شوند، بنابراین در هنگام انتخاب یک مکمل آن را در نظر داشته باشید. هرگز یک مکمل را که ادعا می کند برای درمان شرایط خاصی کاربرد دارد، انتخاب نکنید.

خطر ها و عوارض احتمالی قارچ گانودرما

باوجود شهرت خوب قارچ گانودرما برخی افراد سلامت آن را زیر سؤال می برند اما برخی تحقیقات نشان می دهند کسانی که به مدت 4 ماه از قارچ گانودرما استفاده می کنند، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض بروز عوارض هستند اما بااین حال این تأثیرات خفیف بوده و به صورت افزایش اندک احتمال ناراحتی معده و مشکلات گوارشی بروز می کند. همچنین هیچ تأثیر منفی ای بر سلامت کبد گزارش نشده است.

همچنین یک تحقیق دیگر نشان داد مصرف 4 هفته ای عصاره ٔ قارچ گانودرما هیچ تأثیر مخربی بر سلامت کلیه و کبد ندارد. برخلاف این گزارش ها، مشکلات جدی کبدی در 2 مورد از مطالعات گزارش شده است. هردوی این افراد در گذشته با مصرف قارچ گانودرمای تازه دچار عوارض نشده بودند. اما با تغییر مصرف آن به شکل عصاره ٔ پودرشده، دچار برخی عوارض جانبی شدند.

قابل توجه است که بسیاری از مطالعات بر روی قارچ گانودرما اطلاعاتی راجع به سلامت یا عوارض آن را به همراه ندارند؛ بنابراین در این زمینه اطلاعات محدودی در دست است.در برخی موارد نادر نیز قارچ گانودرما با تقویت دستگاه ایمنی موجب بدترشدن وضعیت مبتلایان به بیماری های خود ایمنی شد.

درمجموع برخی افراد باید قارچ گانودرما را با احتیاط بیشتری مصرف بکنند. این دسته شامل زنان باردار یا شیرده، افراد دارای اختلالات خونی، افرادی که می خواهند عمل جراحی داشته باشند و افراد با فشار خون پایین می شود.

حال باید بدانید که برای شروع دوره درمان زگیل تناسلی با گانودرما دکتر بیز از کدام قهوه گانودرما دکتر بیز استفاده کنید. بدون شک قهوه گانودرما سوپریم خواص بسیار ارزنده ای را برای زگیل تناسلی دارد، ترکیبات قهوه سوپریم گانودرما به قدری مقوی و پر خواص است که برای دستگاه تناسلی و سیستم ایمنی بدن هر انسان خواص بسیار شگفت انگیزی را دارد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا