هنر و سینما

ارتباط فرانسوی؛ ۸ جذابیت فیلم که هنوز هم تازگی دارند


“ارتباط فرانسوی” ، به کارگردانی ویلیام فریدکین ، یکی از بدنام ترین فیلم های تمام دوران است و داستان یک کارآگاه نیویورکی را جستجو می کند که به دنبال یک قاچاقچی قهرمان است. این فیلم که در سال 1971 در اوج جنبش نیو هالیوود در سینماها اکران شد ، نمایشی خیره کننده و ابتکاری از ژانر کارآگاهی سیاه را ارائه می دهد.

برخلاف بسیاری از فیلم های روز خود ، اخبار شگفت انگیز اما جدید است. روابط فرانسه با نمایش عکس های خاکستری پلیس ، تعقیب و گریز خودروهای معروف و پایان تاریکی به شاهکارهای ماندگار تبدیل شده است.

به صدای تند ویلیام فریدکین

ارتباطات فرانسوی

فیلمساز جدید هالیوود با فیلم هایی مانند محله چینی ها ، خیابان های اصلی و بزرگراه نیمه شب یک دوز واقعیت به صحنه جنایت دهه 1970 تزریق کرد. یکی از قوی ترین نمونه های یک فیلم خشن دهه 1970 روابط فرانسه است.

صدای خشن و بی تکلف ویلیام فریدکین روابط فرانسه را به یک کار پلیس جالب و تاثیرگذار در مورد یک افسر پلیس غیر معمول تبدیل کرده است که با تعقیب جنایتکاران قانون را نقض می کند. تصادفی در فیلم وجود ندارد که قهرمانان سرکش فیلم را آزاد کند. کارآگاهان مانند ستاره های دیگر برنامه های کارآگاهی ذهن آنها را دنبال می کنند ، اما متأسفانه دیدگاه آنها همیشه دقیق نیست.

به اجرای جذاب توسط جین هکمن در نقش پاپ دویل

ارتباطات فرانسوی

جین هکمن برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای پوپای دویل در ارتباطات فرانسوی شد. دویل یک کارآگاه قوی است که از بستن پرونده دریغ نمی کند و هکمن صداقت و چشم انداز مثبت خود را نشان می دهد.

دویل از تلاش برای متقاعد کردن شارنر خسته شده است و به تدریج یک کارآگاه حرفه ای با ویژگی های خوب را به یک شورشی غیر قابل توقف تبدیل می کند. با بازی ، Hackman در هر مرحله از راه در این تجربه سرگرم کننده شگفت انگیز است. بازی تکان دهنده او فیلم را از شاهکار موش و گربه به دویل سرکش تبدیل کرده است.

به سریع به جلو

ارتباطات فرانسوی

فیلم متحرک سریعتر و سریعتر اجرا می شود تا از هدر رفتن فصل جلوگیری کند. بسیاری از فیلم های متحرک قدیمی که دارای ریتم کند و ریتم سریع هستند ، تماشاگران را به خود جلب کردند. روابط فرانسه از این مشکل رنج نمی برد ، زیرا کارگردان فیلم ویلیام فریدکین ، با مهارت های برتر خود ، سرعت را فراهم می کند.

فیلمنامه دائماً در حال تحول است و دویل در آن غوطه ور است ، بنابراین هیچ لحظه کسل کننده ای در داستان وجود ندارد. راجر ایبرت در نقد فیلم نوشت: “این به معنای واقعی کلمه آزار و اذیت کل فیلم است.” تعقیب و گریز خودرو یکی از محبوب ترین سکانس های ارتباطی فرانسه است ، اما فیلم از قدرت یکسانی برخوردار است ، نه تنها در یک صحنه ، بلکه از ابتدا تا انتها.

به نمایشی که ارزش سوزاندن نیویورک را دارد

ارتباطات فرانسوی

فیلم ارتباطی فرانسه در سطح شهر یکی از بزرگترین فیلم های جنایی نیویورک است. جان سیمون در کتاب زاویه معکوس خود می گوید: “فریدکین نحوه استفاده از فضای شهر نیویورک را بهتر می داند.” هنگام تماشای ویدیو ، طرفداران می توانند بفهمند سیمون چه می گوید.

اوون رویزمن با رویکرد خود به عکاسی مد ، از تصاویری مانند دروازه های بخار و پیاده روهای پوشیده از زباله برای نمایش بدی های نیویورک استفاده می کند. زمین خاکستری و خشک فیلم حس سرما و تاریکی را در گوشه ای از نیویورک در زمستانی سخت به بینندگان منتقل می کند.

به عکس پلیس خاکستری

ارتباطات فرانسوی

به تصویر کشیدن اخلاق مودار پلیس در روابط فرانسه (به ویژه دویل) یک پادزهر خوب برای کار پلیس سیاه و سفید در قالب سارقان و پلیس است که بی رحمی پلیس را به عنوان نیاز قهرمان نشان می دهد. دویل در جستجوی چارنیر گزینه مشکوکی را انتخاب می کند. دویل ، مانند هری کالاهان ، آنچه در کتابها نوشته شده را انجام نمی دهد و به عنوان مثال ، مظنونان را در خیابان ها و کافه ها می کشد. متأسفانه تصویر فریدکین از افسر پلیس خشن در حال سوء استفاده از قدرت خود همچنان ادامه دارد.

رابطه فرانسه ، با بازیگر کثیف هری در سال 1971 ، روند یک فیلم جنایی را در دهه 1970 ، علیه شکل قهرمانانه پلیس آغاز کرد. فیلم هایی مانند Serpico و The Red Circle به بررسی فساد پرداختند.

به تظاهرات قوی شاید در نقش پرکننده ها و سایه ها

ارتباطات فرانسویبیشتر بحث ها در مورد بازی ارتباطی فرانسوی جین هکمن ، نقش پاپ دویل است ، اما روی شایدر نیز به نقش دویل به عنوان کارآگاه ابر علاقه مند است.

شایدر که به عنوان بهترین بازیکن پشتیبان معرفی شده بود ، کیفیت و شخصیت خود را در نقش ابر نشان داد و بعدها در نقش های دیگر به عنوان یک افسر پلیس ، شایدر نیز آن کیفیت را بازتولید کرد. دویل تا زمانی که دادگاه بدنام فرانسه قضاوت نشود آرام نمی گیرد ، اما شاید با آرامش و خونسردی خود در هر نمایش ، بازیکنان را متعادل کند.

به تعقیب ماشین محبوب

ارتباطات فرانسوی

ارتباطات فرانسوی ، مانند Bullet و Road Warrior ، به دلیل تعقیب و گریز اتومبیل شناخته می شود ، که یکی از بهترین صحنه های فیلم است. دویل قاچاقچی را تعقیب می کند اما او سوار قطار برقی می شود اما دویل تسلیم نمی شود و با اتومبیل سوار قطار می شود.

کار فیزیوتراپی در این زمینه واقعاً چشمگیر است. پونتیاک در خیابان های نیویورک قدم می زند ، جعبه هایی را که در خیابان ها و ماشین های دیگر ظاهر می شود ، می زند. تیراندازی و تغییر شماره های تعقیب کننده ارتباطات فرانسوی انرژی خاص خود را دارد و همچنین کیفیت و وضوح آنها بی نظیر است. در طول این راهپیمایی ، مخاطب همیشه از فاصله دویل پشت قطار آگاه است و موانعی را که مانع او می شود می بیند.

به یک پایان مبهم

ارتباطات فرانسوی

در پایان ارتباطات فرانسوی ، دویل شارنیه را از روی صفحه بیرون کرد و ناگهان صدای شلیک شنیده شد ، و سپس عنوان فیلم ظاهر شد ، با یک یادداشت که می گفت او گرفتار نشده است. و شارنیر. عاقبت فیلم فاش کرد که چه اتفاقی افتاده و برخی ابهامات پایان نمادین را برطرف کرد ، اما عدم قطعیت پایان فیلم اول فقط بینندگان را شوکه کرد.

این فیلم ، مانند اکثر فیلم های هالیوودی ، همه چیز را در یک گوشه قرار نمی دهد ، زیرا تحقیقات پلیس به سختی در یک گوشه خلاصه می شود. این پایان مبهم زمینه را برای رسانه های فرانسوی به عنوان یک کار سخت ، جدید و جدید برای ژانر کارآگاهی و نوآر آماده می کند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا