آشپزی

3 روش برای آماده کردن یک لیوان چای سرد و خوش‌طعم


در یک روز گرم و مرطوب تابستانی، یک لیوان نوشیدنی سرد می تواند تمام خستگی و ناامیدی ناشی از گرما را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرد. آیس چای یک نوشیدنی آسان است که در تابستان مورد نیاز است. یک شیشه چای سرد را با چای سرد، لیمو و شکر که از یخچال بیرون آورده اید تصور کنید. تمام بدن شما از شیشه عرق می کند و یک لیوان از این نوشیدنی شیرین را می نوشید. حال که به طور کامل به این نوشیدنی خنک و خوشمزه فکر کرده اید، بهتر است به سراغ طرز تهیه آن بروید.

در این مقاله از ای بی سی مگمگ طرز تهیه چای شیرین سرد را به شما آموزش می دهیم.

از چه چایی استفاده کنیم؟

از چه چایی استفاده کنیم؟

بهترین چای برای تهیه این نوشیدنی، چای معمولی و ساده است. بهتر است از یک چای کیسه ای ساده استفاده کنید تا طعم اضافه ای به چای سرد نداشته باشد. با آن می توانید طعم مورد علاقه خود را ایجاد کنید. هنگامی که در تهیه این نوشیدنی مهارت پیدا کردید، می توانید به سراغ چای های دیگر مانند چای سبز، چای بابونه و چای میوه بروید. بهترین نسبت چای و آب استفاده از 6 کیسه چای با 1.5 لیتر آب جوش است.

1. طرز تهیه چای سرد

طرز تهیه چای سرد

تهیه چای سرد هرگز سخت نیست. کافی است مواد لازم را طبق لیست زیر تهیه کنید و به روشی که برایتان تجویز شده مخلوط کنید تا یک چای سرد و خوشمزه به دست آورید.

مخلوط کردن

  • چای کیسه ای ساده: 6 عدد
  • شکر: 2 قاشق غذاخوری
  • عسل: 1 قاشق غذاخوری
  • پرتقال: 3 عدد (2 برش و 1 عدد ورقه شده)
  • پرتقال: 1 برش
  • نعنا: 1 قسمت کوچک
  • بستنی: به میزان لازم برای لیوان

شیوه آماده سازی

  • چای کیسه ای را در ظرف بزرگی قرار دهید و روی آن 1.5 لیتر آب جوش بریزید.
  • شکر و عسل را به آب جوش و چای اضافه کنید.
  • اجازه دهید چای به مدت 10 دقیقه در آب جوش، شکر و عسل خیس بخورد سپس ظرف را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.
  • چای سرد شده را در یک شیشه بریزید و آب لیمو، برش های لیمو، نعناع و آب پرتقال را اضافه کنید. یخ را به داخل شیشه اضافه کنید و همه چیز را مخلوط کنید.
  • بستنی را در لیوان بریزید و چای سرد را اضافه کنید.

2. طرز تهیه چای سرد شیرین

طرز تهیه چای سرد شیرین

یخ چای را معمولا با همان شکر و عسل که در مواد ذکر شده است شیرین می کنند. اگر چای شیرین دوست دارید، می توانید کمی شربت شکر اضافه کنید. برای تهیه شربت شکر فقط به کمی آب و شکر نیاز دارید و می توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید. می توانید یک بطری شربت شکر تهیه کنید و در یخچال نگهداری کنید تا هر وقت خواستید نوشیدنی شیرینی تهیه کنید کمی با مواد مخلوط کنید.

برای تهیه پودر قند 300 گرم شکر را با 1.5 لیتر آب در قابلمه ای بریزید و بپزید تا غلیظ شود. بهتر است شعله را در فر نگه دارید و هر از گاهی مواد را هم بزنید. وقتی شربت آماده شد آن را در یک بطری تمیز بریزید و روی میز آشپزخانه بگذارید تا کم کم خنک شود. پس از خنک شدن، بطری را در یخچال قرار دهید.

3. طرز تهیه چای سرد طعم دار

طرز تهیه چای سرد طعم دار

برای طعم دادن به چای سرد می توانید از انواع گیاهان و ادویه ها استفاده کنید. ما در اینچا چند نمونه از طعم های خوشمزه را ارائه می دهیم.

گیاهان معطر

یک راه ساده و موثر برای طعم دادن به چای سرد، استفاده از گیاهان معطر است. نعناع، ​​آویشن، ریحان و لیمو گیاهانی با عطر و طعم مطبوع هستند که با چای به خوبی ست می شود. برگ لیمو نیز گزینه خوبی برای چای است. فراموش نکنید که همه گیاهان را نباید به چای سرد اضافه کرد، به عنوان مثال، مخلوط کردن گشنیز یا پیازچه با چای هرگز خوشایند نیست.

میوه

هلو، زردآلو، انواع توت ها و مرکبات از جمله میوه هایی هستند که می توانید در چای سرد مخلوط کنید و از طعم نوشیدنی خود لذت ببرید. علاوه بر این، خیار خرد شده می تواند طعمی سرد، تازه و شیرین به شما بدهد.

پیشنهادات ترکیبی برای تهیه چای سرد وجود دارد

پیشنهادات ترکیبی برای تهیه چای سرد وجود دارد

همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید چای سرد را با استفاده از دمنوش ها و قاشق های مختلف تهیه کنید. در اینجا 3 مخلوط یخ چای را به شما آموزش می دهیم که در تهیه آن از چای ساده استفاده نشده است.

1. چای پیمز

آیس چای پیمز بهترین ترکیب برای رفع تشنگی در تابستان است و در مهمانی ها نیز سرو می شود. یک قابلمه بزرگ از چای مرکبات درست کنید. شیشه را با یخ پر کنید و فلفل را اضافه کنید سپس چای سرد و گرم را روی یخ بریزید. در آخر کمی شکر اضافه کنید تا طعم چای سرد متعادل شود. این نوشیدنی یک انتخاب عالی برای نوشیدن در طبیعت است.

2. چای زغال اخته و نعناع

این چای دارای طعم میوه ای و حس تازگی است. زغال اخته و نعنا را به سبک قوری درست کنید. پس از خنک شدن، با شکر یا شربت عسل مخلوط کنید و در ظرف پر از یخ بریزید. چای سرد تابستانی خوشمزه به همین روش ساده تهیه می شود.

3. چای سبز، نعناع و آبی

ترکیب نعناع و زغال اخته طعم تازه، شیرین و متعادلی دارد و در کنار چای سبز حس طبیعی بودن را به شما القا می کند. چای سبز را به روش معمول درست کنید و بگذارید کاملا خنک شود. در یک کاسه فلفل و زغال اخته خرد شده را با بستنی مخلوط کنید. عسل یا کمی شربت شکر را به مخلوط اضافه کنید و چای سبز سرد شده را روی مخلوط یخ و میوه بریزید. اگر از زغال اخته رسیده استفاده کنید، چای شیرین تر و اگر از زغال اخته رسیده استفاده کنید، طعم آن تلخ تر می شود.

بررسی اجمالی

وقتی در گرمای تابستان به خانه می رسید، رویای نوشیدن یک نوشیدنی سرد را در سر داشته باشید تا از گرما و خستگی خلاص شوید. بهترین گزینه نوشیدن یک لیوان چای با بستنی است که از قبل تهیه کرده اید و در یخچال نگهداری می کنید. در این مقاله طرز تهیه چای سرد ساده و چای مخلوط خوشمزه آموزش داده می شود. اگر علاقه مند به نوشیدنی سرد مخصوص در تابستان هستید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

منبع: BBCgoodfood

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا