آشپزی

چطور مرغ ترش شمالی درست کنیم؟


مرغ و مرغ از شمال یک غذای خوشمزه است که انواع روش های پخت را دارد. به عنوان مثال ، طرز تهیه مرغ ترش گیلانی مانند مازندرانی نیست و معمولاً از گردو در آن استفاده نمی شود ، یا گاهی در تهیه مرغ ترش مازندرانی با انار استفاده می شود. بیشترین مواد پخته شده در این خمیر انار و رب سبزیجات برای مرغ ترش است ، انتخاب مناسب که تأثیر زیادی در طعم نهایی مرغ ترش دارد. به دلیل وجود بادام زمینی و مرغ ، این گوشت یکی از غذاهای مجلس ایران محسوب می شود و در مهمانی ها و مجالس زیادی عرضه می شود. در این مقاله در این سری فیلم آموزش آشپزی طرز تهیه مرغ ترش شمالی با رازیانه را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه مرغ ترش گیلانی

مواد لازم برای غذاهای مرغ ترش شمالی

  • مرغ: 1 عدد کوچک
  • گردو آسیاب شده: 4 قاشق غذاخوری
  • سبزیجات مرغ نمک: 250 گرم
  • رب انار: 3 قاشق غذاخوری
  • پیاز: 1 عدد بزرگ
  • سیر: 1 حبه بزرگ
  • در صورت نیاز زردچوبه ، نمک و فلفل سیاه

مواد مرغ ترش را از ای بی سی مگبخرید

طرز تهیه مرغ ترش شمالی

مرغ ترش مازندران

1
برای شروع ، سبزیجات را در روغن مرغ ترش سرخ کرده و کنار بگذارید. مرغ نمک مخلوطی از سبزیجات شمالی محلی است که می توانید از نارنجک یا سوپرمارکت تهیه کنید.

مرغ نمک دار با رب انار

2
برای پخت مرغ ابتدا آب جوش را به قابلمه برسانید سپس مرغ را با 2 قاشق غذاخوری آب جوش در آب جوش قرار دهید و بعد از 3 تا 4 دقیقه از آب خارج کنید. این کار بوی آبله مرغان را از بین می برد. پس از بیرون آوردن جوجه ها از آب ، اجازه دهید مدتی بلند شوند ، سپس در روغن سرخ کنید.

حبوبات مرغ نمک زده

3
برای تهیه پیاز داغ ، پیازها را خرد کرده و سپس در کمی روغن تفت دهید تا سبک شود.

دستور تهیه مرغ شور

4
بعد از کمی تغییر رنگ پیازها ، زردچوبه ، نمک ، فلفل سیاه و سیر خرد شده را اضافه کرده و دوباره تفت دهید تا ادویه ها داغ شوند و پیازها زرد طلایی شوند.

5
در این فرایند ، بادام زمینی را با سبزیجات سرخ شده با پیاز اضافه کنید و همه مواد را روی حرارت ملایم سرخ کنید.

طرز تهیه مرغ ترش بدون سبزیجات

6
پس از آن ، انار را به آنها اضافه کنید.

مرغ ترش محلی

7
بعد از تهیه رب انار ، 2 لیوان آب جوش به آنها اضافه کنید. درب ظرف را ببندید ، حرارت را کم کنید و بگذارید یک ساعت بپزد تا سبزیجات و حبوبات پخته و روغنی شوند.

سوپ مرغ ترش گیلانی

8
بعد از پختن سبزیجات و رازیانه ، مرغ سرخ شده را اضافه کنید. حالا دوباره درب را ببندید و درجه حرارت را روی حداقل بگذارید و اجازه دهید مرغ شما خوب مخلوط شده و آب آن تخلیه شود.

دستور غذا و عکس: مریم ابراهیمی

به

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا