هنر و سینما

چادویک بوزمن؛ ۵ نکته که مستند نتفلیکس راجع به بازیگر پلنگ سیاه فاش می‌کند


یک فیلم مستند به نام “چادویک بوسمن: پرتره یک هنرمند” به منظور ادای احترام به بازیگری که ما او را با نام پلنگ سیاه می شناسیم ، از طریق نتفلیکس پخش شد. به همین دلیل ، ما 5 ایده کمتر شناخته شده از زندگی او را در نظر خواهیم گرفت.

چادویک بوزمن ستاره هالیوود در 28 آگوست 2020 درگذشت ، اگرچه مرگ او را از درخشش باز نداشته است.فا باتام ما رنی(ته مشکی ما رینی) مهارت های بازیگری خود را نشان داد و اکنون یکی از نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن اسکار است.

مستند نتفلیکس قسمت هایی از زندگی بوزمن را از نگاه دوستان و همکارانش از جمله ویولا دیویس ، اسپایک لی و دنزل واشنگتن بیان می کند.

1. دوران دانشجویی چادویک بوزمن در دانشگاه هوارد

چادویک بوزمن از Black Batem Marini

بوزمن در دانشگاه هوارد در واشنگتن دی سی تحصیل کرد و همیشه به آن افتخار می کرد. Tragie P. Hanson ، Anthony Anderson و نایب رئیس هریس همگی دانش آموز هستند. در مصاحبه چادویک بوزمن: یک هنرمند عکس ، پروفسور فیلیسیا رشاد ، استاد دانشگاه ، درباره هوشیاری دانشجویان بوزمن توضیح داد:

او جوانی بلند قامت است ، چهره ای آبرومند و لبخندی دارد. با چشمان درشت خود ، او آماده درک هر چیزی است و می خواهد همه چیز را درباره تئاتر بداند.

راشاد یکی از اولین مربیان اواخر بود و تجربه خود را با چادویک بوزمن در دوران بازیگری اش در هالیوود به اشتراک گذاشت. در این مصاحبه ، رشاد از تمایل بوزمن به تحصیل تئاتر ، تصمیم او برای رهبری و ورود ناگهانی او به دنیای بازیگری صحبت می کند.

2. خاطرات ویولا دیویس از دکمه سیاه مارینی

فیلم Black Batem Marini

در طول زندگی خود ، چادویک بوزمن این فرصت را داشت که با اولین بازیگران با چنین استعدادی کار کند. یکی از آنها ویولا دیویس بود که در “فا باتام ما رنی(Ma Rainey under black) و “Up” با او بودند. او می گوید:

چادویک یکی از آن بازیگرانی بود که شما را ترساند. چون می دانید وقتی او آنجاست باید جلو بروید ، زیرا او 100 درصد جلو می رود. او به کار شما نگاه کرد و فکر کرد: “من باید شما را باور کنم تا به خودم اعتقاد داشته باشم ، تا باور کنم که ما در این دنیا هستیم.”

دیویس در ادامه اشاره کرد که یک بار در فیلم خاصی از بوزمن ، دید که در مورد شخصیت لوی نوشته است که درک عمیقی از نقش او نشان می دهد. او نه تنها فیلمنامه را انجام داد بلکه ویژگی های شخصیتی را نیز نشان داد.

3. او کامل است؛ به خصوص هنگام بازی در نقش یک شخصیت واقعی

فیلم 42

نظرسنجی نتفلیکس نشان می دهد چادویک بوزمن علاقه شخصی به ایفای نقش اصلی را دارد. در فیلم “42” او در نقش جکی رابینسون ، بازیکن معروف بیسبال بازی کرد. در Get Up Up ، جیمز براون خواننده ، موسیقیدان و شاعر معروف را نشان داد و در مارشال تورگود مارشال ، اولین عضو سیاه پوست دیوان عالی ایالات متحده را زنده کرد.

در همه این فیلم ها ، بوزمن به دلیل بلوغ در عمل و کمال در ایفای نقش تمام عیار ، عملکرد چشمگیری دارد. او تحقیقات زیادی در مورد عملکرد پای جیمز براون و تکنیک بازی جکی رابینسون انجام داد. کارگردان تیت تیلور بلند می شود اما او هنوز جیمز براون را تمرین می کند ، حتی اگر آنها منتظر شام بودند!

4. سخنرانی زیبا و الهام بخش دنزل واشنگتن

چادویک بوزمن و دنزل واشنگتن

بین چادویک بوزمن و دنزل واشنگتن رابطه ای منحصر به فرد وجود داشت. بوزمن هنگامی که برنده جایزه موسسه آمریکایی برای پلنگ سیاه شد ، خاطرات جالبی را بیان کرد. داستان از این قرار است که دنزل واشنگتن شهریه کار خود را در آکسفورد پرداخت کرد.

بوزمن در سخنرانی خود در تمجید از واشنگتن گفت: “اگر او نبود ، پلنگ سیاه وجود نداشت.” در مصاحبه ای در Netflix ، صحبتهای جالب و الهام بخش از واشنگتن در این باره می شنویم:

برای برخی افراد محتوای غلیظی وجود دارد. مانند شربت های قدیمی ، ما مجبور شدیم یک گالن آب اضافه کنیم تا آن را به آب پرتقال تبدیل کنیم. برخی افراد آن را معدنکاری متمرکز می دانند. بسیار قوی ، بسیار خوب و بسیار قدرتمند.

این ادای احترام زیبا چادویک بوزمن ، یک شخصیت با استعداد و مورد احترام در جامعه هالیوود را به نمایش می گذارد ، یک شور و اشتیاق مادام العمر که حتی بازیگران را نیز القا می کند.حتی یک اسکار.

5- چرا چادویک بوزمن یکی از بهترین های هالیوود است؟

چادویک بوزمن از پلنگ سیاه

این مطالعه اثرات و دلایل کمبود آنها را مورد بحث قرار می دهد. بوزمن مردی مهربان و استثنایی بود و این را همه آشنایان او تأیید کردند. ویولا دیویس گفت: “چادویک بازیگر بدن یک مرد مشهور بود.” او صد در صد خود را وقف کرد و از کار خود لذت برد. او علاقه ای به پلنگ سیاه نداشت اما نفس او بود که باعث ایجاد آن شد. “او فقط به کار علاقه داشت و این چاد واقعی است.”

دیویس در ادامه اشاره کرد که هدف بوزمن اصلاً شهرت نیست ، بلکه این است که کار را به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف ببیند.

مستند چادویک بوزمن: پرتره یک هنرمند ممکن است به زیبایی سایر آثار نتفلیکس نباشد ، اما بینندگان را دعوت می کند تا واقعی ترین تصاویر این افسانه را مشاهده کنند.

منبع: cinemablend

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا