هنر و سینما

۹ شباهت بزرگ بین جنگ ستارگان و پیشتازان فضا


جنگ ستارگان و جنگ ستارگان فضایی دو مجموعه با موضوع داستانی هستند که اغلب با هم مقایسه می شوند. این دو مجموعه تفاوت های زیادی با هم دارند. به عنوان مثال ، وقایع Star Trek در کهکشان ما اتفاق می افتد و آینده زمین را نشان می دهد ، در حالی که داستان Star Wars در یک کهکشان بسیار دور اتفاق افتاده است.

این مجموعه ها شباهت های بسیار بیشتری نسبت به آنچه تصور می شد دارند. علاوه بر تصاویر بصری و روایت ، هر دوی این فیلم ها منحصر به فرد خود را دارند.

9. عنوان بسیار مشابه (به انگلیسی)

Star Wars و Star Trek

اصلی ترین وجه مشترک بین جنگ ستارگان و جنگ ستارگان فضایی این است که آنها عنوان یکسانی دارند. این دو عنوان دو کلمه هستند و با کلمه ستاره شروع می شوند و کلمه دوم دارای چهار حرف است که دقیقاً با کلمه اول مطابقت دارد.

این دو مجموعه اغلب با افراد مختلف اشتباه گرفته می شود ، زیرا نام آنها بسیار شبیه است. تفاوت اصلی در کلمه دوم است. Star Wars درباره جنگ و نبرد است ، اما Star Trek درباره ماجراجویی و کشف دنیاهای جدید است.

8. نرخ حمل و نقل محبوب

Star Wars و Star Trek

هر دو سری دارای فضاپیماهای نمادین و معروف هستند. در جنگ ستارگان ، سفینه های فضایی Wing X ، Wing Egg و Star Destroyer را می بینیم و Star Trek نیز دارای فضاهای Starfit و فضایی است.

فضاپیماهایی مانند Millennium Falcon و Enterprise محبوب تر از شاتل های واقعی هستند که فضانوردان ناسا را ​​به فضا منتقل کردند.

7. ریشه غربی

Star Wars و Star Trek

جنگ ستارگان و جنگ ستارگان فضایی هر دو تحت تأثیر ژانرهای غربی هستند. در جنگ ستارگان ، منطقه ای مملو از اشرار و اشرار به نام Mosport Eisley وجود دارد که شهری غیرقانونی است و در غرب قدیمی ریشه دارد و همچنین دارای اسلحه هایی مانند Han Solo و Boba Fate است. Mandaluyong یک دنیای غربی است که به یک کهکشان بسیار دور تبدیل شده است.

جین رودنبری در مصاحبه ای درباره سریال Star Trek ، Star Trek صحبت کرد که در مورد سریال های کلاسیک وسترن صحبت می کند. علاوه بر این ، در فیلم ، فضا آخرین پایان نامیده می شود که به جنگ های جبهه ای و مرزی تاریخ غرب اشاره دارد.

6. مطالعه جامعه بین المللی

هر دو گروه دارای سیاره های خالی و متروک بسیاری هستند ، اما آنها جامعه بین المللی را به عنوان کشورهای مختلف روی زمین در حال تعامل می دانند.

در این دو مجتمع جوامع غنی و شلوغی مانند Kuroscant در جنگ ستارگان و جهان توسعه یافته ولکان در Star Trek وجود دارد و در کنار آنها مناطق خطرناکی مانند صحرای وحشتناک تاتوین در جنگ ستارگان و دنیای خشونت آمیز کلینگون ها در ستاره را می بینیم. پیاده روی طولانی.

5. داستانی بر اساس تاریخ بشر

Star Wars و Star Trek

نویسندگان جنگ ستارگان و ستارگان فضا اغلب از داستان ها و شخصیت های تاریخ بشری الهام گرفته اند. به عنوان مثال ، فرهنگ رزمندگان کلینگون در قرن 12 از مغولان الگو گرفته شد.

امپراتور جنگ ستارگان (پالپاتین) ، که یک حکومت دموکراتیک را به دیکتاتوری تبدیل می کند ، از بسیاری از مورخان ، از جمله جولیوس سزار و ریچارد نیکسون الهام گرفته است. این ایالت بر اساس تاریخ نازی ها ، مبارزه شورشیان بر اساس جنگ ویتنام و کودتاهای بزرگ جدایی طلبانه بر اساس شب اعتصابات شدید (حوادث مربوط به ترور ارنست روم) بنا شده بود. لوکاس یکی از قهرمانان داستان بود.

4. برخی از شخصیت ها دارای قدرت ماوراءالطبیعه هستند و برخی دیگر ندارند

Star Wars و Star Trek

در دنیای جنگ ستارگان و ستارگان در فضا شخصیت های خاصی وجود دارد که برخی از آنها دارای قدرت های فوق طبیعی هستند. در جنگ ستارگان ، همه این نیروها به درک او بستگی دارد (آیا جورج لوکاس قدرت جادویی را شکست یا آیا کلر در جریان خون خود دارد).

در ستارگان فضا ، کلینگون ها دارای قدرت زیادی هستند و آتشفشان ها توانایی تله پاتی دارند.

3. فضای دولتی

Star Wars و Star Trek

هر دو گروه دارای حالت های دولتی هستند که فرایندهای کیهانی را در آنها کنترل می کنند. در خط مقدم فضا ، فدراسیون و اتحادیه سیارات این مسئولیت را دارند. در جنگ ستارگان ، جمهوری به حالت سقوط تبدیل می شود و جمهوری جدیدی جایگزین آن می شود ، که آن نیز فرو می پاشد و توسط دولت جدید تصاحب می شود.

قدرتهای سیاسی این کهکشانها دائما در حال تغییر است ، اما در هر صورت ، این دو مجموعه ستاره محور مفهوم سیاست بین کهکشانی را به خوبی نشان می دهند.

به تساوی را بپذیرید

Star Wars و Star Trek

رودنبری بازیگران را از فضاهای مختلف انتخاب کرده است. این مجموعه شامل فرماندهان سیاه پوست و خلبانان ژاپنی است و تلاش می کند آینده ای روشن برای بشریت به عنوان یک آرمان شهر چند فرهنگی به تصویر بکشد. در زمان اکران فیلم به خوبی با جنبش حقوق بشر ارتباط داشت. حتی انتخاب ناوبر روسی در چکوف در اوج جنگ سرد یک تصمیم جسورانه اما دلسوزانه بود.

شکست دولت و آخرین دولت در حماسه جنگ ستارگان نیز این مضمون را بیان می کند که صلح ، برابری و محبت مردم بهترین راه برای توسعه جامعه است.

1. با الهام از افسانه های باستانی

جنگ ستارگان و جنگ ستارگان هر دو از افسانه های باستانی الهام گرفته اند. بسیاری از نام ها و داستان های Star Trek بر اساس اساطیر رومی و عمدتاً از رومول ها (مردمی در روم باستان که از فناوری پیشرفته تری استفاده می کردند) است.

فیلم فوق العاده جورج لوکاس برای جنگ ستارگان تأثیر زیادی در مطالعه و کار جوزف کمپبل در زمینه افسانه های مختلف ، به ویژه ایده سفر قهرمان داشته است.

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا