آشپزی

جشن مزه ها در روز پدر

همان طور که روز پدر به ما نزدیک و نزدیک تر می شود، هوای اطراف ما پر از حس و حال قدردانی از این قهرمانان گمنام (پدران ما) خواهد شد. در حالی که جوراب و جعبه ی ابزار از زمان های قدیم، هدیه های آشنایی در این روز برای پدران به حساب می آیند، بیایید با نوع دیگری از جشن گرفتن، قلب ها و حس چشایی مردانی را تحریک کنید که تمام زندگی خودشان پله ای برای پیشرفت زندگی شما کرده اند. چرا زمانی که می توانید با غذایی خانگی از پدرانتان قدردانی کنید، از هدیه های کلیشه ای و قدیمی استفاده می کنید؟ در این متن ما به شما غذاها و دسرهایی را آموزش می دهیم که در این روز، از قهرمانان گمنام زندگی خودتان قدردانی کنید و فضایی پر از عطر خوب غذا و خوشحالی را فراهم آورید. از پخت وپزهای پیشرفته ی آشپزی گرفته تا انواع دسرهایی که کوچولوهای خانواده هم می توانند در درست کردن آن ها کمک کنند و در این هدیه ی متفاوت برای پدرانشان سهیم باشند را در این متن بررسی خواهیم کرد.

یک پدر و پسر

چه غذاهایی می توانید درست کنید؟

در این روز، آشپزخانه به چیزی بیشتر از یک قسمت از خانه تبدیل می شود؛ حالا شما در اینجا ترکیبی از مواد اولیه و سمفونی ای از مزه ها، شادی، عشق و علاقه ی خودتان را در این غذاها جای گذاری می کنید و با غذایی خوشمزه، از پدرانتان پذیرایی می کنید که با عطر و مزه ی بی نظیر خود، لحظه به لحظه، تشکر را بیشتر به جای می آورند. در ادامه شما را با برخی از این غذاها آشنا می کنیم که بتوانید تمام عشق و علاقه ی خودتان را به پدرتان ابراز کنید.

غذاهای خاورمیانه ای که می توانید درست کنید

در اینجا بیشتر راجع به غذاهایی صحبت می کنیم که با مذاق ما ایرانی ها سازگارتر هستند. در این غذاها از انواع ادویه ها بهره خواهید برد و طعم های جادویی به آن ها خواهید بخشید. بوی غذای گرم و جدیدی را در خانه راه می اندازید که پدر، با ورود به خانه، خستگی را از تن بیرون کند. در ادامه بیشتر با این غذاها آشنا خواهید شد.

برنج طارم ممتاز گلستان مقدار 1 کیلوگرم

غذای خاورمیانه ای

حمص یک مزه ی لذیذ لبنانی

این غذای لبنانی که از قلب خاورمیانه بیرون آمده است را می توانید به عنوان نمادی از عشق و علاقه ی خود به پدرتان درست کنید و از طعم و عطر بی نظیر آن که کمتر کسی می تواند آن را رد کند، لذت ببرید. برای درست کردن حمص نخود های خیس خورده را درون مخلوط کن بریزید و با افزودن سیر اجازه دهید تمام عطر و طعم آن با نخود آمیخته شود. در ادامه با ارده ی کنجدی حالت کرم گونه و با ارزش آجیلی مانندی به آن بدهید و در آخر با روغن زیتون تزئینات آخر را به عمل آورید. از این خاورماینه ای خوشمزه می توانید به عنوان پیش غذایی آسان که طعم بی نظیری در خود پنهان کرده است، استفاده کنید و برای غذای اصلی خود آماده شوید. در دیجی مگ متنی کامل تر در رابطه با درست کردن حمص آمده کرده ایم که می توانید به طرز تهیه حمص پاپریکا؛ طعم جدید و متفاوت مراجعه کنید و از آن بهره ی کامل را ببرید.

مانا کیش، یک هدیه ی خوشمزه ی عربی

دیگر کاندیدای لبنانی این لیست، مانا کیش یکی دیگر از پیش غذاهای خوش عطر و طعم لبنانی  است. این غذا هم مثل حمص ترکیب ساده ای داشته و شما می توانید به سادگی آن را درست کنید و با آن از پدرانتان در این روز پذیرایی کنید. مانا کیش، یک نان لبنانی با مقادیری از ترکیبات خاورمیانه ای روی آن است؛ چیزی شبیه به پیتزای لبنانی! برای درست کردن این غذا روی نان خود را با ترکیباتی مثل زعتر، انواع پنیر، گوجه ی خرد شده و یا پیاز و کشک پر می کنید و با دادن رنگ و روی زیبایی به این نان، بعد از پخت از عطر بی نظیر زعتر در کنار دیگر ترکیبات آن بهره می‎ برید و لبخند را به روی لبان پدرانتان می آورید. در دیجی مگ می توانید با بازدید از طرز تهیه نان زعتر لبنانی با پنیر خامه ای، مفصل تر راجع به این پیش غذای خوشمزه ی لبنانی بخوانید و با وسواس بیشتری به پخت بپردازید.

سالاد تبوله، این ترکیب خوش رنگ و رو

یکی از خاورمیانه های محبوب دیگر در بین ما ایرانی ها، سالاد تبوله است. این سالاد که ترکیبات آشنایی با مذاق ما ایرانی ها دارد از خرد کردن سبزیجات تازه با کمی عطر لیمو و روغن زیتون در کنار همدیگر به وجود می آید که تمام این مراحل را تبدیل به یک روند آرامش بخش برای داشتن سفره ای رنگین و پیچیده می کند. شما با قرار دادن کاسه هایی از این سالاد بر سر سفره ی روز پدر خود، حس تازگی و طعم بی نظیری را برای پدران زحمت کشتان پدید می آورید. طبق روال در دیجی مگ ما راجع به سالاد تبوله مفصل تر در طرز تهیه سالاد تبوله لبنانی نوشته ایم؛ می توانید با مراجعه ی به آن روند درست کردن سالاد را بهتر بخوانید.

غذاهای آسیایی که می توانید درست کنید

به جز غذاهای عربی گفته شده، در آسیا گزینه های دیگری هم پیش روی شما است. حتما به آن ها سر بزنید.

بولگوگی، برای آن ها که عاشق تنوع هستند

بولگوگی یک غذای محبوب کره ای-آسیایی به شمار می رود که برای درست کردن آن باید تکه های گوشت گوساله را که از قبل مزه دار کرده اید، به سادگی کمی تفت دهید یا گریل کنید و با این غذای متفاوت در روز پدر پذیرایی کنید. بولگوگی در زبان کره ای به معنای گوشت آتشین است که با فرایند پختن آن هم بسیار هم خوانی دارد. کره ای ها تاکید می کنند که در فرایند پخت آن حتما از آتش استفاده کنید تا با لمس آتش روی گوشت های تکه تکه شده اتان، طعم اصلی گوشت را بتوانید از آن خارج کنید. مایع مزه دار کردن تکه های گوشت شما به سادگی از ترکیب سس سویا، شکر، روغن، سیر و فلفل بدست می آید. در برخی موارد با زنجبیل و پیازچه می توانید طعم گوشت را پیچیده تر کنید. می توانید پس از پخت گوشت، با برنج و دورچین های مختلفی، به رنگین ترین شکل ممکن این روز را در کنار پدرانتان جشن بگیرید. در فرایند پخت این غذای آسیایی-کره ای شما فضای خانه را از عطر عشق، دانش و فداکاری که پدرانتان برای شما صرف کرده اند، پر می کنید و با هنر آشپزی شاعرانه از آنلاین پدری، تشکر کامل را به جا می آورید.

بریانی را با آتش عشق هندی درست کنید

بریانی یکی دیگر از غذاهای محبوب آسیایی است که بیشتر در جنوب آسیا و به خصوص هند از آن استفاده می کنند. این غذای محبوب و پر از طعم و عطر پیچیده، جایی که لایه های طعمی متفاوت در کنار یکدیگر قرار می گیرند و با نگاه کردن به بشقاب پر از رنگ خود می توانید تکه هایی از ادویه را در کنار تکه هایی از گوشت و برنج به همراه بخاری که از غذا بلند می شود ببینید و نتوانید جلوی خود را برای برداشتن یک لقمه از آن بگیرید. طعم مست کننده ی زعفران را در کنار گوشتی که در حال پخت در ادویه ی ماسالا است را تصور کنید و به آن لایه های برنج و ادویه ی خود را بیفزایید. مراحل پختن بریانی را می توانید یکی شاعرانه ترین پخت و پزهای هنر آشپزی بدانید که می توانید در این روند تمام عشق و علاقه ی خود را در این مراحل پیاده کنید و در عین حال که حس چشایی پدرتان را تحریک می کنید، قلب او را نیز لمس کنید و شب خوبی را در کنار هم بگذرانید.

غذاهای ایرانی که می‎ توانید درست کنید.

همان طور که روز پدر ما را دعوت به قدردانی هرچه بیشتر از ستون های قدرت و دانش در زندگی هایمان می کند، ما نیز می توانیم در این روز سنت شکنی نکنیم و با غذاهای ایرانی از پدران خودمان پذیرایی کنیم. خانه ای که عطر زعفران و ادویه های آشنا به حس بویایی ما ایرانی ها در آن پخش باشد، شاید بیشتر از هرچیزی قلب پدر شما را لمس کند. در اینجا لیستی از غذاهای محبوب ایرانی که می توانید با درست کردن آن ها در این روز هرچه شاعرانه تر، جشن بگیرید را فراهم آورده ایم.

کباب، محبوب دل هر مرد ایرانی

جای تعجب نیست که کباب را به عنوان صدرنشین این لیست معرفی کنیم. معروف ترین نوع کباب ایرانی را درست کنید، کوبیده. کباب کوبیده از ترکیب گوشت چرخ کرده با پیاز و ادویه در کنار برنج و گوجه ی کبابی را در هر سفره ی ایرانی که بگذارید، آن سفره را شاهانه و اعیانی خواهید کرد و برای پذیرایی از پادشاه زندگی خودتان، بیشتر آماده می شوید.

قیمه با بوی لذیذ خود، مسخ کننده ی مردان ایرانی

قیمه یکی دیگر از غذاهای محبوب ما ایرانی ها در کل دنیاست. ما این غذا را به خورشی از ترکیب گوشت و لپه با تزئینات سیب زمینی سرخ کرده در کنار یک سری فوت و فن های آشپزی قدیمی می شناسیم و شما می توانید با بر هم زدن بوی خانه با بوی خوش قیمه، قدردانی کامل را از پدرتان به جای آورید. در دیجی مگ می توانید با مراجعه به مقاله ی  طرز تهیه خورشت قیمه با سیب زمینی بیشتر با این خورش آشنا شوید و طرز تهیه ی آن را به نحو احسن فرا بگیرید.

ته چین، مهمان هر سفره ی اعیانی

ته چین هم یکی دیگر از غذاهای اعیانی ما ایرانی ها به حساب می آید که می توانید با ترکیبات ماست و زعفران و پذیرایی از پدران زحمت کش با این غذای خوشمزه، حد اعلایی از احترام را به جای آورید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این غذا و آشنایی با فوت و فن های آن به چطور ته چین مرغ درست کنیم؟ در دیجی مگ مراجعه کنید.

باقالی پلو و ماهیچه را اصلا فراموش نکنید

به شاه غذاهای ایرانی سلام کنید. باقالی پلو با ماهیچه یکی از گران قیمت ترین غذاهای ایرانی به شما می رود و چه بهتر که از پدران خود با این غذا پذیرایی کنید و احترام کامل را از آن ها به جای آورید. سفره ای که در آن باقالی پلو با ماهیچه قرار دهید حتما میزبان مهمان ویژه ای است و چه کسی مهم تر از پدر در زندگی شما! در دیجی مگ برای شما به تفصیل در رابطه با طرز تهیه ی این غذای اعیانی در مقاله ی طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی صحبت کرده ایم.
حالا که با تنوع غذایی که می توانید در این روز با آن ها قدردان زحمات پدرانتان باشید، آشنا شدید، باید بعد از خوردن این غذاهای خوشمزه و معطر، سراغ دسری بروید و کامتان را شیرین  کنید. در ادامه راجع به دسرهایی که می توانید با آن ها لذت این شب را دو چندان کنید صحبت می کنیم.

 

 

در آخر اینکه
این روز را بهانه ای بدانید برای شادی کردن و احترام گذاشتن به پدرانتان که شاید کمی از حس خستگی آن ها را بکاهید. پدران، این قهرمانان گمنام زندگی شما، با تمام فداکاری ها و سختی کشیدن ها، مستحق لذت بردن از روز پدر در کنار خانواه ی خودشان در آرامش و خنده های بی انتهایی هستند که شما می توانید با حاضر کردن غذاها و دسرهایی که معرفی کردیم، این اتفاق و لذت آن را چندین برابر کنید.

 

منابع: womensweekly.com , uaemoments.com , chefspencil.com , 196flavors.com

 

 

 

 

 

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا