هنر و سینما

کمدی‌های معناگرا؛ ۳ سریال کمدی که از معنای زندگی و مرگ حرف می‌زنند


جوایز امی 2021 برگزار شد و کمدی “تد لاسو” توانست با قدرت بازی کند. کمدی موقعیت محور درباره مربی فوتبال آمریکایی است که به دلایل مختلف به انگلستان آورده شد تا در یک باشگاه فوتبال انگلیسی تمرین کند. تعدادی از شرکت کنندگان در مسابقه حضور داشتند ، از “سبک کامینسکی” گرفته تا “نویسندگان مزدور” (هک ها) ، که البته از نظر سبک کمدی بسیار متفاوت از “تد لاسو” بودند.

سریال های کمدی و کمدی از اواسط دهه 1990 اهمیت بیشتری یافته است. به ویژه پس از سریال “سینفیلد” و اقبال مردم سراسر جهان به سریال “دوستان” (Friends) ، موج ساخت سریال کمدی افزایش یافته است و آنها گام های بلندی از نظر جهت و فیلمنامه در جزئیات و به طور کلی برداشته است.

اصطلاح “فیلم معنایی” ترکیبی کمتر از دلپذیر است که در گذشته در سینمای ایران استفاده می شد و برای فیلم های مرتبط با روح استفاده می شد و به طور کلی یک کار کثیف و شعاری بود که خود را به عنوان “فیلم” ارائه می داد. فیلم برای بینندگان و منتقدان طرح. اما برای برخی از سرگرم کننده ترین سریال های سال های اخیر ، من عنوانی بهتر از معناشناسی پیدا نکرده ام.

درست است که مجموعه “تد لاسو” و شوخی های خنده دار دیگر بعداً معنا پیدا می کنند ، اما به نظر می رسد برخی از این شوخی ها در چند سال گذشته بیشتر از آنکه ما را بخنداند ، ما را به فکر وا داشته و معنای غم انگیز زندگی را به ما نشان می دهد. می کشند. تصویر متحرک “داخل” را به خاطر بسپارید. بلوغ زمانی اتفاق می افتد که شادی و غم متعادل شوند. معنای هر عمل از تعریف این دو احساس ناشی می شود. این یک لیست مهمانی ویژه از سه مجموعه طنز است که در واقع برای دیدن آنها اشک به ارمغان آورد ، اما من فکر می کنم این یک کمدی اول بود. کمیسیون هایی که می توانم معنی دار بدانم زیرا زندگی و روابط بشر را به شکل عمیقی تعریف می کنند.

1. پس از زندگی

زندگی پس از مرگ

  • خالق: ریکی جارویس
  • آریو: ریکی جارویس ، دایان مورگان ، تام بسدن
  • محصول: 2019 و 2020
  • شبکهنتفلیکس

ریکی جارویس یکی از کمدین هایی است که می خواهم جلوی او بایستم. بازی او در گلدن گلوب را بسیار دوست داشتم. آن شوخی معروف دو سال پیش که به بازیگران و مدیران می گفت وقتی برای آمازون و اپل و بقیه شرکت هایی که از کشورهای ضعیف استفاده می کنند کار می کنید ، حق اعتراض ندارید و به خشم من خندید. زیبایی ثابت او به اندازه گلدن گلوب است. او در همه چیز رحم و شوخ طبعی ندارد.

“زندگی پس از مرگ” مجموعه ای از جوک های سیاه انگلیسی درباره مردی به نام تونی است که توسط خود جارویس بازی می شود. مردی در روزنامه محلی کار می کند و همسرش را بر اثر بیماری از دست می دهد. رفتن شوهرش او را که به دنیای تلخ اعتقاد ندارد ، بیش از همیشه تلخ کرده است. او حتی می خواست خودکشی کند ، اما چون سگ های آنها گرسنه بودند ، او به فکر خودکشی افتاد ، اما ظاهرا قسم خورد که تا آخر عمر خوش نخواهد گذراند و اجازه نمی دهد آب خوبی از گلوی آنها در اطراف او جاری شود.

این سریال به اندازه شوخی های معمولی جارویس تند است ، اما این بار بازگشت تونی و همسرش آنقدر احساسی است که حتی کیفیت طنز جارویس نمی تواند ضربه را آرام کند. آنها گاز می گیرند. در واقع ، این سریال به گونه ای ادامه می یابد که همان ایده “زندگی چندان گرانبها نیست ، اما همچنان گرانبها ترین چیزی است که یک فرد دارد” برنده می شود. اما اغلب ، فقط زندگی تونی نیست ، بلکه افرادی که او به تصویر می کشد عمداً بلند و مسخره هستند که شما با بدبینی تونی در میان می گذارید. دوستی تونی با زن شیطان یکی از انسانی ترین نکات این مجموعه است. کمدی “بعد از مرگ” ممکن است به اندازه سایر آثار جارویس خنده دار نباشد ، اما مطمئناً یکی از آخرین کمدی های سال گذشته است که به نحوه نگرش مردم به وضعیت می پردازد. گمشدگان و تأثیر آن بر بازماندگان.

2. روش کومینسکی

روش کامینسکی

  • خالق: چاک لوری
  • آریو: مایکل داگلاس ، آلن آرکین
  • محصول: 2018 ، 2019 و 2021
  • شبکهنتفلیکس

از دهه 60 و 70 ، مدلهای دو دوست مرد در سینما و تلویزیون پاسخ داده شده است. یکی از بهترین ها جورج روی هیل در بوچ کسیدی و ساندنس کید است. جالب است که اکثر دوئت های مردانه نیز خنده دار هستند. مجموعه “روش کامینسکی” بیشتر از رابطه دو دوست به نام سندی و نورمن صحبت می کند تا درباره بازیگر سابق که اکنون آموزش بالا بردن صحنه یا افزایش سن را می آموزد. به همین دلیل ، فصل سوم این سریال ، که بر اساس شخصیت سندی است ، نتوانست موفقیت فصل دوم را تکرار کند. فصل اول نقطه اوج سریال و بهترین فصل است. طنز همچنین از نظر افراطی و موقعیت های احساسی یک افسر عالی است. سندی ، بازیگر سابق که اکنون حرفه بازیگری دارد ، زنان زیادی در زندگی خود دارد و زندگی خانوادگی موفقی ندارد. در کلاس بازیگری اش با زنی آشنا می شود که این بار از نظر سنی به او نزدیکتر است. از طرف دیگر نورمن مدیر برنامه و دوست صمیمی است که اخیراً همسر خود را از دست داده است. سندی می خواهد با نورمن باشد ، اما او خیلی احساساتی نیست و نورمن سرسخت است.

در اینجا مرگ به طرز تلخی مانند “پس از مرگ” نشان داده نمی شود و نورمن ، مانند تونی پس از مرگ همسرش ، تبدیل به مردی تلخ می شود که ارتباط با او آسان نیست ، اما از طرف دیگر به نظر می رسد تونی بدون قصد آسیب رساندن به خود در واقع نورمن به دنبال راحتی برای ادامه دادن است. با این حال ، او به زندگی اعتقاد ندارد ، اما مهارت های خود را با هنر و طنز خوب نشان می دهد. علاوه بر این ، رابطه او با دو نفر با سندی و بخشی از سریال ، که مربوط به زندگی و حضور سندی در کلاس های او و رابطه او با شاگردانش است ، بخش تلخ سریال را نرم می کند. این تلخی فقط مربوط به مرگ نیست. روند زندگی و پیری و در نتیجه بیماری و معلولیت در برخی موارد ، حتی بیشترین مرگ را بر شخصیت ما می گذارد. مجموعه “روش کامینسکی” بسیار احساسی و شیرین است اما در دام احساسات نمی افتد.

پیرمردها خسته شده اند و قهرمانان سریال “کامینسکی” نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها خشن و غیراخلاقی هستند و نمی خواهند پیر شوند. در “راه کامینسکی” زندگی واقعی جریان دارد و به همین دلیل اغلب دشوار یا حتی اشک آور می شود. آنچه این سریال را بسیار شیرین می کند این است که افرادی که با آن کار می کنند کار می کنند و حس شوخ طبعی ای دارند که در دوران سخت به آنها کمک می کند و البته یک دوست همیشه در کنار آنهاست.

3. هک نویسندگان

شش ضلعی

  • خالقان: لوسیا آنیلو ، پل د. داونز ، جن استاتسکی
  • آریو: جین اسمارت ، حنا اینبیندر
  • محصول:
  • شبکه: حداکثر HBO

سه جوک ذکر شده در این مقاله شخصیت محور هستند و شخصیتی عمیق ، رنگارنگ ، جذاب و دوست داشتنی ایجاد کرده اند. “نویسندگان مزدور” الگوی قدیمی دارند. یک زن مسن مجبور می شود با یک زن جوان ملاقات کند و هر دو از رابطه رضایت ندارند ، اما در نهایت آنها چیزهای مختلف مختلفی را ارائه می دهند که راهی برای بهبود شخصیت آنها و ایجاد دوستی بین آنها است.

جین جین در اینجا رهبری را بر عهده دارد. دبورا یک کمدین مشهور است و هر شب در بهترین تالار وگاس برنامه اجرا می کند ، اما به او اطلاع داده شد که در صورت موافقت نکردن نویسنده جدیدی برای نوشتن جوک های جدید ، وی را برای دو شب قطع می کنند. اوا ، از سوی دیگر ، نویسنده کتاب های کمیک در لس آنجلس است و نمی تواند تصور کند که در شهر کوچکی مانند لاس وگاس باشد. علاوه بر این ، او توجه چندانی به طنز ثابت نمی کند ، اما حرفه او رو به وخامت گذاشته است و باید نوشته دبورا را بپذیرد.

موضوع مرگ نیست. چیزی که “Hex” را به یک کمدی احساسی تبدیل می کند ضعف روانی دو بازیگر زن داستان است. برخلاف تصور بسیاری ، دبورا بسیار احساسی است. او عاشق دخترش و کارش است و نمی تواند این دوران جدید کمدی را تحمل کند. حوا همچنین مشتاق عشق و حمایت دیگران بود. او در نظر دوستانش چیزهای کمی دارد و احساس می کند در زندگی شکست خورده است. هیچ چیز م thanثرتر از بیان اشکالات انسانی در قالب طنز نیست.

کمدی امسال مانند این سه عمل عاشقانه شما را نمی خنداند. وقتی به آنها نگاه می کنید نمی خندید ، اما در نهایت آنها احساس خوبی به شما می دهند. این شوخی ها نشان می دهد که زندگی با وجود اندازه و حتی رنج و درد آن ، از جمله از دست دادن عزیزان ، هنوز نعمت است و آنچه زندگی را ارزشمند می کند روابط انسانی است.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا