برترین های کسب وکار ایرانیلوازم خانگی

تعریف کولر گازی

معرفی مشخصه های کولر گازی

کولر گازی های مختلف به دلیل قدرت خنک کنندگی بالایی دارند، بیشتر از دیگر مدل های کولر، مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته اند. یکی از دیگر دلایل محبوبت کولر های گازی، قدرت تصفیه و فیلتراسیون هوا می باشد. که با توجه به آلودگی بالای شهر های بزرگ، بسیار مهم و اساسی است.

این نوع کولر ها انواع مدل های خانگی و صنعتی هستند و عمدتا از دو بخش پنل و موتور تشکیل شده اند. انواع مدل های آن شامل اسپلیت دیواری، ایستاده و همچنین داکت اسپلیت می باشد.

قیمت کولر گازی با توجه به ظرفیت و تکنولوژی های بکار رفته در آن متغیر است و محدوده قیمت بسیار گسترده ای دارد. همچنین در خرید سیستم های تهویه مطبوع نکات مهم و اساسی وجود دارند که در ادامه به بررسی بیشتر آن ها خواهیم پرداخت.

اگر به دنبال بهترین کولر گازی های بازار هستید و یک کالای وارداتی اورجینال با کارایی و دوام بالا می خواهید، می توانید انواع کولر گازی های اورجینال را از برند های معتبر دنیا در فروشگاه خنک کالا مشاهده کنید.

کولر گازی چیست؟

کولر گازی بدون شک کارآمد ترین و بهترین سیستم سرمایش و گرمایش برای انواع محیط های خانگی، اداری و صنعتی می باشد. سیستم های جدید و پیشرفته تر کولر گازی دارای قابلیت های بیشتری از جمله تصفیه و فیلتراسیون هوا هستند که بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است.

به دلیل هوشمند بودن کولر های گازی، تنظیم دمای اتاق به بهترین نحو ممکن انجام می گیرد. همچنین با پیشرفت تکنولوژی قابلیت های همچون ضد عفونی کردن محیط و حتی کنترل رطوبت هم به کولر های گازی اضافه شده است و هوایی مطبوع و دلپذیر برای شما ایجاد می کنند.

کولر گازی های مختلف از دو قسمت پنل و موتور یا همان کمپرسور تشکیل شده اند. قسمت پنل معمولا به صورت دیواری است و روی دکوراسیون اتاق مورد نظر تاثیر می گذارد. به همین دلیل در طراحی این بخش، دقت فراوانی به خرج داده می شود.
بیشترین مسئولیت مربوط به سرمایش و گرمایش اما روی دوش واحد بیرونی، یعنی موتور کولر گازی می باشد.

این قسمت با فشره سازی گاز مبرد، می تواند رطوبت موجود در هوای اتاق را تبخیر نموده و فرآیند خنک سازی را پیش ببرد.در برخی از دستگاه ها با برعکس نمودن این سیکل، قابلیت گرمایش نیز برای فصل زمستان اضافه می شود.

تاریخچه کولر گازی

کولر گازی اولین بار توسط شخص ویلیس کریر در سال 1902 میلادی اختراع شد. همانطور از نام مخترع کولر های گازی مشخص است، کولرگازی کریر اولین برند فعال در زمینه تولید انواع کولر های گازی در دنیا می باشد و پایه گذار این صنعت بزرگ است.

ایشان در سال 1901 در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه کورنل آمریکا فارغ التحصیل شدند. سپس بلافاصله به استخدام شرکت بوفالو در آمد تا روی سیستم های حرارتی کار کند.
کریر در سال 1902 موفق شد که اولین سیستم تهویه مطبوع خود را طراحی نماید. دلیل این اختراع بزرگ مشکل اساسی مشتری ایشان بود! مشتری آقای کریر یک چاپخانه بود که با مشکل چاپ رنگ روبرو بودند. زیرا تغییرات دما و رطوبت محیط موجب تغییر در همنشینی رنگ ها می شد. ایده آقای کریر برای حل این مشکل، اولین کولر گازی دنیا بود!

انواع برند کولر گازی

همانطور که میدانید بازار کولر گازی یکی از رقابتی ترین بازار ها در دنیا و همچنین ایران می باشد. به همین دلیل کمپانی های مختلف در سراسر دنیا سعی دارند که با طراحی و توسعه تکنولوژی های جدید و یا ارائه قیمت های مناسب تر، در این بازار پر رقابت جایگاهی برای خود پیدا کنند.

شرکت هایی زیادی در دنیا در صنعت سیتستم های تهویه مطبوع، مشغول به کار هستند. از ال جی و سامسونگ گرفته، تا گری، تا جنرال گلد و جنرال برلین و یونیوا. محصولات تولیدی هر کدام از این برند ها ویژگی ها و امکانات خاص خود را دارند و هر کدام برای دسته ای خاص از مشتریان مناسب هستند.

قیمت کولر گازی

از جمله مواردی که در هنگام خریداری کولر گازی باید توجه خاصی به آن داشته باشید، قیمت آن می باشد. کارکتر های بسیاری روی قیمت کولر گازی تاثیر گذار هستند. از جمله این موارد می توان به قدرت و ظرفیت، کلاس آب و هوایی، قدرت سرمایش و گرمایش، وجود تکنولوژی هایی همانند اینورتر و توربو، اعتبار برند، گاز مورد استفاده و… اشاره نمود که همه این ویژگی ها را به دقت بررسی خواهیم کرد.

ظرفیت و قدرت

ظرفیت کولر های گازی بر اساسی (بی تی یو BTU) محاسبه می شود. BTU که خلاصه شده British Thermal Unit می باشد یکی از واحد های اندازه گیری حرارت می باشد که در واحد های انرژی تعریف شده است.

یک بی تی یو، نشان دهنده میزان حرارتی است که برای افزایش دمای یک پوند آب، به اندازه یک فارانهایت لازم است. با این اوصاف می توانید ذهنیت بهتری در مورد ظرفیت های مختلف کولر گازی داشته باشید. ظرفیت کولر های گازی از 9000 بی تی یو الی 36000 بی تی یو متغیر است. نکته اساسی و مهم در انتخاب ظرفیت مناسب، متراژ اتاق مورد نظر شماست. لیست نسبت متراژ به ظرفیت کولر گازی به صورت زیر می باشد:
• متراژ 5 الی 15 متر: ظرفیت 9000 بی تی یو
• متراژ 15 الی 25 متر: ظرفیت 12000 بی تی یو
• متراژ 25 الی 45 متر: ظرفیت 18000 بی تی یو
• متراژ 45 الی 75 متر: ظرفیت 24000 بی تی یو
• متراژ 75 الی 100 متر: ظرفیت 30000 بی تی یو
• متراژ 100 الی 120 متر: ظرفیت 36000 بی تی یو

البته در نظر داشته باشید که مقیاس های ذکر شده کلی و تقریبی هستند و جهت اطلاع از بهترین ظرفیت برای محیط مورد نظر شما، بهتر است با کارشناسان در فروشگاه خنک کالا تما تماس حاصل فرمایید.

برای مثال آفتاب گیر بودن اتاق مورد نظر شما ممکن است روی ظرفیت کولر مناسب تاثیر داشته باشد. و یا اینکه ممکن است بخواهید که یک کولر گازی بزرگتر تهیه کنید تا چند اتاق بتوانند از قدرت سرمایش و گرمایش آن بهره ببرند. بهترین قیمت کولر گازی های مختلف را از سایت خنک کالا دریافت کنید.

کلاس آب و هوایی

کلاس آب و هوایی چیست و چرا در انتخاب کولر گازی مهم است؟ شاید برایتان جالب باشد که برند های معتبر به هنگام عرضه کولر گازی های خود به بازار، برای آن ها کلاس آب و هوایی تعریف می کنند. کلاس آب و هوایی تعیین می کند که این کولر گازی برای استفاده در چه مناطقی مناسب است. کلاس های آب و هوایی کولر گازی عبارت اند از سه دسته T1، T2 و T3.

تاثیر گذاری کلاس آب و هوایی

در نظر گرفتن کلاس آب و هوایی در انتخاب کولر گازی چه مزیت هایی را به همراه دارد؟ کلاس های آب و هوایی مختلف چه تاثیری روی عملکرد و قطعات کولر گازی دارند؟ در لیست زیر چند مورد از ویژگی های تحت تاثیر کلاس آب و هوایی کولر گازی را مشاهده می کنید.
• افزایش بازدهی کولر گازی
• کاهش مصرف برق
• افزایش طول عمر دستگاه
• کاهش هزینه های تعمیر و خدمات

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا