هنر و سینما

شانگ چی ۲ هرگز نمی‌تواند مهم‌ترین داستان کمیک‌بوکی خود را روایت کند


در حالی که اولین قسمت شانگهای از دنیای سینمایی مارول در گیشه فروش خوبی داشت و منتقدان از آن استقبال خوبی کردند ، فینال کوتاه مدت شانگ چی و ده افسانه-یک حلقه در نزدیکی مدل کمیک محبوب مارول ، یک عکسبرداری طولانی انجام داد.

دنیای کتاب های مصور مارول با پیچ و تاب داستان اصلی ناآشنا است. در حقیقت ، رویدادهایی مانند جنگ داخلی کار بسیار خوبی برای انتقال داستان کتاب بر روی صفحه نمایش بزرگ بود. اما در شانگ چی تغییرات آنقدر زیاد است که نمی توان روایت فیلم را اقتباسی نامید. خانواده شانگ چی نقش مهمی در کمیک و فیلم ایفا می کنند. شانگ چی در اصل پسر فو منچو بود ، اما وقتی مارول متوجه شد که فو مانچو نماینده آسیایی های نژادپرست و کلیشه ای در کمیک ها است ، داستان او کمی تغییر کرد و ژنگ ژو جادوگر قدرتمند و فرمانده پنج گروه مسلح شد. پدر شانگ چی معرفی شد.

با شکست پدرش ، شانگ چی وارث انجمن پنج اسلحه می شود. او به دنبال تبدیل این سازمان به نیرویی برای خیر و صلح است. در شانگ چی در مقابل Marvel Universe او باید با کمک جامعه قهرمان روی زمین و خانواده اش که سنت آنها را انتخاب نمی کند ، انتخاب کند. متأسفانه صحنه پایانی فیلم داستان متفاوتی را روایت می کند: خواهر شانگ چی جیالینگ سازمان ده حلقه را کنترل می کرد.

در کمیک شانگ چی در مقابل. دنیای مارول ، شانگ چی با مرد عنکبوتی ، کاپیتان آمریکا ، ولورین و چهار شگفت انگیز مبارزه می کند و همه به نیت خوب شانگ چی اعتقاد ندارند. در کمیک خواهر شانگ چی با او می جنگد اما در فیلم با برادرش مبارزه می کند. این امر با توجه به فاصله شانگ چی از پدر و ناتوانی وی در بازگشت به خواهرش قابل درک است. از آنجا که جیالینگ ده حلقه را کنترل می کند ، شانگ چی تقریباً زمانی برای مبارزه با بازیکنان اصلی مانند سری کتاب های کمیک ندارد.

شاید داستان برعکس شد و شانگ چی در مقابل خواهرش با انتقام جویان ایستاد و جیالینگ مجبور شد بین ده حلقه و برادرش یکی را انتخاب کند. آینده شانگ چی در دنیای فیلم های مارول مانند همه سری کتاب های کمیک اسرارآمیز خواهد بود. فقط نویسندگان و اعضای مارول پاسخ این س knowال را می دانند که آیا اعتماد او به خانواده و انجمن پنج اسلحه او را برای همیشه در برابر انتقام جویان پیروز خواهد کرد؟ جهان بینی سینمایی مارول روایت شد.

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا