هنر و سینما

معرفی فیلم مورد عجیب بنجامین باتن؛ دم را غنیمت بشمار (فیلم‌های نوروزی قسمت ۶)


این فیلم ناتمام دیوید فینچر است. درست مثل یک فیلم معمولی هالیوودی. ویرایش داستان کوتاهی از فیلیپ راث درباره زندگی مردی که زندگی او را تغییر داد. یعنی وقتی به دنیا می آید ، پیر است و با افزایش سن ، وضعیت جسمانی و چهره اش جوان می شود. با بالا رفتن سن به تعادل می رسد و با پیر شدن و مرگ به نوزاد تبدیل می شود.

در حال حاضر ، ممکن است به ایده عجیبی فکر کنید ، و این در عاشقانه فیلم نشان داده می شود ، اما در نهایت ، دیوید فینچر ممکن است از سمت تاریک داستان منحرف شود. زیرا از جهاتی این روند معکوس ترسناک است. به نظر می رسد بر بیهودگی زندگی تأکید می کند ، دلیل شما برای رفتن به دوران پیری یا جوانی هر چه باشد ، مرگ و پوچی پایان است.

با این حال ، فیلم حس پر سر و صدا دارد. سرقت نوعی ذهنیت “پول کپور” است. ما باید از هر لحظه از زندگی و هر تجربه ای که داریم لذت ببریم زیرا غیرقابل جایگزین است.

تأثیر شخصی او بر این فیلم ، که فینچر برای به تصویر کشیدن سن و جوانی برد پیت از آن استفاده می کرد ، سر و صدا ایجاد کرد. در نتیجه ، این فیلم برنده جایزه اسکار برای جلوه های شخصی و نقاشی شد ، اما نامزد اسکار بهترین فیلم در سایر رده های اصلی مانند کارگردانی ، فیلمنامه و بهترین فیلم شد.

این فیلم لحظات احساسی زیادی دارد و منتقدان از داستان حماسی رضایت خود را اعلام کرده اند. داستانی غنی که توسط بازی های قدرتمند بازیگران ، به ویژه برد پیت ، کیت بلانشت و تارا پی جی هانسن ترسیم شده است. فیلم های هالیوود داستان نویسان تمام عیار هستند. ویدئویی در مورد عشق و فقدان که شما را به یاد لحظات زندگی می اندازد که باید دوست می داشتید.

البته منتقداني مانند پيتر بردشاو هستند كه فيلم را دوست ندارند و آن را بي معني توصيف مي كنند.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا