هنر و سینما

چرا فیلم شانگ چی جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری خیلی بدی دارد؟


مارول پس از مدت ها انتظار Shang Chi و Legend of the Ten Rings را دریافت کرد و علیرغم بررسی ها و اظهار نظرها در مورد استفاده بیش از حد از جلوه های ویژه در رایانه ، نمرات خوبی کسب کرد.

در این مقاله امید می رود که تاریخچه شانگ چی و اسطوره ده حلقه را فاش کند.

شانگ چی دومین فیلم از قسمت چهارم مجموعه مارول است که پس از Black Widow در ماه جولای اکران می شود و داستان یک قهرمان معروف به نام شانگ چی را با هنرمند سیمو لو روایت می کند. شانگ و خواهرش جیالینگ ، با بازی منگر ژانگ ، به همراه دوست دخترش کتی ، که نقش آکوافینا ساعت را بازی می کند ، از طریق پدرشان ، ونوو ، با هنرمند تونی لیانگ ، که در جستجوی همسر متوفی خود است ، درگیر امور خانوادگی هستند.

شور و هیجان طرفداران شانگ چی در طول این سالها در حال افزایش بوده است ، زیرا روند متحرک گسترش فیلم مارول و مدافعان آن را با انتشار ابرقهرمان کونگ فو گسترش داده است. لیو و لانگ هر دو پایان و سابقه هنرهای رزمی خود را در فیلم های هنگ کنگی دارند و یینگ نان ، قهرمان هنرهای رزمی نیز در این فیلم نقش یینگ نان را بازی می کند. صحنه های جنگ و رقص در فیلم بسیار ستودنی است.

یکی از محبوب ترین موضوعات تأثیر شخصی او بر رایانه ها و چشم انداز شخصیت شنگ چی بود. به عنوان یک فیلم مارول که مبارزات شخصیت ها با تأثیرات قدرت رنگ با موجودات کوچک و بزرگ را به تصویر می کشد ، روایت بسیار به تأثیرات رایانه بستگی دارد و مخاطبانی که فیلم را دیدند با استقبال خوبی روبرو نشدند.

شانگ چی

فیلم های مارول اغلب به دلیل وابستگی بیش از حد به جلوه های ویژه روی رایانه ها مورد انتقاد قرار می گیرند. نمونه نهایی فیلم بیوه سیاه قسمت 3 است که به شدت بر جلوه های بصری و فاصله گرفتن از روابط خانوادگی متکی است که نقطه قوت فیلم است.

شانگ چی همچنین به شدت بر صحنه ها و شخصیت هایی که با جلوه های ویژه روی رایانه ها خلق شده بودند ، تکیه می کرد ، درگیری هایی که به صراحت برای افزایش تنش داستان اصلی استفاده نمی شد. همانطور که در تریلر دیدیم ، اژدهایی که از تائو لو دفاع می کنند یک موجود کامپیوتری است که حتی از اژدهای چیتاوری بزرگتر است. جزئیات صحنه در درگیری نهایی با متحدان اژدهای شرور از بین می رود ، اما این نبرد پس از درگیری بین شانگ چی و پدرش ونو حل می شود.

به نظر می رسد تنها استفاده از جلوه های مخصوص رایانه بود که منتقدان را وادار به واکنش کرد ، اما وابستگی بیش از حد به جلوه های بصری مخاطب را از داستان بزرگ منصرف می کند. نقد مشترک بسیاری از تولیدات استودیو مارول.

علی رغم اتکای بیش از حد به شانگ چی و افسانه ده حلقه ، هنوز یک داستان خانوادگی قانع کننده را روایت می کند ، که شامل نبردهای قدرتمند ، معرفی افراد و قدرتهای جذاب به دنیای مارول است که طرفداران آن را دوست خواهند داشت.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا