لوازم خانگی

گلکسی S21 فن ادیشن سامسونگ کجاست؟


در هفته‌های اخیر، سامسونگ قسمت دوم رویداد Unpacked 2021 خود را برگزار کرد که در آن هیچ محصول جدیدی ارائه نشد. البته انتظار می رفت کره ای ها در این مراسم از گلکسی اس 21 FE رونمایی کنند اما بار دیگر عرضه نسخه فن گلکسی اس 21 به تعویق افتاد.

گلکسی اس 20 اف ای، یکی از محبوب ترین مدل های بازار، در مراسم Unpack 2020 در آگوست سال گذشته رونمایی شد و انتظار می رفت سامسونگ در سپتامبر امسال از گلکسی اس 21 FE رونمایی کند. بالاخره شهریور به پایان می رسد و ماه اکتبر به پایان می رسد اما این گوشی هنوز معرفی نشده است. شایعات جدید حاکی از آن است که این محصول در ژانویه 2022 معرفی خواهد شد که می تواند قبل یا همزمان با پرچمداران سری گلکسی اس 22 باشد.

TechRadar ادعا می کند که در مصاحبه ای با سامسونگ، آنها از این شرکت پرسیده اند که آیا قصد دارند گلکسی S21 FE را در رویداد اکتبر خود ارائه کنند، اما آنها به عرضه یا حتی وجود آن پاسخی ندادند.

این شرکت کره ای در پاسخ به سوال TechRadar گفت که ما نمی توانیم در مورد نقشه راه محصول خود اظهار نظر کنیم، اما تمرکز خود را بر گوش دادن به نیازهای کاربران و ارائه گزینه های بیشتر برای خط تولید موبایل خود با هر محدوده قیمتی گذاشته ایم. این شرکت همچنین اعلام کرد که تقاضا و تمایل زیادی از سوی کاربران برای خرید هر دو سری گلکسی اس و گوشی های تاشوی آنها وجود دارد و برای پاسخگویی به تقاضای کاربران، این گوشی ها را در اولویت قرار می دهند.

Galaxy S21 FE

تاکنون شایعات زیادی در مورد پرچمدار فعلی سامسونگ Fan Edition منتشر شده و تصاویر متعددی نیز به بیرون درز کرده است. اما چرا این گوشی هنوز برای ارائه آماده نیست؟

شاید حدس بزنید که دلیل این تاخیرهای مکرر چیزی نیست جز بحران جهانی تراشه که تولید و توزیع بسیاری از محصولات از PS5 گرفته تا خودروها و گوشی های هوشمند را به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه کرده است. گزارش ها نشان می دهد که این مشکلات ممکن است تا سال 2022 ادامه داشته باشد و مطمئناً بر روی سهام جمعه سیاه و کالاهای CyberMandy در سال جاری تأثیر خواهد گذاشت.

با توجه به اینکه تولید آیفون 13 10 میلیون کاهش یافته است، این بحران احتمالاً برای سایر گوشی های هوشمند نیز مشکل ایجاد می کند. در اینجا پیش بینی های تحلیلگران برای گوشی هایی مانند گلکسی اس 21 FE و دلایل تاخیر در تحویل این گوشی در مقایسه با دستگاه های دیگر برندها آورده شده است.

گوشی های هوشمند، بحران قطعات یدکی و فراتر از آن

از آوریل 2020، گزارش‌های متعددی از تأثیر قرنطینه‌های متعدد ناشی از اپیدمی کرونا بر تولید مواد در چین و جاهای دیگر گزارش شده است. در نتیجه، بسیاری از صنایع در سراسر جهان با بحران کمبود تراشه مواجه هستند.

Avi Greengart، بنیانگذار شرکت تحقیقاتی Techsponential، در مصاحبه با TechRadar، گفت که قرنطینه جهانی که در چین با شروع همه‌گیری آغاز شد، تولید گوشی‌های هوشمند را برای هفته‌ها متوقف کرده است. اما این مشکلی نبود، زیرا تقاضا و فروش گوشی های هوشمند در همان دوره و در قرنطینه های اولیه در اروپا و ایالات متحده کاهش یافت.

ویروس کرونا

وی ادامه می دهد: پس از این اتفاق ناگهان تقاضا برای تمامی محصولات الکترونیکی افزایش یافت و تامین قطعات یدکی گوشی هوشمند، کارت گرافیک کامپیوتر، کنسول بازی، کامپیوتر، لوازم خانگی و خودرو با مشکل مواجه شد. تاثیر این کمبود قطعات با قرنطینه بیشتر، مشکلات حمل و نقل، ترافیک بندری و بلایای طبیعی آشکارتر می شود.

گرینگارت در مصاحبه‌های خود با شرکت‌ها می‌گوید که به همین نتیجه رسیده است که زنجیره‌های تامین برای تولیدکنندگان در سراسر جهان با مشکلاتی روبرو هستند. حتی اگر از سیستم هوایی به جای حمل و نقل برای ارسال محصولات آماده برای فروش برای دور زدن ترافیک دریایی استفاده می‌شد، مواد خام و قطعات همچنان در کشتی‌هایی که در بنادر لنگر انداخته‌اند گیر می‌کردند یا در کارخانه‌هایی ذخیره می‌شدند که رانندگان کامیون برای بردن آنها کافی نبودند. مقاصد بعدی

بازار گوشی های هوشمند در مقایسه با سایر مناطق کمتر تحت تأثیر این آسیب ها قرار گرفته است. درست است که برخی از مدل ها مانند سری گلکسی اس 21 به دلیل کمبود قطعات با افت تولید مواجه شدند، اما گوشی های هوشمندی مانند کارت گرافیک و پلی استیشن 5 کمیاب نبودند و مدل های زیادی در بازار وجود داشت.

نبی پوپل، تحلیلگر IDC Mobile معتقد است که شاید بتوان دلیل این تاثیرگذاری کمتر را با این واقعیت توضیح داد که برخلاف بازار رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ که در سال‌های اخیر در رکود یا کاهش تقاضا بوده است، کل بازار گوشی‌های هوشمند رشد قوی داشته است. IDC انتظار داشت بازار گوشی‌های هوشمند تا سال 2020 رشد کند. در پایان، بازار بهتر توانست شوک همه‌گیری COVID-19 را کنترل کند.

بوپال در یک مصاحبه تلفنی با TechRadar گفت که سازندگان و فروشندگان گوشی های هوشمند انتظار داشتند که بازار امسال قبل از سال 2020 رشد کند، بنابراین آنها قبلاً هماهنگی های لازم را انجام داده اند. وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: رشد بازار را 6 درصد کاهش داد، اما به دلیل انتظارات، بازار از هر نظر (نیازهای فیزیکی، لجستیک، خط تولید، ظرفیت یا زنجیره تامین) آمادگی بیشتری دارد. تنوع) به بازارهای دیگر.

کمپین پرچم 2021

او البته منکر وجود مشکلات در این بازار نیست، اما معتقد است این مشکلات برای بازار خودرو و کامپیوتر به سختی مشکل ساز است. او همچنین دلیل دیگری را برای ضعف بازار موبایل به دلیل اختلالات زنجیره تامین ذکر می کند، زیرا صنعت گوشی های هوشمند در حال گذار از 4G به 5G بوده است، فرآیندی که نیازمند چیپست ها و مودم های جدید است.

به همین دلیل، شرکت‌های گوشی‌های هوشمند مجبور شده‌اند زنجیره‌های عرضه و تولید خود را بازنگری کنند تا تراشه‌های جدیدی تولید کنند که به شدت تحت تأثیر بحران کمبود تراشه جهانی قرار نگیرد. در عوض، شرکت‌ها با کمبود قطعات مواجه بودند که منجر به تولید دستگاه‌های 4G بیشتر از تلفن‌های 5G شد، به این معنی که تا سال 2021، گوشی‌های پرچمدار، میان‌رده و ارزان‌قیمت بیشتری وارد بازار خواهند شد.

داستان Galaxy S21 FE به کجا ختم شد؟

Popal نتوانست جزئیات دقیقی در مورد تاخیر در تحویل Galaxy S21 FE ارائه دهد، اما به فشار وارد شده بر خط تولید سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2021 اشاره کرد. در این مدت، خط تولید سامسونگ در ویتنام به دلیل شیوع ویروس با مشکل مواجه شد. در کشور.

به گزارش رویترز، برخلاف محدودیت‌های قبلی، شیوع این بیماری در ماه می یک تهدید جدی برای تولید شرکت‌های فناوری بود. به گفته Nikkei Asia، این عامل سامسونگ را مجبور کرد تا کارخانه های خود را در ماه جولای تعطیل کند تا از شیوع این بیماری جلوگیری کند.

البته طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت کره ای تنها شرکتی نبود که در نتیجه چنین شرایطی متحمل ضرر شد، فاکسکان، یکی از تامین کنندگان اصلی اپل، مجبور شد کارخانه های خود را در ماه آگوست به طور موقت تعطیل کند. اما با وجود نیمی از خط تولید سامسونگ در ویتنام، تعطیلی و بحران کمبود قطعات یدکی می تواند خط تولید فعلی و آینده این شرکت را بیش از هر شرکت دیگری تحت تاثیر قرار دهد.

Galaxy S21 FE

بوپال همچنین گفت که شیوع کرونا در ویتنام در سه ماهه دوم سال 2021 کار سامسونگ را با زنجیره تامین خود دشوار کرده و کمبود قطعات برای سری S21 وجود دارد و به همین دلیل کره ای ها تولید گلکسی نوت 21 را متوقف کردند. . بود.

حتی اگر سامسونگ یا سایر تحلیلگران نتوانند پاسخ روشنی در مورد تاثیر بحران کمبود قطعات بر تولید گلکسی اس 21 FE بدهند، مشکلات موجودی بیش از حد و توقف مدل‌های محبوبی مانند سری گلکسی نوت حکایت از بحران کمبود قطعات دارد، به خصوص شاید. مقصر چیپست هاست.دلیل اصلی عدم توانایی سامسونگ در ارائه گلکسی اس 21 FE در ماه های سپتامبر و اکتبر سال جاری است.

با توجه به اینکه شیوع کرونا همچنان به ایجاد یک بحران دومینویی در تجارت جهانی ادامه می‌دهد، دور از انتظار نیست که بسیاری از شرکت‌ها همچنان با مشکل کمبود قطعات مواجه باشند. اما برخی از شرکت ها راه های مختلفی را برای حل این مشکل امتحان کرده اند. به عنوان مثال، اپل مجبور شد تولید سری آیفون 13 را 10 میلیون دستگاه کاهش دهد، اما تقاضای زیاد برای این مدل‌ها و تقاضای انبوه، این شرکت را در اولویت اصلی زنجیره تامین گوشی‌های هوشمند قرار داد و ابتدا قطعات لازم را تهیه کرد.

کوپرتینویی ها همچنین بازارهای هدف خود را برای جبران کاهش تولید پرچمداران خود در سال جاری در اولویت قرار دادند. بزرگترین بازارهای اپل ایالات متحده، اروپا و چین هستند که این شرکت بیشتر تولید خود را به این بازارها اختصاص می دهد، بنابراین محموله ها را به اروپای شرقی و خاورمیانه منتقل می کند.

منبع: فناوری رادار

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا