تکنولوژی

هوش مصنوعی آیفون سال آینده توسط اپل معرفی می شود


اپل قصد دارد سال آینده میلادی هوش مصنوعی آیفون را معرفی کند. این مدل هوش مصنوعی برگرفته از چت بات هوش مصنوعی ChatGPT است.

جف پو، تحلیلگر دنیای فناوری در گزارشی جالب اعلام کرد که اپل قصد دارد همراه با معرفی سیستم عامل iOS 18 و نسل بعدی پرچمدار خود، هوش مصنوعی آیفون را نیز معرفی کند. این مدل هوش مصنوعی اواخر سال 2024 رونمایی خواهد شد و آنطور که گزارش شده شباهت بسیار زیادی به چت بات هوش مصنوعی شرکت OpenAI (چت جی پی تی) دارد.

ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی آیفون سال آینده توسط اپل معرفی می شود

جف پو، تحلیلگر دنیای فناوری، می گوید اپل تا اواخر سال 2024 در آیفون و آیپد از هوش مصنوعی مولد بهره می گیرد. او معتقد است اپل قصد دارد چند صد سرور هوش مصنوعی بسازد و از فناوری «هوش مصنوعی لبه ای» بهره بگیرد؛ منظور، نسخه ای از هوش مصنوعی است که در حوزه  رایانش لبه ای کاربرد دارد.

بااین حال به نظر می رسد برای رسیدن هوش مصنوعی مولد اپل باید انتظار زیادی بکشیم، زیرا این شرکت سعی دارد نحوه  استفاده و پردازش داده  هوش مصنوعی خود را به گونه ای تنظیم کند که به حفظ حریم خصوصی کاربران لطمه نزند.

طبق گزارش مک رومرز اپل احتمالاً هم زمان با انتشار iOS 18 و iPadOS 18، از هوش مصنوعی خود رونمایی می کند. پیش تر شاهد گزارش هایی مبنی بر تحول گسترده در سیری بودیم که نشان می داد اپل می خواهد مدل های زبانی بزرگ را در دستیار صوتی خود بگنجاند.

 مینگ چی کو، تحلیلگر فناوری، قبلاً گفته بود اپل در زمینه  هوش مصنوعی مولد از رقبای خود بسیار عقب تر است؛ بنابراین هنوز اطمینان نداریم که هوش مصنوعی مشابه ChatGPT اپل تا سال 2024 از راه برسد.

محبوبیت هوش مصنوعی مولد از زمانی که OpenAI چت بات ChatGPT را منتشر کرد، بسیار افزایش یافته است. پس از آن، گوگل و مایکروسافت و بسیاری از شرکت های دیگر هم چت بات هایی مشابه را ارائه کردند.

مارک گرمن از خبرگزاری بلومبرگ نیز پیش تر گزارش داده بود که اپل در حال آزمایش روی هوش مصنوعی مشابه چت  جی پی تی است که شاید Apple GPT نام بگیرد، اما هنوز استراتژی روشنی برای انتشار این هوش مصنوعی ندارد.

اپل به طور رسمی علاقه خود به هوش مصنوعی مولد را نشان داده و در ماه های اخیر نیز این فناوری را در لیست مشاغل وب سایت خود ثبت کرده است. تیم کوک ماه گذشته به فوربز گفت:

«ما از سال ها پیش روی هوش مصنوعی مولد کار کرده ایم، اما می خواهیم متفکرانه پیش برویم؛ زیرا از کاربردهای منفی و سوگیری  چت بات ها کاملاً آگاهی داریم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هوش مصنوعی آیفون چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با ای بی سی مگ در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا