هنر و سینما

فیلم‌های کن ۲۰۲۱ با حضور «قهرمان» اصغر فرهادی در بخش اصلی اعلام شد


سرانجام نام جشنواره فیلم کن اعلام شد و به نظر می رسد زمان بازگشت این جشنواره مهم فیلم فرا رسیده است. به نظر می رسد این رویداد ، که به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای سینمایی سال و اوج جوایز و جشنواره های بین المللی شناخته می شود ، دوباره در حال بازگشت است و در بین نام فیلم هایی که این نقش بزرگ را بر عهده داشته اند ، کاغذهای بزرگ وجود دارد. به مانند “گزارش فرانسوی” از وس اندرسون ، “آنت” از لئوس کاراکس ، “باندتا” از پل ورهوفن ، “پرچم روز” از شان پن ، “قهرمان” از اصغر فرهادی و “موشک قرمز” از بیکر و فیلم از برنده قبلی نخل طلا شامل “حافظه” از Epichatpong Virastacol ، “Olympics” از ژاک اودیار ، و البته حضور کارگردانان زن با فیلم هایی مانند “داستان همسرم” ساخته ایلدیکو آنیدی و “تیتان” توسط جولیا دوکورنو. این لیست ، که رقابت شگفت انگیزی از 24 فیلم را در مسابقه اصلی به نمایش می گذارد ، توسط تیری فرمو ، مدیر هنری جشنواره اعلام شد ، که امسال بیشتر هیجان زده است و پیر لیسکور ، دبیر جشنواره.

امسال ، کن شاهد حضور کارگردانان زن در صحنه بزرگ است و آنها توانستند در مراسم اعلام فیلم ظاهر شوند. مانند شارلوت گینزبورگ ، که قرار است نقش مادرش ، جین برکین ، و آندره آ آرنولد را بازی کند ، که آخرین فیلم خود را با نام گاو معرفی کرد ، که هر دو در نیمه اول جشنواره به نمایش درمی آیند. بخشی که همچنین شاهد تحقیقات جدیدی از الیور استون خواهد بود. از سوی دیگر ، لیست فیلم های بخش “نوع شخصیت” پر از زنان مهربان و جدید است ، که قابل توجه ترین آنها فیلم “مادر خوب” ساخته چنگ زن فرانسوی حفسا است. درامی که در شمال مارسی ، در شهری وحشتناک اتفاق می افتد.

تعداد فیلم های ساخته شده توسط زنان کارگردان و شرکت در مرحله مسابقه در جشنواره فیلم کن امسال 4 فیلم است که با تعداد فیلم های کن 2019 برابر است. آنیدی مجارستانی که برنده یک خرس طلایی در جشنواره فیلم برلین شد “در بدن و روح” در کن 2021 با “داستان همسرم” با بازی لیا سیدو و لوئیس گارل در کن حضور دارد. میا هانسن لو همچنین “جزیره برگمان” را به جشنواره آورد ، ملودرامی با میا واسیکوفسکا ، تیم راث و ویکی کریپس ، درباره چند کارگردان آمریکایی که برای ساخت فیلم خود به جزایر فارو سوئد سفر کردند. از طرف دیگر ، دوکورنو در نمایشنامه وحشتناک وینسنت لندن “تایتان” ظاهر شد. وینسنت لندن نقش پدر را در کنار پسر خود در فرودگاه بازی می کند. پسری که 10 سال است گم شده است. کاترین کورسینی با درام اجتماعی فرانسوی “شکاف” بازگشت. بیست سال پس از افتتاح “تکرار” در کن در سال 2001.

جشنواره کن 2020 ، که به دلیل شیوع طاعون کرونا لغو شد ، قرار است امسال به صورت زنده برگزار شود و با شکوه ستاره و فیلمساز سابق به اوج خود برسد و عصر طلایی این عمل را احیا کند.

فرمو گفت سینما نمرده است و بازگشت بینندگان تشنه به سینمای سراسر جهان اولین خبر خوب و امیدوار کننده است و البته راه اندازی مجدد جشنواره فیلم کن خبر خوب بعدی است. فرمو پس از اعلام نام فیلم در صحنه اصلی ، اذعان کرد که لیست اعلامیه ها بسیار بین المللی است و شامل فیلم هایی است که نشان دهنده روز امروز ما است. مانند یک فیلم قرنطینه ای که در آن شخصیت ها نقاب می زنند ، یا فیلمی که با دوربین موبایل ساخته می شود ، یا فیلمی درباره افشاگران و بسیاری فیلم های دیگر که از ما س questionsالات بزرگی می پرسند ؛ ما کیستیم و جهان چه می شود؟

آماده سازی برای این رویداد بسیار سخت و دشوار بود و چالش های زیادی نیز وجود داشت ، و برگزارکنندگان مجبور شدند تاریخ را از ماه مه به جولای ، از ششم به 17 این ماه (15 تا 26 ژوئیه) تغییر دهند. هتل در کن. تعداد فیلمهای ارائه شده در جشنواره امسال به 2300 فیلم رسید که این امر کار را برای فرمو سخت تر کرد و او مجبور شد مصاحبه های خود را با فیلمسازان ، تهیه کنندگان و استودیوهای بین المللی ادامه دهد تا از عناوین اصلی جشنواره امسال جلوگیری کند. به با وجود این مشکلات ، هنوز نگرانی هایی در مورد وضعیت ناپایدار سلامتی وجود دارد و موجی از بیماری عروق بیماری کرونا قلب قریب الوقوع است ، و البته وجود این ویروس کشنده ، که برای مردم روزمره بیشتر تهدید می شود.

برخی از فیلم هایی که در جشنواره کن 2021 انتظار می رود عبارتند از موزیکال رمانتیک “Annette” از لئوس کاراکس ، با بازی آدام درایور و ماریون کوتیار ، که امسال جشنواره را افتتاح می کند ، “Bendeta” ساخته پل ورهوفن ، پانزدهمین تریلر خرابکارانه Virgin Afira est in the نقش راهبه جدید ، “گزارش فرانسوی” وس اندرسون ، دهمین فیلم تیلدا سوینتون ، بنسیو دلوتورو ، بیل ماری و تیموتی شالامی و داستان تولید نهایی توسط استودیو سرچل ، که در شهر تخیلی اوگولم فرانسه اتفاق می افتد. ، در حدود یک روزنامه آمریکایی قرن بیستم به نام The French Report است که داستانهای مختلفی را بیان می کند.

در همین حال ، نام فیلم “قهرمان” به کارگردانی اصغر فرهادی کارگردان مشهور ایرانی که دهمین فیلم او است نیز دیده می شود. این فیلمساز که پس از فیلم “همه می دانند” نامزد دریافت نخل طلا در سال 2018 شد ، برای ساخت آخرین فیلم خود در کشور خود به ایران بازگشته است و شاید بتواند اولین نخل طلای خود را کسب کند. زمان. در این فیلم اسامی بازیگران با استعدادی مانند امیر جدیدی ، محسن تنابنده و فرشته صدر ارفایی مشخص شده است و در حالی که تمرینات معمول فرهادی فاش نمی شود ، جزئیات داستان این فیلم فاش نمی شود و هر دو می خواستند فیلم نهایی کارگردان را ببینند. کار فرهادی سه نامزدی نخل طلا برای بهترین فیلم برای فیلمهای “گذشته” ، “فروشنده” و “همه می دانند” در کارنامه خود دارد و امسال برای کسب جایزه بسیار برجسته است. به تازگی اولین تصویر از این فیلم که دارای امیر جدیدی است منتشر شده است که در زیر می بینید.

اولین پرتره قهرمان اصغر فرهادی

اولین تصویر از فیلم قهرمان اصغر فرهادی در کنار امیر جدیدی

در حالی که برخی از کارگردانان شناخته شده در زمینه رقابت در جشنواره امسال حضور دارند ، اما تعجب آور است که افراد کمتر شناخته شده ای مانند جاستین کورزل استرالیایی با “نیترام” ، نبیل عیوش مراکشی با “کازابلانکا بیتس” و محمد صالح هارون از ایران با فیلم “بسیار دوست داشتنی”.

بر خلاف سایر جوایز عمده که تعداد فیلم های آنها را نسبت به فصل قبل کاهش داده است ، کن 2021 مناطق این جشنواره مهم فیلم را برای جلوگیری از این امر نامگذاری کرده است و زمانی را برای نمایش آثار کارگردان در جستجوی اولین اکران تعیین کرده است. کارگردانان و نویسندگان نویسنده می توانند از این طریق نامی برای خود دست و پا کنند. در نهایت ، لیست کامل فیلم های کن 2021 در دسته های مختلف را بررسی کنید.


نامزدهای بخش اصلی رقابت در جشنواره فیلم کن 2021

زانو احد – پیروان – اسرائیل

آنت – نوشته لئوس کاراکس (فیلم افتتاحیه جشنواره) – فرانسه

بندتا – پل ورهوفن – هلند

جزایر برگمان – میا هانسن لوور – فرانسه

کازابلانکا بیتس – توسط نبیل عیوش – مراکش

شماره محفظه 6 – یوهو کاسمنن – فنلاند

ماشین من را ببرید – ریوسوکی هماگوچی – ژاپن

همه چیز خوب بود – فرانسوا اوزون – فرانسه

جشنواره ذهن – شان پن – ایالات متحده

برونو دومونت – فرانسه

اعزام فرانسوی – وس اندرسون – ایالات متحده

قهرمان – اصغر فرهادی – ایران

شکستگی – کاترین کورسینی – فرانسه

لینگی – محمد صالح هارون – چاد

خاطره – Epichatpong Virastakol – تایلند

نیترام – جاستین کورزل – استرالیا

پاریس ، منطقه 13 – ژاک اودیر – فرانسه

آنفلوآنزای پتروف – کریل سربرنیکوف – روسیه

موشک منا – شان بیکر – کشور آمریکا

بیقرار – یواخیم لافوس – بلژیک

داستان همسر من – ایلدیکو آنیدی – مجارستان

سه طبقه – نانی مورتی – ایتالیا

تیتان – جولیا دوکورنو – فرانسه

بدترین مرد جهان – یواخیم تریر – نروژ

2021 را فراموش نکنید

عکس “خاطره” اثر Epichatpong Virastakol با بازی تیلدا سوینتون


این فیلم در قسمت 2021 یک نوع نمایش است

بعد از یانگ – کوگونادا – ایالات متحده

بلو بایو – جاستین چون – کشور آمریکا

Bonne Mère – عملیات حرارتی – فرانسه

تعهد حسن – شرق آسیا – ترکیه

فردا – Gesica Genesis – هائیتی

گای وار – چین

فرصت عالی – سباستین مایز – اتریش

بازداشت خانگی – الکسی آلمانیا جونیور – روسیه

The Innocents – Skil Veget – نروژ

لا سیویل – تئودورا آنا میهای – رومانی و بلغارستان

بره – والدیمار یوهانسون – ایسلند

بگذار صبح شود – ایران کلرن – اسرائیل

Moneyboys – سی. بی یی – استرالیا

Noche de Fuego – تاتیانا هوئزو – مکزیک

ریحانه مریم نور – عبدالله محمد سعد – بنگلادش

مشت را بردارید – Kira Kualenko – روسیه

A World – لورا وندل – بلژیک

Woman do Cry – مینا میلووا و وسلا کازاکووا – بلغارستان


فیلمی از رقابت اصلی جشنواره فیلم کن 2021

Aline، Voices of Love – Valerie Lamerser – فرانسه

باک نورد – سدریک خیمنز – فرانسه

بیانیه اضطراری – Han Jae Rim – کره جنوبی

در زمان حیات خود – امانوئل برکو – فرانسه

استیل واتر – تام مک کارتی – ایالات متحده

مترو ووت – تاد هینز – ایالات متحده

هوناهونا 2021

عکس “مرداب” تام مک کارتی با بازی مت دیمون


این فیلم بخشی از بخش نیمه شب جشنواره فیلم 2021 است

نارنجی خونین – ژان کریستف موریس – فرانسه


این فیلم در بخش نمایش ویژه در جشنواره کن 2021 قرار دارد

بابی یار. زمینه – سرگئی لوزنیستا – کشور اوکراین

Notebooks Notebook – Shalumi Alkabetz – Israel

H6 – One – فرانسه

JFK: از طریق آینه نگاه – الیور استون – ایالات متحده

کوهستان دریایی – کریم عینوز – برزیل

عصر طوفان ابدی – جعفر پناهی (ایران) ، آنتونی چن (سنگاپور) ، مالیک ویتال (ایالات متحده) ، لورا پویترز (ایالات متحده) ، دومینگا سوتومایور (شیلی) ، دیوید لوری (ایالات متحده) و Epichatpong Virastakol (تایلند)

نمایش فیلم ویژه 2021

تصویر “سال طوفان ابدی”


فیلم های سری جدید برای اولین بار در جشنواره فیلم کن 2021 نمایش داده می شوند

گاو – آندره آ آرنولد – انگلستان

فریب – ناامیدی آرنولد – فرانسه

توسعه – Cornell Mondrosso – مجارستان

منو محکم بگیر – متیو آمالریک – فرانسه

جلوی صورت شما – هنگ سانگ سو – کره جنوبی

جین شارلوت – شارلوت گینزبورگ – فرانسه

JFK: از طریق آینه نگاه – الیور استون – ایالات متحده

یکشنبه برای مادران – اوا هوسون – فرانسه

این موسیقی بدون هیچ کس در حال پخش است – ساموئل بنشریت – فرانسه

وال – تینگ پو و لیو اسکات – ایالات متحده

منبع: مختلف

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا