هنر و سینما

تریلر انیمیشن «میمون شاه» را تماشا کنید؛ یک کمدی افسانه ای تماشایی


نتفلیکس هرگز ابایی از وارد شدن به عرصه فیلم های انیمیشن در کنار شرکت هایی مثل پیکسار و دریم ورکس نداشته است. یکی از جدیدترین فیلم های انیمیشنی این کمپانی، داستانی کمدی و ماجراجویانه با عنوان «میمون شاه» (The Monkey King) پا در مسیری افسانه ای گذاشته است. پیش از اکران در ماه آینده در پلتفرم استریم نتفلیکس، تریلر رسمی این انیمیشن امروز برای اولین بار به نمایش درآمده است و به مخاطبان این پیش زمینه را می دهد که باید از سفرِ شاید قدرتمندترین و خنده دارترین میمون چین باستان چه انتظاری داشته باشند.

«میمون شاه» به عنوان یک فیلم انیمیشن فانتزی اصیل برای نتفلیکس، اقتباسی پرانرژی از داستان حماسی قرن شانزدهم چینی با نام «سیر باختر» (Journey to the West) است. کارگردانی فیلم بر عهده آنتونی استاکی است که آخرین بار بر روی اقتباس گیرمو دل تورو از داستان «پینوکیو» (2022) کار کرده بود. از جمله نویسندگان مشترک فیلمنامه می توان به استیو بنچیچ و ران جی فریدمن اشاره کرد. استودیویی که به جان بخشیدن به این انیمیشن افسانه ای کمک کرد، استودیو پرل (Pearl Studio)، زیرمجموعه انیمیشن دریم ورکس مستقر در شانگهای چین است. پیلین چو و کندرا هالند تهیه کنندگی پروژه را برعهده دارند و استیون چاو به عنوان تهیه کننده اجرایی در این گروه حضور دارد. خود چاو درباره انیمیشن «میمون شاه» می گوید:

میمون شاه با شخصیت و روحیه منحصربه فردش سال های زیادی است که به عنوان یک موجود اسطوره ای مورد توجه بوده. بسیار هیجان زده ام که با تونی، پیلین و دیگر اعضای گروه در نتفلیکس همکاری می کنم تا این داستان شاد را برای مخاطبان سراسر جهان به ارمغان بیاورم!

در میان تمام شیاطینی که میمون شاه باید با آن ها مبارزه کند، ایگو دشمن واقعی است

انیمیشن میمون شاه

تریلر با مقدمه ای باشکوه از تنها پادشاه میمون ها آغاز می شود که خود را بزرگ ترین و برترین میمون  دنیا می داند. بعد از اینکه میمون شاه تنها به خاطر تفاوت ظاهری از قبیله ای که با آن بزرگ شده بود تبعید می شود، به دنبال پیوستن به قبیله بسیار قدرتمندتر و شناخته شده ای به نام «نامیراها» است و خود را بیش از حد شایسته ی حضور در میان آن ها می داند. با این حال، به او گفته شده است که حتی برای جلب توجه آن ها، باید 100 شیطان بزرگ را شکست دهد. او این چالش طاقت فرسا را می پذیرد و به دنبال شهرها و روستاهایی می رود که نیاز به نجات از هر گونه شیطان و نیروی اهریمنی دارند.

پس از غلبه بر یکی از شیاطین در روستایی کوچک، او با دختر جوانی به نام لین آشنا می شود که می خواهد به موفقیت های بزرگ دست یابد و متفاوت از اطرافیانش باشد. لین از میمون شاه می خواهد که او را راهنمایی کند، و میمون با اکراه موافقت می کند. در طول سفرشان، لین کم کم به یک مربی برای میمون شاه تبدیل می شود و به او توصیه می کند که شکست دادن شیاطین تنها راه حل نیست، بلکه راه حل واقعی کمک به دیگران است. میمون شاه کم کم این موضوع را درک می کند چون موجود خبیثی به نام اژدهاشاه سرزمین و تمام شهروندان بی گناه آن را تهدید می کند، مگر اینکه کسی بتواند او را شکست، و همه را نجات دهد.

جیمی او یانگ در نقش میمون شاه، نان لی در نقش چوب دستی مورد اعتماد او، جولی هوانگ راپاپورت در نقش لین جوان روستایی، بوون یانگ در نقش اژدهاشاه و هنرپیشه های دیگر بسیاری تیم صداپیشگی این انیمیشن را تشکیل می دهند.

انیمیشن «میمون شاه» 18 آگوست 2023 در نتفلیکس به نمایش درمی آید. خلاصه رسمی انیمیشن به این شرح است:

«میمون شاه» یک کمدی خانوادگی پر از اکشن است که یک میمون سرکش و کاریزماتیک و چوب دستی مبارز جادویی اش را دنبال می کند که در تلاشی حماسی برای پیروزی بر 100 شیطان، یک اژدهاشاه عجیب و غریب، و بزرگ ترین دشمن او، یعنی نفس خودش است! در طول این راه، یک دختر روستایی جوان نگرش خودمحور میمون را به چالش می کشد و به او نشان می دهد که حتی کوچک ترین سنگ ریزه هم می تواند تاثیر بزرگی بر جهان داشته باشد.

منبع: movie web

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا