هنر و سینما

چگونه فیلم «روانی» آلفرد هیچکاک الهام‌بخش خواننده و ترانه‌سرای گروه بیتلز شد


گروه بیتلز ، نامی که طرفداران راک می شناسند ، یک گروه انگلیسی هستند که دارای چهار عضو هستند: جان لنون ، پل مک کارتنی ، جورج هریسون و رینگو استار ، یکی از تأثیرگذارترین گروه های تاریخ. آهنگ های این گروه نامرئی توسط جان لنون و پل مک کارتنی نوشته شده است. این چهار نفر که با نام Fab Four شناخته می شوند ، توانسته اند با موسیقی متفاوت و گاه ترکیبی عنوان محبوب ترین نوازنده همه دوران را به خود اختصاص دهند.

پل مک کارتنی و جان لنون آهنگسازان بیتلز از آهنگهای خود الهام گرفتند. اگرچه اکثر ترانه های آنها بر اساس راک اند رول ، عشق ، رابطه جنسی و زندگی شبانه است ، اما آنها همیشه ذهن خود را برای الهام گرفتن از نقاط روشن تا حد ممکن باز کرده اند. با این حال ، حتی طرفداران مشتاق او از دانستن اینکه فیلم کلاسیک آلفرد هیچکاک “سایکو” بر یکی از آهنگ های گروه تأثیر داشته است ، شگفت زده شدند.

فارغ از الهام از ادبیات ، جوانان دوست داشتنی و زندگی روزمره ، به نظر می رسد پل مک کارتنی در وحشتناک ترین فیلم ترسناک خود الهه شعر و موسیقی را یافته است. این باعث شد تا به یکی از محبوب ترین آهنگ های چهار شگفتی تبدیل شود.

توانایی مک کارتنی در ایجاد آهنگ را نباید دست کم گرفت. خواننده و نوازنده باس به عنوان یکی از محبوب ترین آهنگسازان انگلیسی در تمام دوران شناخته شده است. افتخاری که او تا به امروز ادامه می دهد و این را با هر بار به روزرسانی موسیقی خود تأیید می کند. مک کارتنی به خوبی نشان داده است که فیلم ترسناک آلفرد هیچکاک بر یکی از مشهورترین آهنگهای او ، النور ریگبی تأثیر گذاشته است.

باید بدانید که مک کارتنی به شخصیت نورمن بیتس هیچکاک که همیشه از او می ترسید یا قاتل وسط فیلم علاقه داشت و این لحظه مجازی در فیلم بود که توجه او را به خود جلب کرد. مک کارتنی و نوازندگان یکی خواهند بود برای متقاعد کردن اینکه ویولن می تواند یک ابزار موسیقی “تیز و برنده” باشد و به خوبی با این سکانس سازگار است.

موسیقی متن موسیقی روانشناختی ، نوشته برنارد هرمان ، یکی از مشهورترین صحنه های تاریخ سینما و یک لحظه آوانگارد برای صحنه فیلم 1960 بود. ویولن هرمان ، که اغلب به عنوان یک ساز کلاسیک شناخته می شود ، تبدیل شد سلاح خشونت آمیز ، توانست مردم را از ترس به له کند! چه کسی می تواند صحنه عروسی حمام کردن و کشته شدن در حمام را فراموش کند؟!

مک کارتنی شعری الهام گرفته از جورج مارتین ، تهیه کننده گروه بیتلز چشمگیر ، سرود که من آن را به خاطر دارم: شنیدم. مارتین می گوید: “ویولن نباید مانند دیروز نرم و پیوسته باشد ، اما باید تیز و تیز باشد.

مارتین موسیقی متن را با آهنگ فرانسوا تروفو “فارنهایت 451” نوشت و بخشی از ویولن النور راگبی را همکاری کرد. این دو موسیقی با سازهای الکترونیکی ترکیب شده بودند و مارتین مشتاق معرفی انواع ریتم ها و ریتم های دیگر بود.

فیلم روانشناختی ممکن است ظاهر کلی آهنگ را شکل دهد ، اما خط اول از چیزی بسیار متفاوت الهام گرفته است ، چیزی در مک کارتنی. مارتین گفت: “موسیقی یهوه به ذهن من رسید. وقتی شروع به نواختن ریتم کردم ، متن آهنگ را گسترش دادم. همه چیز با اولین خط شروع شد.” من می خواهم بدانم آیا واقعا زنی به نام النور راگبی وجود دارد؟ “ما فکر می کنیم وجود دارد! قدم های زیبا در شعر منعکس می شود که داستان یک زن تنها را روایت می کند.

النور راگبی یکی از زیباترین آهنگ های مک کارتنی در آلبوم “Revolver” است که می توان گفت بهترین شاهکار این گروه است و علاقه اش را به افراد فراموش شده و مردود نشان می دهد. مک کارتنی ، با اشعار قدرتمند خود ، همیشه ما را به عنوان آینه ای از اعمال ما نشان می دهد و ما را وادار می کند تا به موفقیت خود و دیگران فکر کنیم.

به الگانور راگبی بیتلز گوش دهید و ببینید آیا می توانید قطعاتی از فیلمهای روانی آلفرد هیچکاک را با الهام از مک کارتنی ببینید.

منبع: faroutmagazine

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا